نجات مرد همسرکش بعد از ۲ بار رفتن پای چوبه دار

نجات مرد همسرکش بعد از ۲ بار رفتن پای چوبه دار

نمی‌دانم چه کردم، چند ضربه چاقو به او زدم و او زمین افتاد. بعد که به خودم آمدم، با اورژانس تماس گرفتم و به پلیس ۱۱۰ خبر دادم.

کد خبر : ۷۳۶۲۳
بازدید : ۱۳۰۸۷
نجات مرد همسرکش بعد از ۲ بار رفتن پای چوبه دار
مردی که ۱۲ سال قبل همسر خود را به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم مقتول و کمک نیکوکاران از مرگ نجات یافت. این در حالی است که متهم در این مدت دو بار تا پای چوبه دار رفته، اما حکم اجرا نشده بود.

بیست‌ونهمین روز بهمن سال ۸۶ وقوع قتل به بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مرودشت اطلاع داده و بازپرس پس از حضور در محل با جسد زنی ۳۲ساله روبه‌رو شد که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. تحقیقات اولیه نشان داد این زن به‌دلیل اختلاف خانوادگی از سوی شوهرش مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته است.

مرد جوان وقتی تحت بازجویی قرار گفت، گفت: من و همسرم با هم اختلاف داشتیم. او می‌گفت: مرا دوست ندارد. روز حادثه من از سر کار برگشته و در خانه بودم که همسرم وارد حیاط شد. دیدم با موبایل صحبت می‌کند. من نمی‌دانستم او تلفن همراه دارد.
وقتی مرا دید خواست با گوشی به دستشویی برود و آن را در چاه بیندازد، اما دنبالش رفتم تا مانع از این کار شوم. آن موقع بود که همسرم گوشی را به‌طرفی پرتاب کرد. آن را برداشتم و سر این موضوع جروبحث کردیم.

پس از کمی بگو‌مگو کار بالا گرفت. در ادامه ماجرا، همسرم ابتدا به منزل همسایه رفت. من هم دنبال او رفتم در آنجا با وساطت همسایه و همراه او به خانه برگشتیم. به‌محض ورود به خانه همسرم به‌طرف آشپزخانه رفت، یک چاقو برداشت و گفت: یا خودم را می‌کشم یا تو را.

من که فکر نمی‌کردم واقعا مرا با چاقو بزند به‌طرفش رفتم تا چاقو را از او بگیرم که ناگهان با آن بازویم را زخمی کرد. از همسایه خواستم چاقو را از دستش بگیرد، اما زنم دست همسایه را هم مجروح کرد. بعد از آن همسایه گفت: نمی‌تواند چاقو را از همسرم بگیرد. من دوباره رفتم چاقو را بگیرم که یک ضربه دیگر به من زد با این وجود هر طور بود چاقو را از او گرفتم، اما به‌شدت عصبانی شده بودم.

نمی‌دانم چه کردم، چند ضربه چاقو به او زدم و او زمین افتاد. بعد که به خودم آمدم، با اورژانس تماس گرفتم و به پلیس ۱۱۰ خبر دادم.

در ادامه از همسایه این زوج که زنی ۵۹ساله بود، تحقیق شد. او گفت: حدود ساعت ۱۲ مقتول با حالتی هراسان و هولناک به خانه من آمد و شوهرش هم پشت سرش وارد شد. حدود یک‌ساعتی خانه ما بودند و آن‌ها را نصیحت کردم.
مقتول از من خواست همراه آن‌ها به خانه‌شان بروم. من هم با این تصور که ماجرا تمام شده و رفتن من می‌تواند به آشتی این زوج کمک کند، با آن‌ها رفتم. به‌محض ورود به منزل مقتول به‌طرف آشپزخانه رفت، چاقویی برداشت و دو ضربه به شانه همسرش زد. من خواستم چاقو را از او بگیرم که انگشت مرا هم برید.
بعد از آن بود که خانه برگشتم، اما آن‌ها همچنان با هم درگیر بودند و من دیدم مرد چاقو را از همسرش گرفت. اما نمی‌دانم قتل چطور اتفاق افتاد.

کارشناسان پزشکی قانونی پس از معاینه جسد وجود آثار چهار ضربه چاقو در بدن مقتول را گزارش دادند و اعلام کردند دو زخم سطحی و دو زخم عمیق است. متخصصان علت مرگ را قطع شریان‌های اصلی ناشی از اصابت جسم برنده تشخیص دادند. همچنین آلت قتل که چاقوی ۳۰سانتی‌متری بود، ضمیمه پرونده شد. در نهایت بازپرس پس از تحقیق و تفهیم اتهام قتل قرار بازداشت موقت متهم را صادر کرد.

پس از آن متهم در همه مراحل تحقیق ارتکاب قتل همسرش را قبول کرد و در برابر سؤال بازپرس که چرا پس از مجروح‌شدن خودش و بیرون‌آوردن چاقو از دست همسرش چاقو را دور نکرد، گفت: خون جلوی چشمم را گرفته بود و نمی‌توانستم رفتارم را کنترل کنم.

در ادامه مراحل تحقیق، پدر و مادر مقتول درخواست قصاص داماد خود را مطرح کردند. این در حالی بود که متهم و مقتول یک دختر هشت‌ساله داشتند. پس از پایان تحقیقات مقدماتی قرار مجرمیت برای متهم صادر و پس از موافقت دادیار اظهار نظر پرونده برای محاکمه متهم به دادگاه کیفری استان فارس ارسال شد.
متهم زمستان سال ۸۸ در شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس پای میز محاکمه رفت و قضات دادگاه با توجه به اعترافات، مدارک پرونده و همچنین تقاضای اولیای دم، حکم دادند اولیای دم پس از پرداخت تفاضل دیه و سهم صغیر می‌توانند این مرد متهم به همسرکشی را قصاص کنند.
این در حالی بود که وکیل تسخیری متهم در دفاع از موکلش مدعی شد این مرد به‌دلیل سوءظن در هنگام قتل دچار جنون آنی شده و پس از بازگشت به‌حالت عادی خودش موضوع را به پلیس و اورژانس اطلاع داده است.

سرانجام حکم قصاص در شعبه ۱۵ دیوان عالی کشور تأیید و برای ادامه روند قانونی و اجرای حکم به دادسرا ارسال شد.

در همه این مدت خانواده متهم که نوه‌ای مشترک با اولیای‌دم دارند، درخواست گذشت را بار‌ها و بار‌ها مطرح کردند، اما والدین مقتول این درخواست را نپذیرفتند و متهم دو بار نیز پای چوبه دار رفت، اما هر دفعه اولیای دم اجرای حکم را به تعویق انداختند تا اینکه ۱۲ سال بعد از قتل در نهایت راضی به گذشت از خون این محکوم به قصاص شدند. آن‌ها برای بخشش متهم درخواست دریافت ۲۰۰ میلیون‌تومانی را مطرح کردند.
پس از آن خانواده ضعیف و تحت پوشش کمیته امداد متهم توانستند ۱۷۵ میلیون تومان از مبلغ این دیه را با فروختن همه اموال‌شان و همچنین گرفتن قرض‌های سنگین تأمین کنند. در این هنگام بود که گروه تلگرامی «یاران نجات» در جریان ماجرا قرار گرفت و پس از بررسی نحوه قتل و سوابق و حسن رفتار برای کمک به متهم وارد عمل شد.
این‌گونه بود که در مدت یک هفته باقی‌مانده مبلغ درخواستی اولیای دم نیز فراهم شد. در روز‌های آینده مراحل نهایی اخذ رضایت از اولیای دم پس از پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به آن‌ها انجام می‌شود تا شاید کابوس‌های متهم نیز پایان یابد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید