آشنایی با سواحل ترکیه

آشنایی با سواحل ترکیه

سواحل زیبای بدروم در دریای اژه با آب های گرم، سواحل ماسه ای سفید و امکانات تفریحی، شما را شیفته خود خواهد کرد:

کد خبر : ۷۳۷۴۶
بازدید : ۷۹۳۴

مناطق ساحلی و شهرهای بندری، همیشه یکی از جذابترین و پرطرفدارترین مناطق گردشگری در دنیا هستند و سالانه گردشگران زیادی توسط تور بدروم به این سواحل سفر می کنند. شهرهای ساحلی ترکیه با ویژگی ها و زیبایی منحصربه فرد گردشگران متعددی را به خود جذب کرده اند. شهر بدروم ترکیه یکی از شهرهای زیبا است که با شروع فصل تابستان و گرم شدن آب و هوا گردشگران را برای تفریحات به سواحل مدیترانه می کشاند. شهر بدروم بر روی یک شبه جزیره به وجود آمده و ترکیبی از بناهایی در شرق و غرب با قلعه بلند، خانه های سفید رنگ در کناره های دو بندر، گنبدها و کوچه های تنگ منتهی به دریا با کشتی های تفریحی می باشد. خانه های قدیمی بدروم که تحت حفاظت قرار دارند در مرکز، در اورتاکنت، گوموشلوک در روستای کوجا کایا دیده می شوند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به سواحل بدروم برویم و در آفتاب دلنشین این سواحل به آرامش برسیم.

آشنایی با سواحل ترکیه

ویژگی های اقلیمی و آب و هوایی

بدروم در منطقه ای با آب و هوای مدیترانه ای واقع شده است. آب و هوای بدروم، تابستان گرم و طولانی، بهار و پاییز مطبوع و زمستان کوتاه و معتدل دارد. بدروم در جوار دریای مدیترانه در ساحل شمال غربی ترکیه قرار دارد. دمای هوای بدروم در تابستان بین 25 تا 30 درجه تغییر می کند. سواحل بدروم مناسب برای آفتاب گرفتن هستند. پیاده روی در هوای دلچسب عصرگاهی بسیار لذت بخش است.

قلعه بدروم

بالای باروی این قلعه که بایستید منظره‌ی خیره‌کننده‌ای از قلعه‌ی بدروم خواهید دید که به دست شوالیه‌های هوسپیتالر ساخته شده است. این قلعه قرن پانزدهم میلادی ساخته و به سنت پیتر اهدا شد.

موزه‌ی باستان‌شناسی زیر آب در این قلعه واقع شده است، موزه‌ای که مهم‌ترین موزه‌ی حوزه‌ی اختصاصی خود در جهان است. آژانس مسافرتی گلفام سفر برای اینکه گردشگران بتوانند به راحتی از این قسمت بازدید کنند بازدید را اول وقت قرار داد به خاطر اینکه در زمان‌های شلوغی اتاق‌های موزه به قدری از جمعیت پر می‌شود که حرکت در قلعه و بازدید از آن بسیار دشوار خواهد شد.

هزینه اقامت در شهر بدروم

در این شهر هتل های متنوعی وجود دارد که می توانید با توجه به میزان بودجه و انتظاراتی که از هتل خود دارید می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ اقتصادی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

لازم به ذکر است که آژانس مسافرتی گلفام سفر در اکثر نقاط دنیا دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو آنلاین هتل بدروم با مشاوران این مجموعه که به طور ۲۴ ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به بدروم به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

آرامگاه هالیکارناسوس

یکی از عجایب هفتگانه‌ی دنیای باستان آرامگاه هالیکارناسوس بوده که یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای پادشاه ماسول است. این پادشاه پیش از مرگش برنامه‌ی ساخت این آرامگاه را با طراحی پایثیوس (معمار معبد آتنا نایک) کشید و پس از مرگش خواهر و همسرش مسئولیت نظارت بر پایان کار این معبد را برعهده گرفتند علاقمندان به آثار باستانی میتوانند با خرید بلیط هواپیما بدروم و یا تور بدروم سری به این آرامگاه زیبا بزنن.

آشنایی با سواحل ترکیه

سواحل بدروم

سواحل زیبای بدروم در دریای اژه با آب های گرم، سواحل ماسه ای سفید و امکانات تفریحی، شما را شیفته خود خواهد کرد:

ساحل ایلگین کاو ( Ilgın Cove )

ساحل ایلگین کاو واقع در روستای مازی، یکی از زیباترین سواحل بدروم ترکیه بوده که بین گردشگران و مردم محلی محبوبیت داشته. اما به علت دور افتاده بودن این ساحل، شما نیاز به ماشین و همچنین نوشیدنی و خوراکی دارید، زیرا هیچ گونه خدماتی ارائه نمی شود. که البته نکته ی این ساحل نیز زیبایی دریا، طبیعت اطراف و آرامش خلوت آن است.

ساحل گونشکیک ( Gümüşlük )

منطقه ی ساحل گونشکیک منطقه ای کم ارتفاع است که اغلب مملو از مردم محلی گرم و صمیمی هستند. همچنین مهمان خانه های کوچک دوست داشتنی متعددی در این سال دیده می شوند. شما می توانید تعطیلات خود را کنار ساحل سپری کنید، در رستوران زیبای لیمون رفته و از طعم بی نظین غذاهای عالی ترکیه لذت ببرند.

ساحل آکارلار ( Akyarlar )

ساحل کارلار منطقه ای بکر و دست نخورده در شبه جزیره بدروم است که می توانید برای دوری از مراکز توریستی شلوغ به آنجا بروید. ساحل آکارلار یکی از زیباترین سواحل بدروم است زیرا خلیج دنج، چشم انداز از بازار شهر و نمایی از جزیره کوز یونان دارد.

ساحل کیستبوکو ( Kisebükü )

ساحل کیستبوکو ساحلی زیبا در سواحل مازی است. برای دوری از هیاهوی جمعیت محلی، بهتر است در فصول غیر تعطیل و در روزهای هفته به این ساحل بروید. وجود آثار تاریخی از جمله یک کلیسا و حمام های پراکنده در اطراف ساحل کیستبوکو شهرت خاصی برای آن ایجاد کرده است. مسیر دسترسی به این ساحل نیاز به یک ماشین و راننده ماهر دارد، اما زیبایی آن و قایق سواری در ساحل کیستبوکو ارزش سختی مسیر را دارد.

ساحل کرجی ( Kargi Beach )

بخش جنوبی بدروم برخی از بهترین سواحل را در خود جای داده است. ساحل کرجی آرامتر از دیگر سواحل بدروم است. ساحل شنی زیبای کرجی با ویلاهای سفید رستوران های ماهی زینت گرفته است.

ساحل کومباچ ( Kumbahce )

ساحل کومباچ شامل 300 متر ماسه و آب است که در نزدیکی قلعه و مارینا واقع شده است. وجود کافه و رستوران های اطراف ساحل، این ساحل را برای گردشگران محبوب کرده است.

ساحل گومبت ( Gumbet )

ساحل گومبت در فاصله 3.2 کیلومتری غرب ساحل کومباچ واقع شده و از آن خلوت تر است. در ساحل گومبت کافه ها، رستوران ها و ردیف هایی از تخت های آفتابگیری دارد. شما می توانید در این ساحل به ورزش های آبی مانند غواصی، قایقرانی و جت اسکی بپردازید. هتل های متنوعی در اطراف این ساحل وجود دارند.

ساحل بیتز ( Bitez )

ساحل بزرگ بیتز رستوران ها و چترهای آفتابگیری را در خود جای داده و در تمام طول روز در خدمت شماست.

ساحل یاهسی ( Yahsi )

ساحل یاهسی طولانی ترین ساحل در منطقه اورتاکنت است که در روزهایی که هوا صاف است می توانید ساحل جزیره ی یونان را ببینید. در گذشته این ساحل مملو از خانه ها و مکان هایی با بافت قدیمی بود، که امروزه جای خود را به رستوران های لوکس داده اند. همچنین تماشای غروب آفتاب و ماه کامل در ساحل یاهسی را از دست ندهید.

ساحل شتر ( Camel beach )

ساحل شتر در کنار ساحل یاهسی واقع شده و یکی از معروف ترین سواحل در شبه جزیره بدروم است. همانند بقیه سواحل بدروم، ورزش های آبی، تخت های آفتابگیری، کافه ها و رستوران ها در ساحل شتر یافت می شوند. برایتان سوال شد که چرا نام این ساحل شتر است؟ زیرا می توانید در این ساحل شترسواری کنید. همچنین می توانید از تورهای روزانه قایق سواری استفاده کنید.

ساحل تورگوتریز ( Turgutreis )

ساحل تورگوتریز در فاصله 4.5 کیلومتری بدروم قرار دارد و سواحل کوچکتری مانند فنر (Fener) که به اسکی روی آبش معروف است و میتیار (Meteor) شلوغ را در خود جای داده است.

ساحل کادیکالسی ( Kadikalesi )

ساحل کادیکالسی مرکز اسکی روی آب در بدروم است. با وجود ابعاد بزرگتر این ساحل، به اندازه سواحل اطراف شناخته شده نیست. این ساحل محیط روستایی دارد اما با این حال افراد سرشناسی را به خود جذب کرده است.

ساحل یالی کاواک ( Yalikavak )

ساحل یالی کاواک یکی دیگر از سواحل زیبای بدروم است که برخی از لوکس ترین هتل ها را در خود جای داده است. برخی از بهترین کشتی ها در این بندر قرار دارند.

ساحل گوندوغان ( Gundogan )

ساحل گوندوغان دارای پل بر روس آب است که دسترسی به آب را راحت تر می کند. ترک بوکو در واقع 2 روستای مجزا بود که بعدا به یک روستا تبدیل شد و در اینجا شما می توانید زندگی لوکس و پرطرفدار ترکی را تجربه کنید.

ساحل گوموسلوک ( Gumusluk Sahili )

ساحل گوموسلوک در منطقه سوکوک واقع شده و منظره غروب خورشید و رستوران های دریایی آن شهرت دارند. تپه کوکاداغ در نزدیکی این ساحل، مکان مناسبی برای تماشای غروب دل انگیز خورشید است.

برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر به آدرس اینترنتی https://www.golfamsafar.com

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید