دلیل انتشار خبر درگذشت ملکه الیزابت

دلیل انتشار خبر درگذشت ملکه الیزابت

در تعطیلات آخر هفته شایعه‌ای در واتساپ انتشار یافت که ملکه بریتانیا درگذشته است.

کد خبر : ۷۴۸۳۶
بازدید : ۷۱۸۳
مانور نیروی دریایی، دلیل انتشار خبر درگذشت ملکه الیزابت
نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا اعلام کرد شایعات کذبی که در اینترنت در مورد مرگ ملکه این کشور منتشر شده است، بعد از یک تمرین نظامی شروع شد. مقامات نیروی دریایی بریتانیا گفتند برای «همه سوء‌تفاهم‌های» بعد از انتشار این دروغ متأسف هستند و نباید از آن تمرین نظامی «هیچ معنایی» برداشت می‌کردند.

در تعطیلات آخر هفته شایعه‌ای به سرعت در واتساپ و سپس سایر رسانه‌های اجتماعی انتشار یافت که ملکه بریتانیا درگذشته است.

این شایعه هنگامی آغاز شد که عکسی از مکالمه‌ای نوشتاری را در فضای مجازی همرسانی کردند که طبق آن خبر درگذشت ملکه را محرمانه به ارتش اعلام کرده بودند.

در این گپ نوشتاری شخصی به نام گیبو می‌گوید: ملکه امروز صبح درگذشت و خبر را فردا ساعت ۹:۳۰ صبح اعلام خواهند کرد. سپس این شخص در مورد تجهیزاتی که باید بیاورند و تشریفاتی که باید طی کنند جزییات بیشتری را می‌گوید.

اکنون نیروی دریایی اعلام کرده که در حال انجام تمرین بوده است یعنی چیزی جز یک تمرین نظامی نبوده و حادثه‌ای رخ نداده که چنین ماجرایی را در پی داشته باشد.

یک سخنگوی نیروی دریایی به روزنامه محلی پورتموث نیوز گفت: «تأیید می‌کنیم تمرینی داخلی در پایگاه هوایی یئوویلتون نیروی دریایی انجام گرفت و در چارچوب و برای فراخوان کارکنان نیز برنامه‌هایی اضطراری به اجرا درآمد.»

«این تمرین‌ها به طور مرتب انجام می‌گیرد و نباید از زمان‌بندی آن هیچ معنایی برداشت می‌کردند.» «تمرین به خوبی انجام گرفت و از تمامی سوء‌تفاهم‌های ایجاد شده متأسف هستیم»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید