نظر عجیب بهروز افخمی درباره داریوش ارجمند

نظر عجیب بهروز افخمی درباره داریوش ارجمند

داریوش ارجمند به محض این‌که در موقعیت غیرقابل جانشین ‏کردن قرار بگیرد و بفهمد نمی‌شود عوضش کرد، کار‌هایی می‌کند که من تحملش را ندارم، اما شنیده‌ام در فیلم‌های دیگران این کار را کرده ‏است. بازیگران دیگر را تحقیر و اذیت می‌کند و اخلاق خوشی ندارد.

کد خبر : ۷۳۹۱۸
بازدید : ۹۶۴۱
واکنش‌ عجیب و غریب افخمی درباره داریوش ارجمند
تا به حال چهره‌های زیادی ازجمله صادق هدایت، حمید فرخ‌نژاد، مهناز افشار یا تهمینه میلانی زیر تیغ حرف‌های تند ‏بهروز افخمی قرار گرفتند و این بار هم گویا نوبت به داریوش ارجمند رسیده است.

افخمی دیروز در برنامه «سلام صبح بخیر» ‏درباره بازیگر نقش مالک اشتر گفته که او ضعیف‌کش است: «داریوش ارجمند به محض این‌که در موقعیت غیرقابل جانشین ‏کردن قرار بگیرد و بفهمد نمی‌شود عوضش کرد، کار‌هایی می‌کند که من تحملش را ندارم، اما شنیده‌ام در فیلم‌های دیگران این کار را کرده ‏است. بازیگران دیگر را تحقیر و اذیت می‌کند و اخلاق خوشی ندارد.»

جرقه این حرف‌های عجیب و تند بهروز افخمی را ‏باید در صحبت‌های پیشین داریوش ارجمند پیدا کرد که او را دلیل جابه‌جایی‌اش در سریال کوچک جنگلی معرفی کرده بود: «من ‏گزینه اصلی تقوایی برای بازی در سریال «کوچک جنگلی» بودم، ولی به‌خاطر جایگزینی بهروز افخمی به‌جای تقوایی درنهایت ‏علیرضا مجلل جای من را گرفت.»

دیروز هم که مجری برنامه از این حرف‌ها یاد کرد با چنین پاسخی از سوی افخمی مواجه ‏شد: «زمانی آقای ارجمند در جلسه‌ای همین غر را می‌زد. من با او شوخی کردم و گفتم ما درحال کودتا بودیم و داشتیم ‏کارگردانی مثل تقوایی را که یک‌سال و نیم با تو کار می‌کرد و عوامل داشت کنار می‌گذاشتیم و معلوم است که بازیگران ‏جانشین را با خودم آورده بودم، چون نمی‌توانستم به تو اعتماد کنم. چیز‌هایی که درباره او شنیده‌ام باعث شد نتوانم اعتماد کنم که ‏به او نقش اول را بدهم.
او خیلی هم اصرار داشت و نگران بود که سال‌ها درباره این نقش کار کرده و از او انتظار دارند و در ‏مشهد با این ریش و موی بلند گشته است. یعنی اگر این کودتایی که گفتم جدی بود و من هم استالین بودم تو را تیرباران کرده بودم ‏و الان هر هفته سر قبرت می‌رفتم و می‌گفتم مرد خوبی بود و گناهکار نبود و ما مجبور شدیم.»
اظهار نظر‌های تند این ‏کارگردان و منتقد سینما با پیشینه‌ای که از او سراغ داریم چیز عجیب و غریبی نیست.

افخمی‌سال گذشته تقریبا در همین روز‌ها ‏سخنانی درباره صادق هدایت، روی آنتن تلویزیون به زبان آورد که همه را حیرت‌زده کرد: «چیز‌هایی در ‏مورد صادق هدایت هست که کم و بیش همه می‌دانند، ولی به‌وسیله روشنفکران و کسانی که هوادارش هستند، سانسور شده است. ‏این مسأله، تمایلات همجنس‌خواهانه یا همجنس‌گرایانه یا هر چیزی است که درحال حاضر عنوان دگرباشی را برایش برگزیدند.»

‏این سخنان واکنش تند اهالی ادب و هنر را در پی داشت. همان زمان علی دهباشی، سردبیر نشریه بخارا از صحبت‌های بدون سند ‏و مدرک گلایه کرد: «در هیچ کتاب فارسی به چنین مسأله‌ای در مورد صادق هدایت اشاره نشده است. از نظر شخصی هم چنین چیزی ‏درباره هدایت نشنیده‌ام.
کسی می‌تواند به این صراحت درباره ویژگی تا این‌حد خصوصی دیگری حرف بزند که به او خیلی ‏نزدیک باشد.» به‌هرحال بهروز افخمی در چند‌سال گذشته این راه و روش را برای مطرح شدن نامش در رسانه‌ها پیدا کرده ‏است و احتمالا در هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های آینده هم اشخاص و چهر‌ه‌های دیگری را وارد لیست خود
خواهد کرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید