واتساپ روی میلیون‌ها گوشی کار نخواهد کرد

واتساپ روی میلیون‌ها گوشی کار نخواهد کرد

کاربرانی که آیفون ۶ یا جدیدتر را دارند نباید نگران باشند که واتساپ روی گوشی آن‌ها کار نکند.

کد خبر : ۷۴۹۱۰
بازدید : ۱۲۳۰۴
واتساپ دیگر روی میلیون‌ها گوشی کار نخواهد کرد
نخستین بار نیست که واتساپ به پشتیبانی از گوشی‌های قدیمی خاتمه می‌دهد. واتساپ به زودی دیگر روی میلیون‌ها گوشی کار نخواهد کرد. این برنامک پیام‌رسانی قبلاً اعلام کرده بود که پشتیبانی از افزاره‌های قدیمی‌تر را متوقف خواهد کرد.

این شرکت که فیسبوک مالک آن است در صفحه پشتیبانی خود اعلام کرده است کدام گوشی‌های هوش‌مند دیگر به این برنامه دسترسی نخواهند داشت و مدعی است که این اقدام برای تضمین امنیت کاربران ضرورت داشته است.

دوره پشتیبانی رسمی در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۲۰ پایان می‌یابد و ویراست‌های مختلف اندروید، آیفون و ویندوز فون فاقد پشتیبانی خواهند شد.

واتساپ دیگر روی هیچ آیفون تحت iOS ویراست هشت یا قبل‌تر کار نخواهد. اپل این ویراست را در سال ۲۰۱۴ معرفی کرده بود؛ بنابراین کاربرانی که آیفون ۶ یا جدیدتر را داشته باشند نباید نگران باشند که واتساپ روی گوشی آن‌ها کار نکند.

در وب‌نوشت واتساپ آمده است: توصیه می‌کنیم در گوشی‌تان از آخرین ویراست موجود iOS استفاده کنید تا به بهترین تجربه دست پیدا کنید.

در گوشی‌های تحت اندروید هم آن‌هایی که تحت ویراست قدیمی‌تر از ویراست ۲.۳.۳ (معروف به نان زنجبیلی) باشند دیگر مورد پشتیبانی نخواهند بود و چنین کاربرانی اگر بخواهند حساب جدید باز کنند یا حساب موجود را با استفاده از اندروید‌های قدیمی اصلاح کنند حساب‌شان مسدود خواهد شد.

اندروید نان زنجبیلی در سال ۲۰۱۰ به میدان آمد بنابراین گوشی‌های هوش‌مند یک دهه گذشته سامسونگ، هواووی، سونی و گوگل از این عدم‌پشتیبانی مصون خواهند بود. گوشی‌های ویندوز فون تحت سامانه عامل همراه ویندوز فون ۸.۱ و بعد از آن هم‌چنان مورد پشتیبانی واتساپ خواهند بود.

به لحاظ نظری تمامی کاربرانی متأثر از این اقدام می‌توانند با روزآوری سامانه عامل خود همچنان از واتساپ استفاده کنند، اما بسیاری از گوشی‌های قدیمی‌تر در اجرای سامانه‌های عامل جدیدتر دچار مشکل می‌شوند یا اصلاً اجازه نصب آن‌ها را نمی‌دهند.

نخستین بار نیست که واتساپ به پشتیبانی از گوشی‌های قدیمی خاتمه می‌دهد و قبلاً چنین کاری را "تصمیمی دشوار" به منظور حفظ ایمنی و کارایی خوانده بود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید