در نوروز به شهری با قدمت ۶۷۰۰ ساله سفر کنید!

در نوروز به شهری با قدمت ۶۷۰۰ ساله سفر کنید!

اگر در فصل بهار به استانبول بروید و سوار بر موج‌های آبی دریای مرمره نشوید و در جزایر پرنس توقف نکنید، انگار که به استانبول سفر نکرده‌اید! قدم زدن در هر کدام از شهرهای ترکیه، شما را به گوشه‌ای از تاریخ تمدن بشر می‌برد و از آن‌جایی که استانبول از دیرباز، مهم‌ترین شهر سیاسی و اقتصادی و همچنین پایتخت این کشور بوده است؛ حافظه تاریخی و نقطه تغییر و تحولات این کشور به حساب می‌آید

کد خبر : ۷۵۲۹۷
بازدید : ۸۱۶۱

نزدیک عید و تعطیلات نوروزی که می‌شود، به تکاپو می‌افتیم که کجا را به عنوان مقصد سفر نوروزی‌مان انتخاب کنیم. بسیاری با چند روز جر و بحث و انتخاب مسیرهای سفری دور از ذهن که همان تعبیر برداشتن سنگ‌های بزرگ و ناتوانی در پرتاب آن‌ها را به یاد آدم می‌آورند، سرآخر به همان شهرستان‌های نزدیک به شهر خود بسنده می‌کنند. اما در این میان عده‌ای هستند که به چشم خریدار به فرصت طلایی نوروز نگاه می‌کنند و از چند هفته و حتی چند ماه قبل از شروع تعطیلات سال جدید، پا را فراتر می‎‌گذارند و می‌خواهند حال‌وهوایی متفاوت از بهار را در یکی از کشورهای زیبای همسایه مانند ترکیه و به ویژه پایتخت آن استانبول تجربه کنند.

با چنین هدفی، حداقل با یک تیردو نشان را می‌زنید؛ خیلی از مردم فکر می‌کنند با سفر به یک کشور خارجی مانند ترکیه، از حال‌وهوای نوروزی دور می‌شوند و آن حس‌وحال همیشگی را نمی‌توانند تجربه کنند! شاید در مورد کشورهای اروپایی این حقیقت صدق کند اما با سفر به ترکیه و پایتخت آن استانبول، چنین نگرانی نخواهید داشت؛ فرهنگ و نوع آداب معاشرت مردم ترکیه و شرایط آب‌وهوایی آن، بسیار به فرهنگ و جامعه کشور خودمان نزدیک است و در آن‌جا احساس غربت نخواهید کرد. به ویژه که فصل بهار برای عده قابل توجه‌ای از مردم ترکیه همان نوروز و تحول سال جدید به حساب می‌آید. (البته اجرای مراسم عید نوروز در ترکیه به شکل سنتی انجام می‌شود و حالت نمادین دارد؛ چراکه از زمان آتاتورک، تاریخ این کشور به تاریخ میلادی تغییر کرد و مردم به طور رسمی، کریسمس را جشن می‌گیرند.) حال می توانید جهت مشاهده قیمت تور لحظه آخری استانبول اینجا را کلیک کنید .

هوای بهار در استانبول

اولین تجربه‌ای که به ذهن کسانی که در بهار به استانبول سفر کرده‌اند می‌آید، هوای تازه است! عطر گل‌های این فصل و نسیم دریایی که در استانبول می‌آید، جانی دوباره به مسافرینی می‌دهد که در طول سال، در شهرهای پر ازدحام و آلوده کشور خودشان زندگی می‌کنند. انگار بهار به دستان ماهر باغبانان ترک، قدرتی می‌دهد که پارک‌های استانبول را در این فصل چنان زیبا بی‌آرایند که هر مسافر و گردشگری را محصور خود کنند. طرح‌های بته جقه‌ای که از برگ‌های درختان و چمن‌های پارک‌های استانبول به دست باغبانان این شهر در می‌آید برای همه به ویژه ما ایرانی‌ها بسیار جذاب و دلنشین هستند. هوای مدیترانه‌ای در استانبول و گردش روزانه، آدم را وادار می‌‎کند که در کنار کوچه و خیابانی، پشت یک میز در یکی از کافه‎های استانبول بنشیند و قهوه ترک را با طعم واقعی‌اش تجربه کند. پارک‌های امیرگان، ییلدیز و اورتاکوی از آب‌وهوای تازه بهاری استانبول استفاده می‌کنند و هر ساله فستیوال و کارنوال‌های بهاری به راه می‌اندازد.

در نوروز به شهری با قدمت 6700 ساله سفر کنید!

استانبول گردی در بهار

اگر در فصل بهار به استانبول بروید و سوار بر موج‌های آبی دریای مرمره نشوید و در جزایر پرنس توقف نکنید، انگار که به استانبول سفر نکرده‌اید! قدم زدن در هر کدام از شهرهای ترکیه، شما را به گوشه‌ای از تاریخ تمدن بشر می‌برد و از آن‌جایی که استانبول از دیرباز، مهم‌ترین شهر سیاسی و اقتصادی و همچنین پایتخت این کشور بوده است؛ حافظه تاریخی و نقطه تغییر و تحولات این کشور به حساب می‌آید. بهتر است به جای قدم زدن در خیابان‌ها و کوچه پس‌کوچه‌های استانبول بگوییم قدم زدن در گذرگاه تاریخ و تماشای آثار به جا مانده و ردپای امپراطوری‌های بزرگ تاریخ؛ از مسجد ایاصوفیه و کاخ توپکاپی تا کاخ دولما باغچه و مسجد آبی را می‌توانید هم با تاکسی و هم با مترو شهر استانبول، بگردید و تماشا کنید.

اما مرور و تماشای راه‌های اتصالی این اماکن را در شهر استانبول فراموش نکنید؛ چرا که سنگ به سنگ سنگفرش‌های این شهر، به یک دلیل خاص و با مهندسی منحصربه‌فردی، در تاریخ‌های متفاوت و حساسی از این کشور ساخته شده‌اند. دستفروش‌ها و اغذیه فروش‌های پیر در کوچه‌ و خیابان‌های استانبول، سینه‌ای پر از خاطرات از تغییر و تحول‌های ده‌های اخیر این شهر دارند و آن‌ها هم انگار جزئی از همان خیابان‌ها و سنگ‌های باستانی شده‌اندشدهشدهشدند. هر خیابانی را که می‌گذارنید، جایی در کافه‌ای یا در اغذیه‎فروشی که کباب ترکی می‌فروشد بایستید و به بهانه‌ی خوردن چیزی، خوب به ساختمان‌های این شهر نگاه کنید و تصاویر را در ذهن خود ضبط و ثبت کنید.

با مراجعه به وبسایت الی گشت می توانید بلیط های هواپیما استانبول را با اطمینان مشاهده و دریافت نمایید:

https://www.eligasht.com/tours/بلیط-هواپیما-استانبول/

نوروز در استانبول

بهار یکی از بهترین فصول برای سفر به استانبول است. برای اثبات این حرف کافی‌ست نگاهی به فعالیت‌های بهاره در این شهر بیاندازیم. یکی از این فعالیت‌ها، نمایشگاه-موزه پرا است؛ از تماشای فضای باز نمایشگاه که پر از باغچه‌های گل‌ لاله و گل‌های بهاری دیگر است سیر نخواهید شد، این نمایشگاه از دو قسمت تشکیل شده است و از تاریخ 20 مارس کار خود را شروع می‌کند. فعالیت نمایشگاه-موزه پرا در زمینه‌های مختلف هنری‌ست؛ از مرور و تماشای فیلم های سرگئی پاراجانف که سازنده نسخه آسیایی سینمای تارکفسکی‌ست گرفته تا تازه‌های موسیقی پاپ، مد، هنر موزاییک و صنعت همیشه نوآور چوب ترکیه در این نمایشگاه حضور دارند. سفر به استانبول در فصل بهار و ایام نوروز برای طرفداران فوتبال هم خالی از لطف نیست!

اگر در روزهای پایانی بهار به استانبول سفر کنید، می‌توانید از تجربه حضور در استادیوم‌های پیشرفته و به‌روز استانبول و بازی‌های لیگ ترکیه، آن هم با حضور تیم‌های مهمی مانند گالاتاسارای، بشیکتاش و باشاک شهر لذت ببرید. برای عده‌ای هم گشت زدن در میان درختان مه گرفته و انبوه، بسیار جذاب و لذت‌بخش است.

جنگل بلگراد با سبک خاص و اروپایی، در گوشه‌ای خوش آب‌و‌هوا از استانبول جا خوش کرده است و فضایی استثنایی برای پیاده‌روی و انواع ورزش‌های هوازی و البته سلفی گرفتن‌های پی‌در‌پی دارد. البته برای کسانی که طرفدار خرید هستند هم فروشگاه‌های بهاره در تمام استانبول از ماه مه فعال هستند و لباس‌ها و محصولاتی که ترکیه در تولیدشان دستی بر آتش دارد را با قیمتی مناسب برای فروش می‌گذارند. فستیوال تولیپ هم از دسته استانبول‌گردی‌های جذاب به حساب می‌آید؛ نمایشگاهی مملو از گل‌های بهاری زیبا که نه تنها به عرضه گل مشهور است بلکه روش‌های باغداری و ساخت باغچه خانگی را هم به بازدیدکنندگان خود آموزش می‌دهد.

جشن رنگ یا همان هولیفست ( Holifest ) هم در فصل بهار برگزار می‌شود و به نوبه خودش رنگ‌وبویی شرقی به شهر استانبول داده است. البته ابعاد اجرای این مراسم گسترده‌تر و هیجان‌انگیزتر از سال‌های گذشته شده است و حتی پایش به شهرهای ازمیر و آنکارا هم باز شده است. از بحث لذیذ غذا هم غافل نشویم و اشاره‌ای کنیم به این واقعیت که در بهار اشتهای سیری‌ناپذیری نصیب آدم می‌شود. استانبول برای مسافران و گردشگران خود در فصل بهار، آشپزخانه‌ای بزرگ و رنگارنگ از غذاها راه می‌اندازد؛ فستیوال غذا در استانبول از غذاهای اروپایی مانند انواع پیتزاها و پاستاها گرفته تا غذاهای مدیترانه‌ای را در فهرست خود جا داده است.

از طرفی دیگر فستیوال فیلم استانبول از دیگر رویدادهایی‌ست که در فصل بهار در این شهر برگزار می‌شود و بسیار مورد توجه طرفداران این صنعت قرار می‌گیرد. این فستیوال، مستقل از هرگونه قضاوت از جانب دیگر فستیوال‌های فیلم در جهان، بهترین‌ها را از سینمای جهان و ترکیه گلچین می‌کند و بعد از بازپخش آن‌ها به نقد و بررسی‌شان می‌پردازد. البته در فستیوال فیلم استانبول، نوزانده‌های مشهور موسیقی کلاسیک جهان مانند یوجا وانگ، قطعات مشهوری از آهنگسازان بزرگی مانند باخ، بتهوون و موتزارت را برای مخاطبان و شرکت‌کنندگان خود اجرا می‌کنند.

در نوروز به شهری با قدمت 6700 ساله سفر کنید!

سفر راحت به استانبول در نوروز

گفتنی‌ها در مورد استانبول و شهرهای بزرگی مانند آن می‌تواند به قطر چند کتاب برسد اما ما قصد داریم تا هدفمند و مختصر و مفید تصمیم به سفر بگیریم. پس قبل از حرکت باید مقداری اطلاعات در مورد مقصدمان داشته باشیم. البته همراه شدن با تورهایی که تجربه کافی و شناخت کافی از مقصدی مانند استانبول دارند، سفر را چند برابر لذت‌بخش می‌کنند. الی گشت نه تنها راهنمای سفر شما به استانبول خواهد بود بلکه با تورهای متنوع خود مانند تور استانبول، این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید سفری پرخاطره و راحت و سودمند به استانبول داشته باشید. [همین حالا برای دریافت اطلاعات هتل های استانبول روی این لینک کلیک کنید. ]

منبع: الی گشت

اطلاعات تماس:

تلفن: 021-8540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس : تهران، خیابان بهشتی خیابان خالد اسلامبولی کوچه ۲۳ پلاک ۷

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید