شکایت از بیمارستان سینا بعد از ۴۱ سال

بررسی‌ها نشان داد قربانیان در بیمارستان سینای تهران بستری بودند که به‌دلیل گودبرداری غیراصولی ساختمان در حال احداث کنار بیمارستان، بخش جراحی داخلی فروریخت و این بیماران جان باختند.

کد خبر : ۷۵۵۲۳
بازدید : ۹۹۲۷
پرونده مرگ شش زن و مرد در حادثه ریزش آوار در بیمارستان سینا بعد از ۴۱ سال بالاخره به صدور کیفرخواست منجر شد و قرار است دادگاه کیفری ۲ استان تهران به این پرونده رسیدگی کند. این حادثه روز چهارم مرداد سال ۵۷ در بیمارستان سینا رخ داد و بر اثر ریزش بخشی از ساختمان سه زن و سه مرد بیمار زیر آوار ماندند و جان‌شان را از دست دادند.
آن زمان اقدام قضائی خاصی درباره این پرونده انجام نشد تا اینکه خانواده برخی قربانیان از دو سال پیش پیگیر ماجرا شدند و شکایتی را در این رابطه در دادسرای جنایی تهران مطرح کردند. به این ترتیب پرونده حادثه مرگ‌بار با پنج شاکی به جریان افتاد و بررسی‌ها نشان داد قربانیان در بیمارستان سینای تهران بستری بودند که به‌دلیل گودبرداری غیراصولی ساختمان در حال احداث کنار بیمارستان، بخش جراحی داخلی فروریخت و این بیماران جان باختند.
یکی از شاکیان که زنی جوان است، توضیح داد: پدرم حبیب ۳۶ ساله بود که برای درمان سنگ کلیه‌اش و عمل جراحی به آن بیمارستان رفت و بر اثر ریزش ساختمان جانش را از دست داد. در سال ۵۷ خانواده‌ام شکایت کردند و پیگیر پرونده شدند، اما پرونده به نتیجه نرسید و در این سال‌ها نیز خبری نشد و خانواده‌ام که در یکی از روستا‌های میانه زندگی می‌کردند، نتوانستند به تهران بیایند و پرونده را پیگیری کنند. چندی‌پیش از طریق چند نفر از آشنایان متوجه شدیم تعدادی از خانواده‌های قربانیان ریزش ساختمان بیمارستان سینا به دادسرای جنایی تهران آمده و پیگیر پرونده‌شان شده‌اند و پرونده دوباره در مرجع قضائی تحت رسیدگی قرار گرفته است.
مادر این زن نیز گفت: من یک دختر و سه پسر داشتم. سال ۵۷ باردار بودم. شوهرم در روستایمان کشاورزی می‌کرد. او دچار ناراحتی کلیه بود و برای درمان سنگ کلیه‌اش نزد شوهر خواهرم در تهران آمد و بعد از آن در بیمارستان بستری شد. اوایل مرداد شوهرم تحت عمل جراحی قرار گرفت. روزی که حادثه رخ داد قرار بود شوهرم مرخص شود و نزد ما بازگردد.
ساعت چهار یا پنج صبح چهارم مرداد سال ۵۷ بود که ساختمان بیمارستان ریزش کرد و باعث مرگ شوهرم شد. بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران دستور انجام تحقیقات را صادر کرد، اما به دلیل گذشت زمان طولانی اسناد و مدارک مربوط به حادثه در بایگانی آتش‌نشانی موجود نبود.
در نهایت تحقیقات با توجه به شواهد و مدارک موجود پیگیری شد و بازپرس پرونده دانشگاه علوم پزشکی تهران را به‌دلیل رعایت‌نکردن نظامات دولتی منجر به فوت مجرم شناخت. در ادامه کیفرخواست علیه دانشگاه علوم پزشکی صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۱۵۹ دادگاه کیفری ۲ استان تهران فرستاده شد و قرار است جلسه رسیدگی به این پرونده سرانجام تشکیل شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید