در اینستاگرام مراقب حرف دهنتان باشید

در اینستاگرام مراقب حرف دهنتان باشید

 اینستاگرام به دلیل سستی در حمایت از کاربران خود در برابر آزار و اذیت آنلاین مورد انتقاد قرار گرفته بود.

کد خبر : ۷۵۰۷۵
بازدید : ۱۳۱۲۹
در اینستاگرام مراقب حرف زدنتان باشید
اینستاگرام قصد دارد به کاربران خود هشدار دهد که ادبیاتی که آنان در زیرنویس‌ها از آن استفاده می‌کنند ممکن است توهین‌آمیز یا زورگویانه تلقی شود. این رسانه اجتماعی اعلام کرد که برای تشخیص مطالبی که ممکن است به طور بالقوه آزاردهنده باشند از هوش مصنوعی بهره خواهد گرفت.

در اوایل سال جاری میلادی، ویژگی مشابهی از سوی اینستاگرام راه‌اندازی شد که به کاربران نسبت به ادبیات‌شان در هنگام ارسال نظر برای مطالب دیگران هشدار می‌داد.

زمانی‌که یک کاربر اینستاگرام زیرنویسی را منتشر می‌کند که ممکن است زورگویانه تلقی شود، پیغامی در صفحه نمایش آن کاربر ظاهر می‌شود که به وی می‌گوید زیرنویسی که نوشته شده شبیه به زیرنویسی است که پیشتر در اینستاگرام به عنوان مطلب نامناسب ثبت شده است.

این اختیار به به کاربران داده خواهد شد که زیرنویس خود را ویرایش کرده، از چرایی نامناسب بودن آن اطلاع یابند و یا اینکه همانگونه که هست منتشرش کنند.

مدیر اینستاگرام، «آدام موسری»، در اوایل سال جاری میلادی، با انتشار اطلاعیه‌ای عنوان کرد که این شرکت، که متعلق به «فیس بوک» است، خود را به مبارزه با زورگویی سایبری متعهد می‌داند.

«موسری» در اطلاعیه خود گفت که این رسانه اجتماعی تمامی تجربیات خود را به منظور مقابله با این معضل مورد بازبینی قرار خواهد داد.
وی افزود: «باید برای پیشگیری از وقوع زورگویی در اینستاگرام و به منظور توانمند ساختن قربانیان زورگویی برای دفاع از خود، اقدامات بیشتری انجام دهیم. این وظیفه ماست که محیطی امن در اینستاگرام ایجاد کنیم. چند وقت است که این موضوع از مهمترین اولویت‌های ما بوده و ما به سرمایه‌گذاری برای درک بهتر این معضل و برخورد با آن ادامه می‌دهیم.»

اینستاگرام در گذشته به دلیل سستی در انجام اقدامات کافی برای محافظت از کاربران خود در برابر آزار و اذیت آنلاین، مورد انتقاد قرارگرفته بود. این رسانه اجتماعی در ماه فوریه اعلام کرد که تمامی عکس‌هایی که به خودزنی مرتبط هستند را حذف خواهد کرد.

هشت ماه بعد، اینستاگرام برنامه‌هایی را عرضه کرد که بر پایه آن‌ها ممنوعیت تصاویر مربوط به خودزنی و خودکشی، نقاشی‌ها، کارتون‌ها و میم‌ها را هم شامل می‌شد.

«دان رایسبک»، از بینانگذاران نهاد خیریه ضد زورگویی سایبری، «سایبراسمایل»، گفت که این تصمیم اینستاگرام، نمونه خوبی از اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در برابر زورگویی سایبری است. وی افزود: «همه ما می‌بایست نسبت به تاثیر کلام‌مان مراقب باشیم، به ویژه در ارتباطات آنلاین که نظرات می‌توانند به سادگی مورد سوءبرداشت قرار بگیرند.»

رایسبک افزود: «ابزاری همچون «هشدار درباره نظر و زیرنویس در اینستاگرام»، روش مفیدی برای تشویق به استفاده از ادبیات مناسب پیش از انتشار آن است. این را می‌توان مقایسه کرد با برخورد واکنشی به منظور حذف یک نظر یا زیرنویس آزاردهنده، آنهم پس از اینکه از سوی دیگران دیده شده است.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید