شرط برای زنی که شوهر پنهانی‌اش را کشت

شرط برای زنی که شوهر پنهانی‌اش را کشت

از اتفاقی که افتاده خیلی پشیمان هستم دو کودک ۷ ماهه و سه ساله‌ام در عراق هستند و نمی‌دانم با این اتفاق چه بلایی سر آن‌ها می‌آید.

کد خبر : ۷۵۲۲۶
بازدید : ۱۰۸۸۲
دیه یک میلیاردی شرط آزادی زنی که شوهرش را کشت
دخترتاجر که همسر عراقی‌اش را با شلیک سه گلوله به قتل رسانده بود با قبول دو شرط توانست از خانواده مقتول رضایت بگیرد و با وثیقه ۶ میلیارد تومانی آزاد شود. رسیدگی به این پرونده از ساعت ۱۲ ظهر شنبه ۹ اردیبهشت سال ۹۶ و با گزارش مأموران کلانتری ۱۲۴ قلهک در رابطه با قتل مرد جوانی با شلیک سه گلوله آغاز شد.

این جنایت در خیابان دولت رخ داده بود و در بررسی‌های اولیه به نظر می‌رسید که مقتول مردی عراقی باشد. به دستور بازپرس جنایی دوربین‌های محل حادثه مورد بازبینی قرار گرفت. دوربین‌ها نشان می‌داد که زن جوانی به سمت مقتول شلیک کرده و او را به کام مرگ کشانده است.

با شناسایی هویت مقتول، بلافاصله همسر ایرانی او شناسایی و دستگیر شد. زمانی که زن ۲۴ ساله در مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت ضمن اعتراف به‌قتل گفت:
پدرم تاجر و ساکن ترکیه است و هر چند وقت یکبار به ایران می‌آید. در زمینه واردات و صادرات خودرو فعالیت می‌کند. من خودم لیسانس حقوق دارم. چهار سال قبل یکی از دوستان پدرم ما را به عراق دعوت کرد. در این سفر با اسحاق- مقتول- آشنا شدم و او به من ابراز علاقه کرد.
او مردی ۳۸ ساله و دارای زن و فرزند بود، وقتی به خواستگاری‌ام آمد پدرم با این ازدواج بشدت مخالفت کرد. با این حال او دست بردار نبود چندبار می‌خواست خودکشی کند که مانعش شدم و درنهایت تصمیم گرفتم پنهانی و بدون آنکه پدرم از ماجرا بویی ببرد در کشور عراق با هم ازدواج کنیم.

او ادامه داد: بعد از ازدواج یک سالی ایران ماندم و بعد از آن به عراق رفتم. در این مدت صاحب دو فرزند شدم، اما زندگی خوبی نداشتم او مردی بداخلاق و عصبی بود در این سال‌ها بار‌ها مرا کتک زد یک بار شوهرم می‌خواست مرا از طبقه پنجم به پایین پرتاب کند.
دوبار هم می‌خواست مرا خفه کند، اما شانس آوردم و زنده ماندم. یکبار هم زمانی که حامله بودم آنقدر مرا کتک زد که به بیمارستان رفتم و دکتر‌ها گفتند به خاطر کتک‌های همسرم، قلب پسرم مشکل دار شده است. چند باری درخواست طلاق دادم. اما طلاقم نمی‌داد سرانجام از طریق مادر بزرگم متوجه شدم پدرم می‌خواهد به ایران بیاید.
از آنجایی که او از ازدواجم و زندگی من در عراق چیزی نمی‌دانست تصمیم گرفتم به ایران برگردم. شوهرم نیز به‌همراه یکی از دوستانش دو روز زودتر از من به‌صورت قاچاقی به ایران آمد. او شب قبل از حادثه اسلحه‌اش را به من داد تا برایش نگه دارم. می‌گفت، چون غیرقانونی به ایران آمده است اگر با اسلحه او را بگیرند برایش مشکل ساز می‌شود.
آن شب با اسحاق به‌خاطر پدرم دعوا کردم آنقدر عصبانی شد که می‌خواست مرا بکشد از آنجا که اسلحه دست من بود برای دفاع از خودم این کار را انجام دادم. از اتفاقی که افتاده خیلی پشیمان هستم دو کودک ۷ ماهه و سه ساله‌ام در عراق هستند و نمی‌دانم با این اتفاق چه بلایی سر آن‌ها می‌آید.

به‌دنبال اعترافات زن جوان، او به بازسازی صحنه جنایت پرداخت. در ادامه بررسی‌ها، وکیل زن جوان با خانواده مقتول در عراق وارد مذاکره شد و درنهایت خانواده مقتول با اعلام دو شرط از قصاص گذشت کردند. شرط اول آن‌ها این بود که زن جوان حدود یک میلیارد تومان دیه پرداخت کند و شرط دوم این بود که او هرگز به عراق نیاید و بچه‌هایش را نبیند. با قبول این دو شرط توسط عامل جنایت، آن‌ها از قصاص گذشت کردند.
باتوجه به رضایت اولیای دم، زن جوان با قرار وثیقه ۶ میلیارد تومانی به‌صورت موقت از زندان آزاد شد و پرونده این جنایت برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. زن جوان بزودی در دادگاه کیفری استان تهران از جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید