هر آنچه باید قبل از سفر با تور ترکیه ارزان بدانید!

هر آنچه باید قبل از سفر با تور ترکیه ارزان بدانید!

ترکیه کشوری پر از تضادهای زیبا است. این کشور دارای دامنه‌های کوهستانی باشکوه و زمین‌های حاصل خیز فراوان،در کنار خانه‌های زیبا و سواحل بی‌نظیر است.

کد خبر : ۷۵۰۹۳
بازدید : ۶۴۶۵

ترکیه کشوری پر از تضادهای زیبا است. این کشور دارای دامنه‌های کوهستانی باشکوه و زمین‌های حاصل خیز فراوان،در کنار خانه‌های زیبا و سواحل بی‌نظیر است. در تور ترکیه ارزان انتخاب های گسترده ای از گردشگری تاریخی ، فرهنگی، غذایی و.. پیش روی شماست.در ترکیهشهرهاروزبه‌روز در حال رشد و پیشرفت هستند ولی روستاهای آن همچنان به صورت بکر و دست نخورده باقی مانده‌اند.

هر آنچه باید قبل از سفر با تور ترکیه ارزان بدانید!

این کشور دارای تاریخی چندفرهنگی است و یادآور محاصره‌ها و شکست‌های آن در طول تاریخ است. مجموعه‌ای از مکان‌های تاریخی و باستان‌شناسی در این کشور وجود دارد که هریک جایگاهی شایستهدر فهرست میراث جهانی یونسکو هستند. ازجمله‌ی این مکان‌های تاریخی می‌توان به شهرهای باستانی پرگامون و اِفِسوس در ناحیه‌ی دریای اژه؛سرزمین عجایب کاپادوکیا در آناتولی؛ کلیساهای سنگی؛قنات‌های رومی؛ کلیسای بیزانس و مساجد و کاخ‌های عثمانی اشاره کرد.

ترکیه و شهر های مختلف آن یک مقصد تفریحی جذاب برای پیر و جوان، به‌خصوصساحل دوستان و علاقه‌مندان به تاریخ و غذا است که با تور استانبول لحظه آخری ، آنتالیا، تور ازمیر و... به این مقصد سفر می کنند. این کشور 80 میلیون نفر جمعیت دارد که همگی به فرهنگ وآداب‌ورسوم خود افتخار می‌کنند وصدالبته که مردم ترکیه مهمان‌نوازی خودرا که مصطفی کمال آتاتورک، بنیان‌گذار ترکیه به ارث برده‌اندو نسبت به آن متعهد هستند. ترکیه یک کشور در حال پیشرفت است که از تغییرات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی استقبال می‌کند و هیچ‌گاهگذشته‌ی خود را فراموش نمی‌کند.

هر آنچه باید قبل از سفر با تور ترکیه ارزان بدانید!

سفر با هواپیما به ترکیه

پروازهای اروپا به مقصد ترکیه: هواپیمای ملی ترکیه از شهرهای فرانکفورت، فردریش شفن، دوسلدورف، گراس، سالزبورگ و زوریخ به فرودگاه بین‌المللی آتاتورک پرواز دارد. پروازهای دیگری نیز هر روزه از شهرهای فرانکفورت، برلین، هانوفر، کلن و اشتوتگارت به فرودگاه صبیحه گوکچن در ترکیه انجاممی‌شود. خطوط هوایی مختلف دیگری همچون اتریش ایرلاینز، سویس اینترنشنال، ایر برلین نیز پروازهایی را به مقصد آنکارا، استانبول، ازمیر، بدروم، آنتالیا و دالان انجاممی‌دهند.

پروازهای آمریکا به ترکیه: پروازهای مستقیم به ترکیه از شیکاگو و نیویورک توسط خطوط ترکیش ایرلاینز و امریکن ایرلاینز ارائه می‌شود.

پرواز ایران به ترکیه: با ایرلاین های مختلف از جمله ماهان، ترکیش ایرلاین و.. صورت می پذیرد.

هر آنچه باید قبل از سفر با تور ترکیه ارزان بدانید!

زبان

زبان ترکی از سال 1923 جزء زبان‌های رسمی این کشور قرار گرفته است که 80 میلیون نفر به این زبان صحبت می‌کنند و 5 میلیون نفر به‌عنوان زبان دوم از آن استفاده می‌کنند. فرم استاندارد زبان ترکی مبتنی بر گویش استانبولی است.

در سراسر ترکیه زبان‌های دیگری مثل زبان کردی (در بخش شرقی و در مرز ایران و شمال عراق)، عربی (در حوالی مرز سوریه)، ارمنی، آشوری، لاز و زازا وجود دارد.

بهترین زمان برای سفر به ترکیه

چه زمانی باید به ترکیه سفرکنیم؟ آب‌وهوا در ترکیه در مناطق مختلف، متفاوت است. بهترین زمان برای مسافرت بین ماه‌های ژوئن و سپتامبر است. کسانی که دوست دارند با گرما و شلوغی ترکیه مواجه نشوند بهتر است در فصل بهار یا پاییز مسافرت کنند. پیشنهاد می‌شودماه‌های مه و ژوئن و همچنین سپتامبر و اکتبر را برای مسافرت به ترکیه انتخاب کنید.

مناطق ساحلی دریاهای اژه، مدیترانه و مارمارا در تابستان، آب‌وهوای گرم و در زمستان، آب‌وهوای معتدل دارند اما ساحل دریای سیاه در شمال، دارای آب‌وهوای خنک با بارش اندک است. ارتفاعات آناتولی دارای تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد و برفی است. بهترین زمان برای سفر به استانبول از ماه مه تا اکتبر است.

واحد پول ترکیه

واحد پول این کشور لیر ترکیه است ولییورو نیز در این کشور دادوستد می­شود.صرافی‌های بسیاری در ترکیه مخصوصاً در شهرهای بزرگ و مناطق توریستی آن وجود دارد که نرخ مناسبی را برای تغییر ارز شما ارائهمی‌دهد.می‌توانید از کارت‌هایEC با نماد مائسترو در مغازه‌ها و دستگاه‌های خودپرداز استفاده کنید اما ممکن است هزینه‌های بالایی برای شما دربر داشته باشد. پرداخت با کارت اعتباری مشکلات کمتری را بهوجودمی‌آورد اما ممکن است هزینه‌هایشمارا افزایش دهد پس پیشنهاد می‌شود از خودپردازها پول نقد تهیه کنید.

محل اقامت در ترکیه

همه‌یشهرهای بزرگ دارای هتل‌های بسیاری هستند که می‌توان از بین اقامتگاه‌هایکم‌هزینه تا هتل‌های لوکس یکی را انتخاب کرد. این‌گونه حق انتخاب در مناطق پرطرفدار ترکیه مثل سواحل جنوبی و غربی رایج‌تر است؛اما در مناطق دورافتاده اقامتگاه‌ها اغلب بسیار ساده هستند و مطابق با استانداردهای غربی نیستند.

امنیت در ترکیه

از تابستان سال 2015 تعداد حملات در ترکیه افزایش یافته است. باوجود تدابیر شدید امنیتی، خطر حمله تروریستی در همه جای کشور وجود دارد. در شرق و جنوب شرقی و همچنین آنکارا و استانبول تلفات و زخمی‌های زیادیبر اثر این حملات رخ‌دادهکه نیروهای امنیتی، مسافران اتوبوس، تظاهرکنندگان و گردشگران را شامل شده است.

در رأس این موارد ناآرامی‌های سیاسی قرار دارند. در بعدازظهر روز پانزدهم جولای سال 2016 در استانبول و آنکارا کودتایی شکل گرفت که بسیاری در آن کشته و زخمی شدند. درگیری بین شورشیان و پلیس دولتی و یگان‌های ارتش صورت گرفت که به همین دلیل، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در بیست جولای وضعیت اضطراری اعلام کرد.

لطفاً به توصیه‌های فعلی در مورد سفر و ایمنی توجه کنید و جهت کسب اطلاعات به دفاتر فدرال رجوع کنید. پیشنهاد می‌شود به هنگام رفت آمد در وسایل نقلیه عمومی، خیابان‌ها و بازارهاهشیارتر عمل کنید و از تظاهرات و گردهمایی‌های بزرگ دوری‌کنید. همچنین توصیه می‌شود پاسپورت و شناسنامه خود را به همراه داشته باشید.

حمل‌ونقل در ترکیه

اتوبوس در ترکیه

خطوط اتوبوس‌رانیباکیفیت و مدرنی در ترکیه وجود دارد و شما می‌توانید از بلیت‌فروشی‌های سطح شهر بلیت اتوبوس تهیه کنید و به هنگام سوارشدنآنرا تحویل راننده بدهید. به‌منظور سفر در اطراف ترکیه و کاهش هزینه‌یحمل‌ونقل، اتوبوس‌هاگزینه‌های مناسبی هستند.شرکت‌های خصوصی مختلفی وجود دارند که اتوبوس‌هایآن‌ها به همه‌یشهرهای ترکیه سفر می‌کنند و شما اغلب می‌توانید از تمام ایستگاه‌های اتوبوس بلیت تهیه کنید.

مترو و تراموا در ترکیه

در شهرهای بزرگ به‌خصوص در استانبول، آنکارا و ازمیر خطوط گسترده مترو و تراموا وجود دارد.

قطار در ترکیه

قطارهایی که بین شهرهای بزرگ مثل استانبول و آنکارا در رفت‌وآمد هستند، چندین بار در روز حرکت می‌کنند. همچنین از شمال به جنوب و از شرق به غرب نیز خطوط اصلی قطار کشیده شده است.

تاکسی در ترکیه

در ترکیه تاکسی و مینی‌بوس بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. تاکسی‌هایزردرنگ در استانبول و آنکارا دارای تاکسی‌متر هستند و قبل از سوارشدن به آن‌ها بهتر است قیمت را سؤال کنید تا بعدتر به مشکل نخورید.

دالموش در ترکیه

دالموش­ها تاکسی‌هایبین‌شهری هستند که با برچسب شطرنجی زرد و مشکی متمایز شده‌اند که شما می‌توانید در خیابان برای آن‌ها دست بلند کنید تا جلوی پای شما متوقف شوند. قیمت بستگی به سفر شما دارد ونرخ آن توسط ادارهتاکسی‌رانیترکیه تعیین ‌شده است.

خودروهایاجاره‌ای در ترکیه

رانندگی در ترکیه سخت نیست. اکثر مناطق دارای جاده‌های مطمئن هستند و استفاده از بزرگراه‌ها بسیار آسان است. به لطف سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض، دیگر نیازی نیست در مقابل دکه‌های پرداخت عوارض معطل شوید.

مذهب در ترکیه

حدود 99 درصد مردم ترکیه مسلمان بوده و اکثر آن‌ها سنی هستند. البته ادیان یهودیت و مسیحیت در میان ترک‌ها بسیار ندرت مشاهده می­شود.

سلامت در ترکیه

ترکیه از سیستم مراقبت‌های بهداشتی خوبی در داخل شهرها برخوردار است ولی مراقبت‌های پزشکی در حومه شهرها اغلب با استانداردهای غربی مطابقت ندارد. پیشنهاد می‌شود یک بسته‌یکمک‌های اولیه و یک بیمه‌نامه‌ی مسافرتی همراه خود داشته باشید. لطفاً برای اطلاعات بیشتر درمورد وضعیت مراقبت‌های پزشکی مناطق مختلف به سایت "WHO" مراجعه کنید.

مواد غذایی و آشامیدنی در ترکیه

غذاهای ترکیه‌اینه‌تنها بسیار متنوع هستند بلکه هضم آن‌ها نیز برای اروپایی‌ها بسیار آسان است. از گوشت بره گرفته تا ماست­های متنوع و انواع نان‌ها جزء غذاهایی هستند که منشأآن‌ها به عشایر ترک برمی‌گردد و از دیرباز رواج یافته است. طبخ غذا در ترکیه در گذر زمان با شیوه‌ی پخت غذای هندی، فارسی و عربی آمیخته شد و رژیم غذایی مردم این کشور طبخ با گوشت حرام بوده و استفاده از گوشت حرام، ممنوع است.

سوپ و پیش‌غذا در ترکیه

انواع مختلف سوپ سرد سبزیجات در ترکیه بسیار پرطرفدار است. ازجملهپیش‌غذاهای ترکی می‌توان به دلمه، فیریندا مانتار و قارچ با پنیر اشاره کرد. مواد خام سوپ سبزیجات، سبزیجات آغشته به روغن‌زیتون، پنیر فتا، کالاماری و هوموس است.

غذاهای گوشتی در ترکیه

کباب معروف‌ترین غذای ترک است که البته نباید با دونر کباب آلمانی اشتباه گرفته شود. کباب ترکیبی از گوشت بره، گوسفند و گاو است که به سیخ کشیده می‌شود. پیشنهاد می‌شود شیش کباب را که از گوشت بره درست‌شده و در کنار برنج سرو می‌شودحتماً امتحان کنید.

ماهیدر ترکیه

غذاهای دریای از ماهی سی بس و سپر ماهی گرفته تا تن ماهی اغلب در کنار سواحل سرو می‌شوند. معروف‌ترین خوراکی ترکیه، بالیک اکمک است که درواقع یک ساندویچ از نوعی ماهی است که در میان مردم ترکیه بسیار پرطرفدار است.

ناندر ترکیه

ترک‌ها عاشق نان تازه­ی از اجاق درآمده هستند. نان "پیده" یک نان پهن و نرم است که اغلب در کنار تمام غذاها سرو می‌شود.

دسردر ترکیه

ترکیه برای کسانی که عاشق شیرینی هستند شبیه بهشت است. باقلوا نوعی شیرینی است که در داخل شیره خیس می‌خورد و روی آن پر از مغز آجیل است. پیشنهاد می‌شودسوتلاچ و قهوه موکا ترکی را نیزحتماً امتحان بکنید.

نوشیدنیدر ترکیه

دوغ، چای سیب و قهوه سیاه ترکی جزء نوشیدنی‌های پرطرفدار ترکیه هستند و در همه‌جاقابل‌دسترس‌اند.

آب

آب شیر در شهرهاهرچند با کلر تصفیهشده‌ است اما بازهم پیشنهاد می‌شود که آن‌ها را ننوشید و سعی کنید از آب‌های معدنی استفاده کنید

ماه رمضاندر ترکیه

مانند سایر کشورهای مسلمان، سعی کنید از خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن در ماه رمضان قبل از غروب آفتاب خودداری کنید.

استانبول

استانبول یکی از شهرهای زیبای جهان است و در موقعیت آبراه گلدن هورن قرار گرفته است.این شهر نظر بازدیدکنندگان را به خیابان ایستکلال (استقلال) با قطار شهری عجیب‌وغریبش، پل گالاتا، بازار بزرگ و بازار مصر جلب می‌کند و به‌خصوص وقتی صدای مؤذن مردم را دعوت به خواندن نماز می‌کند، یکی از دو مسجد آبی و ایاصوفیا موردتوجه بازدیدکنندگان و توریست‌ها قرار می‌گیرد.

ریورای ترکیه

در بخش جنوبی ترکیه شهرهای آنتالیا و مولا قرار دارند، در مرکزترکیه، شهر آنالیا و در جنوب، شهرهای کمر و کاش واقع شده‌اند. این کشور به دلیل ترکیب آب‌وهوای مطلوب، دریای گرم و بیش از هزار کیلومتر خط ساحلی خود در بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است. این منطقه به دلیل ردپایی که خاندان سلجوقی، عثمانی و رومی از خود در طول تاریخ برجای گذاشتند دارای جاذبه‌های باستانی و طبیعی بسیاری است که ازجمله‌یآن‌هامی‌توان به ویرانه‌های هالیکاماسوس اشاره کرد.

دریای اژه ترکیه

ساحل اژه با دریای آبی درخشان و موقعیت‌هایتفریحی که دارد بهترین مکان برای گذراندن اوقات فراغت است. در اطراف این دریا مقاصد تفریحی بسیاری مثل بدروم، ازمیر، چشمه و مارماریس قرار دارد. این کشور دارای فرهنگ و تاریخ بسیاری است که ازجمله‌یآن‌هامی‌توان به سنگ‌قبرهای کانوس و ویرانه‌های افسوس اشاره کرد. یکی از جذاب‌ترینمکان‌هایی که بازدیدکنندگان باید از آن دیدن کنند،قلعه‌ سفید پاموکل است که از سال 1980 تحت نظر یونسکو قرار گرفته است.

کاپادوکیا

در کاپادوکیا غارهای صخره‌ای وجود دارند که منظره‌ای زیبا را به نمایش گذاشته‌اند. این غارها در آناتولی مرکزی و در قلب ترکیه واقع شده‌اند.فوران‌هایآتش‌فشانی و آبشارها در طول میلیون‌ها سال این منظره را به وجود آورده‌اند. این منطقه به نام پارک ملی گورمه شناخته می‌شود که دارای شهرهای زیرزمینی است و تحت نظر یونسکو قرار دارد.بالون‌سواری در هوای گرم، تفریح موردعلاقه‌ی اکثر بازدیدکنندگان در این منطقه است.

دریای سیاه ترکیه

در این منطقه نسبت مناطق جهانگرد کمتری حضور دارد. مرواریدهایکشف نشده­ی اطراف شهرهای بندری اردو، گیرسون، سامسون و آنی انتظار شمارامی‌کشند. منطقه‌ی دریای سیاه علاوه بر اینکه طبیعت زیبایی دارد دارای آثار فرهنگی با معماری‌های برجسته نیز هست.

هزینه‌های سفر به ترکیه

ترکیه به‌عنوان یک مقصد گردشگری ازلحاظ هزینه سفر، کشوری بسیار مناسب است. ولی در فصول مختلف این قیمت‌ها نوسان دارند. مواد غذایی در ترکیه ارزان‌تر از آلمان هستند. یک وعده‌ی غذایی در یک رستوران ارزان‌قیمت حدود 4 یورو است و یک سفر 20 کیلومتری با تاکسی‌های دالموش ترکیه 2 تا 3 یورو هزینه در بردارد.

اینترنتدر ترکیه

اینترنت در ترکیه ارزان است و به‌راحتی در دسترس شما قرار می‌گیرد ولی اتصال به آن ممکن است امن نباشد. وایفای در بیشتر هتل‌ها و فرودگاه‌هابه‌صورت رایگان در دسترس شما قرار می‌گیرد. روزانه گزارش‌هایی مبنی بر فیلتر کردن سایت‌ها توسط دولت به گوش می‌رسد که این امر باعث می‌شود نتوانید وارد برخی ازسایت‌ها شوید. اگر قصد اقامت طولانی در ترکیه را دارید خرید سیم‌کارت از اپراتورهای ترک سل، آویا و وودافون بسیار به‌صرفه‌تر است.

ادبیات ترکیه

راهنمای جامع سفر به ترکیه می‌تواند به شما در سفر به سواحل ترکیه و شهر استانبول کمک کند. کسانی که دوست دارند قبل از سفر خود به ترکیه بیشتر با این کشور آشنا شوند می‌توانند آثار نویسنده ادبی معروف و برنده جایزه نوبل ادبیات، اورفان پاموک را بخوانند. ازجمله‌ی آثار این نویسنده می‌توان به کتاب سیاه، نامه‌ی عاشقانه به زادگاه و خاطرات استانبول اشاره کرد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید