جستجوی زندگی روی تل‌های آتشین

جستجوی زندگی روی تل‌های آتشین

آن‌ها بطری‌های پلاستیکی، اشیاء فلزی، کیسه‌های پلی‌تن، اسباب‌بازی، کاغذ و ابزار پزشکی را از میان تل زباله پیدا می‌کنند تا با فروش آن‌ها زندگی خود را بچرخانند. دستمزد روزانه آن‌ها، علی‌رغم آنکه هر روز چندین تُن زباله را زیر و رو می‌کنند، در حدود ۳ تا ۶ پوند است.

کد خبر : ۷۴۵۵۳
بازدید : ۱۶۱۲۸
فرادید | کودکان بنگلادشی بی‌محابا تل‌های زبالۀ در‌حا‌ل‌سوختن را غربال می‌کنند تا شاید از میان زباله چیز‌هایی برای فروش پیدا کنند.
کودکانِ فقیرِ بنگلادشی که بعضی از آن‌ها به سختی ۱۲ سالشان است از کوه‌های ۶‌متری زباله بالا می‌روند. این کوه‌ها در منطقه‌ای به وسعت ۴۰ هکتار در چیتاگانگ واقع شده‌اند. آن‌ها زباله‌هایی را که هنوز در‌حا‌ل‌سوختن هستند به امید پیدا کردن چیزی برای فروش در بازار جستجو می‌کنند.
آن‌ها بطری‌های پلاستیکی، اشیاء فلزی، کیسه‌های پلی‌تن، اسباب‌بازی، کاغذ و ابزار پزشکی را از میان تل زباله پیدا می‌کنند تا با فروش آن‌ها زندگی خود را بچرخانند. دستمزد روزانه آن‌ها، علی‌رغم آنکه چند تُن زباله را زیر و رو می کنند، در حدود ۳ تا ۶ پوند است.
«عظیم خان رانی» از آن‌ها هنگام کار عکاسی کرده است تا از این طریق نسبت به وجود این افراد در جامعه بنگلادش آگاهی‌رسانی کند. عکاسِ ۳۲ ساله که اهل داکا است، می‌گوید از دیدنِ کودکانِ «پرانرژی و شاد» که تلاش می‌کردند این کار طاقت‌فرسا را تبدیل به سرگرمی و تفریح کنند، متعجب شده است. «آن‌ها به دنبال پلاستیک و فلز، اسباب‌بازی و هر چیزی هستند که ارزش عرضه در بازار را داشته باشد.»

«این کار برای کودکان خطرناک است، زیرا هر نوع زباله‌ای در این محل انباشت شده است. زباله‌های پزشکی خطرناک‌ترین زباله‌ها برای کودکان هستند. آن‌ها زباله‌ها را جمع می‌کنند تا برای به دست آوردن پول بفروشند. آن‌ها در میان تل‌های زباله بازی هم می‌کنند. من واقعاً در هنگام عکاسی از این صحنه‌ها احساسِ بدی پیدا کردم. اینجا کثیف، بد و بدبو بود و این زندگی، زندگی‌ای فلاکت‌بار برای این بچه‌هاست.»
منبع: DailyMail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید