تخریب نقاشی دیواری جدید "بنکسی"

تخریب نقاشی دیواری جدید "بنکسی"

دو یا سه ساعت همان اطراف بودم و می‌دیدم که مردم می‌آیند و تماشا می‌کنند. باید آن جا می‌بودید و می‌دیدید. بعد از این حادثه روی این نقاشی دیواری پلاستیک محافظ کشیده‌اند.

کد خبر : ۷۵۰۹۴
بازدید : ۶۶۵۰
تخریب نقاشی دیواری جدید بنکسی
جدیدترین نقاشی خیابانی بنکسی در برمینگام، که برای جلب توجه به پدیده بی‌خانمانی در کریسمس کشیده شده بود، تخریب شده است. چند ساعت بعد از‌ آن که نقاشی گوزن‌های شمالی در روز دوشنبه ۹ دسامبر در بخش جولری این شهر بر دیوار نقش بست، مرد ناشناسی روی این اثر هنری دماغ‌هایی به رنگ قرمز کشید.

به گفته یکی از شاهدان، به نام دارن هاوکینز، این خرابکار «نادان» قبل از انجام این کار «تهدید کرد» که «سال‌های ‌سال» نقاشی‌های دیواری این هنرمند مرموز را تخریب خواهد کرد.

هاوکینز می‌گوید: «آن روز پلیس را خبر کردند و (تا جایی که می‌توانستند) برای حفاظت از نقاشی دیواری مانع‌گذاری کردند اما وقتی رسیدم و با طرف حرف زدم، ‌گفت «رویش علامت‌گذاری می‌کنم و سعی داشت مردم را به حمایت از خود وادارد.»

به گفته هاوکینز، که سردبیر مجله‌ای است، مردم جلوی نقش دیواری جمع شدند و سعی کردند او را از تخریب این اثر هنری منصرف کنند. او گفت: «گفتیم حماقت نکن. همه فکر می‌کردند لابد شوخی می‌کند. اما از موانع عبور کرد و در عرض ۳۰ ثانیه و خیلی سریع، با اسپری دماغ‌های قرمزی برای هر دو گوزن شمالی کشید.»

به گفته هاوکینز، زن ناشناسی جلوی مرد خرابکار ایستاد. «گفت داری چه‌کار می‌کنی؟ چرا دارای این اثر هنری را خراب می‌کنی؟ بعد هم مرد زد به دل تاریکی و رفت. دختر ناشناس سعی کرد جلوی ‌او را بگیرد بعد هم سعی کرد رنگ قرمز را پاک کند. برای همین الان رنگ سرخ دماغ یکی از گوزن‌ها روشن‌تر است.»

او اضافه کرد: «دو یا سه ساعت همان اطراف بودم و می‌دیدم که مردم می‌آیند و تماشا می‌کنند. باید آن جا می‌بودید و می‌دیدید.»بعد از این حادثه روی این نقاشی دیواری پلاستیک محافظ کشیده‌اند.

بنکسی این اثر هنری را با انتشار ویدیویی در صفحه‌ اینستاگرامش معرفی کرد. در این ویدیو مرد بی‌خانمانی به نام رایان، که دمی هم به خمره زده است، با خرت و پرت‌هایش روی نیمکتی جا خوش کرده است.

دوربین که با حرکت افقی رو به بیرون گردش می‌کند، نقاشی دو گوزن را در مجاورت نیمکت روی دیوار می‌بینیم. انگار منتظرند تا مرد بی‌خانمان را با خود به آسمان پرستاره ببرند.

در زیرنویس این فیلم آمده است: در ۲۰ دقیقه‌ای که از رایان نشسته بر این نیمکت فیلم گرفتیم، رهگذران بی آن که خودش تقاضایی کرده باشد یک نوشیدنی داغ، دو قطعه شکلات و یک فندک به او دادند.

ماه پیش هم یکی از نقاشی‌های دیواری سال ۲۰۰۸ بنکسی در خیابان ناتینگ‌هیل پرده‌برداری شد.

در این اثر هنری، هنرمندی را کنار سه پایه نقاشی و در حال نوشتن کلمه بنکسی، با حروف بزرگ قرمز می‌بینیم. روی این اثر، که نبش خیابان آکلام و پورتوبلو قرار دارد، از سال ۲۰۰۸ دار‌بست زده بودند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید