غول‌های تکنولوژی در CES ۲۰۲۰

غول‌های تکنولوژی در CES ۲۰۲۰

پیش‌بینی می‌شود در نمایشگاه امسال، طیف متنوعی از محصولات را شاهد باشیم مانند گوشی‌های ۵ G، تلویزیون شفاف Ultra-HD، پهپاد‌های مخصوصی که می‌توانند صاحب خود را دنبال کنند یا شاید محصولی متفاوت و غیرمنتظره مثل یک سگ روباتیک.

کد خبر : ۷۵۴۴۳
بازدید : ۱۳۰۷۳
غول‌های جهان تکنولوژی در CES ۲۰۲۰
به نمایشگاه CES ۲۰۲۰ نزدیک می‌شویم. نمایشگاهی که امسال از هفتم تا دهم ژانویه در لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شود و از یکسو کارنامه و از سوی دیگر وضعیت بازار تکنولوژی را در یک‌سال آینده نشان می‌دهد و از این رو برای طیف وسیعی از فعالان و دوستداران دنیای فناوری جذابیت دارد.

CES همچنین، بهترین نمایشگاه برای معرفی آخرین دستاورد‌ها و طرح‌های مفهومی صنعت تکنولوژی محسوب می‌شود. پیش‌بینی می‌شود در نمایشگاه امسال، طیف متنوعی از محصولات را شاهد باشیم مانند گوشی‌های ۵ G، تلویزیون شفاف Ultra-HD، پهپاد‌های مخصوصی که می‌توانند صاحب خود را دنبال کنند یا شاید محصولی متفاوت و غیرمنتظره مثل یک سگ روباتیک.
هرچند حضور در این نمایشگاه برای خبرنگاران رسانه‌ها رایگان است؛ اما افراد غیررسانه‌ای برای شرکت در این رویداد از ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار باید بپردازند. برخی بلیت‌های با امکانات شرکت در کنفرانس‌های مختلف نیز بین ۷۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار قیمت دارند.
شرکت برگزار‌کننده این نمایشگاه، CTA- Consumer Technology Association نام دارد. سخنگوی این شرکت اعلام کرده محصولات امسال این نمایشگاه بیشتر از هر حوزه دیگر بر حوزه‌های مسافرت و توریست، تحلیل داده و افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مشتریان تمرکز دارند.
شکی نیست که محصولات متنوع دیگری مانند تلویزیون، بلندگو، هدفون، لپ‌تاپ و گوشی نیز در نمایشگاه امسال خواهیم دید. پیش‌بینی شده دستگاه‌هایی که امسال معرفی می‌شوند همگی با تکنولوژی ۵ G. و کیفیت تصویر ۸ K. سازگاری داشته باشند. با نزدیک شدن به زمان برگزاری این نمایشگاه اخباری درباره محصولاتی که در آن معرفی می‌شوند منتشر شده است.

کدام شرکت‌ها در CES ۲۰۲۰ شرکت می‌کنند؟
در واقع، اکثر قریب به اتفاق شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی (به جز اپل) در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. از شرکت‌های شرکت‌کننده تایید شده در نمایشگاه امسال، نام آمازون، کنون، فیس‌بوک، اینتل، ال‌جی، لنوو، مایکروسافت، ام‌اس‌آی، نیکون، سامسونگ، سونی و بسیاری دیگر به چشم می‌خورد.
تقریبا تمام شرکت‌های شرکت‌کننده بنا دارند از فرصت این نمایشگاه مهم استفاده کرده و محصول جدیدشان را معرفی کنند. تعداد زیادی از این شرکت‌ها، برای عرضه و فروش محصولات، شرکت کرده‌اند. تعدادی نیز هستند که بنا دارند نحوه بازخورد مشتریان را بررسی کرده و صرفا حضوری در این نمایشگاه داشته باشند.

محصول مرموز وان پلاس
شرکت چینی سازنده گوشی OnePlus اعلام کرده که قرار است در مراسم اختصاصی خود در این نمایشگاه، از دستگاه مرموز جدیدی پرده‌بردارد. محصولی که این شرکت از آن با عنوان «OnePlus Concept One» نام برده است. از تصویری که شرکت از این محصول منتشر کرده می‌توان استنباط کرد که این دستگاه یک گوشی هوشمند است. ولی شایعاتی نیز منتشر شده که ادعا می‌کند این دستگاه، ممکن است یک گوشی تاشو باشد.
از آنجا که این محصول رمزآلود فعلا طرحی مفهومی معرفی شده، این امکان وجود دارد که هرگز رنگ قفسه‌های فروشگاه را نبیند. براساس دیگر شایعات، وان پلاس ظاهرا تصمیم دارد یک هدفون بدون سیم برای رقابت با ایرپادز نیز معرفی کند و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود این شرکت محصولات متعددی در نمایشگاه امسال معرفی کند. براساس شایعات، ظاهرا هدفون‌های روی گوش WH-۱۰۰۰ XM ۴ سونی نیز در راه هستند.
این هدفون‌ها، نسل جدید هدفون‌های سری قبل WH-۱۰۰۰ XM ۳ محسوب می‌شوند، محصولی که به قابلیت از بین بردن نویز محیط اطراف مجهز بوده و اکتبر سال ۲۰۱۸، با موفقیت بسیاری در بازار روبه‌رو شد. البته در شایعات منتشر شده در رابطه با این هدفون، اسمی از نمایشگاه CES برده نشده، اما این نمایشگاه در واقع می‌تواند بهترین فرصت برای عرضه رسمی این محصول باشد.

پیش‌بینی محصولات و تِرند‌های CES ۲۰۲۰
سخنگوی شرکت CTA در گزارشی از وب‌سایت تک رادار، به تعدادی از تِرند‌هایی که احتمالا امسال در مرکز توجه قرار خواهند داشت، اشاره کرده است. در لیست اعلامی، حمل‌و‌نقل و توریسم در بالاترین رتبه هستند. از دیگر حوزه‌های مورد بحث در نمایشگاه امسال، حوزه‌های تحلیل داده و حریم شخصی، سلامت دیجیتال و رقابت بین‌المللی برای ۵ G، تکنیک‌های استفاده عموم مردم از دستاورد‌های هوش مصنوعی و صفحات نمایش ۸ K. نام برده شده‌اند.
پیش‌بینی می‌شود شرکت AMD، سری جدید جی‌پی‌یو‌های حرفه‌ای سال آینده خود را در این نمایشگاه معرفی کند. در سال‌های پیش، این شرکت طی نمایشگاه CES، از اولین جی‌پی‌یو ۷ نانومتری Radeon VII خود پرده‌برداری کرد. مانند سامسونگ، پیش‌بینی برنامه‌های ال‌جی نیز کار راحتی است. این شرکت به احتمال زیاد سری جدید تلویزیون‌های OLED خود را معرفی خواهد کرد و به‌روز‌رسانی جدیدی برای تلویزیون لوله‌ای معرفی شده سال قبل، ارائه می‌دهد.
همچنین براساس گزارش‌ها، CES ۲۰۲۰ بهترین زمانی است که ال‌جی نمونه اولیه (پروتوتایپ) تلویزیون شفاف OLED خود را معرفی کند. ال‌جی همچنین معمولا از این فرصت استفاده بیشتر کرده و محصولات دیگری مانند ظرفشویی و خشک‌کن و دیگر گجت‌های خانگی مانند تصفیه‌کننده هوا و جاروبرقی روباتیک نیز معرفی می‌کند. در این نمایشگاه، احتمالا گوشی جدید ال‌جی نیز معرفی می‌شود.
سال گذشته شاهد معرفی گوشی LG V. ۴۰ ThinQ بودیم. نمایشگاه CES سال گذشته، رویداد مهمی برای شرکت سازنده تراشه اینتل بود. این شرکت سخنرانی جذابی داشت و اولین پردازنده ۱۰نانومتری Ice Lake خود را معرفی کرد. احتمال می‌رود در نمایشگاه امسال، محصولی که مدت‌هاست درباره آن شایعه شده- discrete GPU- معرفی شود.CES همچنین همیشه برای سامسونگ بسیار مهم بوده است. در نمایشگاه امسال، احتمالا شاهد معرفی نسل جدید تلویزیون‌های QLED، طرح‌های مفهومی صفحات نمایش و محصولات مختلف دیگری خواهیم بود.
سال گذشته، این شرکت تلویزیون منحصربه‌فرد ۲۱۹ اینچی به نام The Wall را معرفی کرد. امسال احتمال می‌رود تلویزیون جدیدی با تکنولوژی QLED معرفی شود که هیچ حاشیه‌ای (BEZEL) ندارد. دو محصول Notebook Flash و Notebook ۹ Pro نیز سال گذشته ازسوی این شرکت معرفی شدند و احتمالا امسال به‌روز‌رسانی درباره آن‌ها اعلام خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید