همه محبوب‌ها برای فیس‌بوک‌ هستند

همه محبوب‌ها برای فیس‌بوک‌ هستند

محصولات فیسبوک که همگی رایگان هستند، از کاربران خود هیچ پولی دریافت نمی‌کنند و درآمد اصلی هر چهار برنامه از تبلیغات است.

کد خبر : ۷۵۱۷۲
بازدید : ۱۲۶۶۴
فیسبوک مالک محبوب‌ترین برنامه‌های فرم‌افزاری
فیسبوک بزرگترین برنامه‌های جهان را به کنترل خود درآورده است.آمار نشان می‌دهد که فیسبوک مالک چهار برنامه از بزرگترین برنامه‌های نرم‌افزاری جهان در دهه جاری است. طبق گزارش شرکت تحلیل اطلاعات «اپ انی» بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۹، نرم‌افزار اصلی فیسبوک بیش از هر برنامه دیگری دانلود شده است.

اما سه برنامه که بعد از فیسبوک محبوبترین بوده‌اند نیز تحت مالکیت این شرکت هستند. فیسبوک مسنجر، واتس‌اپ، و اینستاگرام، به ترتیب در جایگاه دوم و سوم و چهارم قرار دارند.

برنامه مسنجر توسط خود شرکت فیسبوک طراحی شد، اما دو برنامه نرم‌افزاری دیگر در یک دهه اخیر خریداری شدند. در سال ۲۰۱۲ در حالی که اینستاگرام به سرعت داشت محبوب می‌شد، فیسبوک آن را به قیمت یک میلیارد دلار خرید.

دو سال بعد، این شرکت در معامله‌ای به ارزش ۱۹ میلیارد دلار واتس‌اپ را نیز خریداری کرد. داده‌های جدید نشان می‌دهد که هر یک از این معاملات باعث شده است که فیسبوک بزرگترین برنامه‌های جهان را به کنترل خود درآورد.

طبق گزارش «اپ انی» در سال ۲۰۱۹، فیسبوک همچنان در صدر بوده است: محبوب‌ترین برنامه‌ها به ترتیب مسنجر، خود برنامه فیسبوک و واتس‌اپ بودند، اما برنامه تیک‌تاک توانست از لحاظ محبوبیت به اینستاگرام نزدیک شود.

محصولات فیسبوک که همگی رایگان هستند، از کاربران خود هیچ پولی دریافت نمی‌کنند و درآمد اصلی هر چهار برنامه از تبلیغات است.

گزارش «اپ انی» همچنین نشان می‌دهد که در بین برنامه‌های مختلف، نتفلیکس بیشترین درآمد را از محل کاربران کسب کرده است، و محبوبیت یوتیوب که در سال‌های اخیر برخی خدمات پولی راه‌اندازی کرده است، در سال ۲۰۱۹ بیش از هر برنامه دیگری افزایش یافته است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید