زنان "ملکه" به خط شدند!

کامرون دستور تقویت حضور سربازان زن در جبهه ها و ارسال آنها به خطوط مقدم درگیری هایی که ارتش این کشور در آنها حضور دارد صادر کرد

کد خبر : ۷۴۲۳
بازدید : ۱۳۸۳۰
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس با صدور دستوراتی به فرماندهی ارتش، اجازه حضور سربازان زن این کشور در خطوط مقدم درگیری‌ها را صادر کرد.

به گزارش شبکه العالم، روزنامه دیلی میل در این باره نوشت: کامرون دستور تقویت حضور سربازان زن در جبهه ها و ارسال آنها به خطوط مقدم درگیری هایی که ارتش این کشور در آنها حضور دارد صادر کرد تا بدین وسیله برای اولین بار نیروهای نظامی زن این کشور مانند نظامیان زن امریکایی و استرالیایی به جایگاهی برابر با سربازان مرد دست یابند.

سایت روسیا الیوم به نقل از این روزنامه انگلیسی نوشت: تاکنون نقش نیروهای نظامی زن انگلیس در جبهه های درگیری فقط به خدمات پزشکی، پرستاری و ارتباطات محدود می شد.

دیوید کامرون در این باره گفت: من و مایکل فالون، وزیر دفاع به اتفاق نظر می‌خواهیم که تمام موقعیت‌های نظامی برای سربازان زن در سال 2016 فراهم شود. ما تاکنون با ارائه طرح حضور نظامیان زن در زیر دریایی‌ها، شماری از موانع را برداشته‌ایم و زنان در حال رسیدن به عالی‌ترین مدارج نظامی در تمام بخش‌ها هستند. ما باید این کار را سال آتی به اتمام برسانیم و ورود زنان به عملیات‌های رزمی زمینی را آزاد کنیم.

وزیر دفاع انگلیس در یادداشتی برای ساندی تلگراف نوشت: هیچ شاهد قانع‌کننده‌ای که اثبات کند زنان در موقعیت رزمی ناکارآمد هستند، یافت نشده است. با این حال بررسی ما نشان می‌دهد که باید تحقیقات بیشتری در این رابطه در اواسط 2016 و درخصوص نیازهای روانی چنین نقش‌هایی با گذر زمان انجام شود. امیدوارم که با تحقیقات بیشتر بر روی روش‌های آموزشی و تجهیزاتی، بتوانیم نقش‌های رزمی را در سال 2016 به روی زنان باز کنیم.

اما این اقدام بی سابقه در سابقه ارتش انگلیس با موج گسترده ای از انتقاد و هشدار به ویژه از سوی ژنرال های نظامی سابق ارتش مواجه شده است. این ژنرال ها بر این باورند زنان مانند مردان، دارای غریزه جنگاوری نیستند و از جمله بارزترین منتقدان این تصمیم کامرون، می توان به سرهنگ ریچارد کیمپ، فرمانده سابق نیروهای انگلیس در افغانستان اشاره کرد. وی بر این باور است که حضور میدانی نیروهای زن در کنار نیروهای مرد، باعث تضعیف روحیه نیروهای مرد می شود و توان رزمی آنها را کاهش می دهد.

بسیاری از شهروندان انگلیسی نگران ضعف زنان در زمینه تحمل فشارهای جسمی وارده به سربازان پیاده نظام هستند. همچنین بیم آن می رود زنان مذکور در درگیری ها، مجروح شوند که در این صورت می توانند درخواست خسارت نمایند. این در حالی است که حدود 15740 نیروی زن در کلیه بخش های امنیتی این کشور فعالیت دارند.

یادآور می شود براساس نظرسنجی انجام شده، 40 درصد از نیروهای زن انگلیسی با اظهارات توهین آمیزی درباره ظاهرشان مواجه هستند و این امر نشان دهنده تبعیض جنسیتی شدید در میان نیروهای نظامی انگلیس است. براساس نتایج این نظرسنجی، 13 درصد از نیروهای زن انگلیسی تجربیات آزار دهنده ای به ویژه شامل "آزار جنسی" را تجربه کرده اند و براساس تحقیقی که بنا به خواسته ارتش انگلیس انجام شده است دو سوم قربانیان تعرض و آزار جنسی در محل خدمت یا در یگان های آموزش مورد آزار قرار گرفته اند که این امر نشان دهنده افزایش تعرض نیروهای مرد انگلیسی به همرزمان زنشان است که این امر با برخورد قاطعی از سوی دستگاه قضایی انگلیس مواجه نخواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید