تفاوت مضرات چاقی در زنان و مردان

تفاوت مضرات چاقی در زنان و مردان

بررسی‌ها نشان داد چاقی در طیف وسیعی از مشکلات سلامت از جمله بیماری عروق کرونر، دیابت نوع۱ و ۲، سکته، بیماری انسداد مزمن ریه، سرطان ریه، کبدچرب، بیماری مزمن کبدی و نارسایی کلیوی نقش دارند.

کد خبر : ۷۳۸۰۶
بازدید : ۱۳۷۵۹
تفاوت مضرات چاقی در زنان و مردان
انسداد مزمن ریوی
مطالعات نشان می‌دهد تاثیر چاقی به شکلی متفاوت در زنان و مردان متجلی می‌شود. چاقی ریسک پرخطر ابتلا به دیابت نوع۲ در زنان و بیماری انسداد مزمن ریوی و بیماری مزمن کلیوی در مردان است.

«جنی سنسین»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آکسفورد انگلستان، در این باره می‌گوید: «نتایج مطالعه ما نشان می‌دهد که تاثیر چاقی بر زنان و مردان می‌تواند متفاوت باشد و در نتیجه این دو جنسیت بیماری‌های متفاوتی را تجربه می‌کنند.»

در این مطالعه، محققان ۲۲۸،۴۶۶ زن و ۱۹۵،۰۴۱ مرد را مورد بررسی قرار دادند. بررسی‌ها نشان داد چاقی در طیف وسیعی از مشکلات سلامت از جمله بیماری عروق کرونر، دیابت نوع۱ و ۲، سکته، بیماری انسداد مزمن ریه، سرطان ریه، کبدچرب، بیماری مزمن کبدی و نارسایی کلیوی نقش دارند.

درحالیکه چاقی عامل ابتلا به دیابت نوع۲ هم در زنان و هم در مردان است، اما زنان در مقایسه با مردان با احتمال بیشتر ابتلا به این بیماری روبرو هستند و در مقابل احتمال بروز بیماری انسداد مزمن ریوی و بیماری مزمن کلیوی در مردان بیشتر است.

در مجموع نتایج این مطالعه نشان داد چاقی عامل بسیاری از علل اصلی مرگ در جهان است یا در آن‌ها نقش دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید