جشن چینی در اصفهان

جشن چینی در اصفهان

این یک امتیاز بزرگ است که گردشگران و آژانس‌های توریستی چینی اصفهان را به‌عنوان یک قطب گردشگری در تقویم سفرخود قرار داده‌اند. در مقابل، ما نیزهفته گذشته چهارمین سال پیاپی جشن چینی در اصفهان برگزار کردیم.

کد خبر : ۷۵۶۲۲
بازدید : ۷۱۲۵
جشن چینی در نصف جهان
حمیرا حیدریان | چینی‌ها اصفهان را در تقویم سفر‌های گردشگری خود قرار داده‌اند و اصفهانی‌ها به افتخار میهمان‌های چشم بادامی در پایتخت تاریخی ایران جشن چینی برگزار می‌کنند. وقتی تعداد گردشگران چینی اصفهان در سال ۹۸ به یکباره ۵ برابر سال ۹۷ شود، البته که باید هوایشان را بیشتر داشت.

سید علی صالح درخشان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان می‌گوید: کشور چین اکنون یکی از هدف‌های بازارمهم جذب توریست در اصفهان است. سال‌هاست که کشور‌های اروپایی هدف‌های جذب گردشگر ما بوده و هست، اما با وجود تحریم‌ها در سال‌های اخیر شاهد کاهش میزان ورود گردشگران اروپایی بوده‌ایم.
به همین دلیل از سوی اداره کل میراث فرهنگی و بخش خصوصی به‌صورت جدی با هماهنگی کنسرسیوم چین که یک نماینده ایرانی در آن حضور دارد اقدامات لازم جهت تبلیغات، حضور و دعوت چینی‌ها در اصفهان به عمل آمد و این اقدام بازخورد‌های خوبی داشت.

وی با بیان اینکه باید برای توسعه بازار در آینده ایده‌ها و خلاقیت‌های زیادی داشته باشیم تصریح می‌کند: این یک امتیاز بزرگ است که گردشگران و آژانس‌های توریستی چینی اصفهان را به‌عنوان یک قطب گردشگری در تقویم سفرخود قرار داده‌اند. در مقابل، ما نیزهفته گذشته چهارمین سال پیاپی جشن چینی در اصفهان برگزار کردیم.

این مسئول با اشاره به اینکه توجه به آداب و فرهنگ مسافران از جمله چینی‌ها بسیار در جذب بیشتر آنان نقش دارد بیان می‌کند: ما به‌عنوان جامعه میزبان باید برای ورود گردشگران ازجمله چینی‌ها که بخش مهمی از توریسم استان را در سال‌های اخیر تشکیل داده‌اند اطلاعات کافی از روحیات، فرهنگ و آداب آنان داشته باشیم تا متناسب با آن خدمات ارائه دهیم.
از این‌رو برای جذب بیشتر توریسم ازاستادان دانشگاه‌ها، لیدر‌های تور‌ها و آژانس‌هایی که با زبان چینی آشنایی کامل دارند کمک گرفته‌ایم تانفوذ بیشتری در بازار گردشگری چین داشته باشیم. این موضوع به قدری مهم است که حتی ما به اعتقادات آنان نیز توجه می‌کنیم. به‌طور مثال در فرهنگ چینی‌ها عدد ۴ نامبارک و عدد ۸ خوش یمن است برای همین ما به تمامی زنجیره خدماتی خود از جمله هتل‌ها این مسائل را گوشزد می‌کنیم که در زمان رزرو اتاق برای مسافر چینی این موضوع را مدنظر داشته باشند تا در طبقه ۴ یا اتاقی با شماره ۴ به آنان جا ندهند تا ذهنشان مکدر نشود یا در خصوص ذائقه آنان توجه ویژه می‌شود. چینی‌ها علاقه خاصی به رنگ قرمز دارند از این‌رو ما سعی کرده‌ایم از رستوران‌ها و مکان‌هایی که تم قرمز را در تزئینات خود به‌کاربرده‌اند استفاده کنیم.

درخشان با اشاره به اینکه اخیراً تبادلات خوبی را با ایالت‌های پکن و گوانجو داشته‌ایم اظهار می‌کند: ما برای به‌دست آوردن هر‌چه بیشتر و بهتر بازار چین نیاز به تبلیغات همه جانبه و گسترده داریم که از آن جمله به‌کار‌گیری شبکه‌های مجازی است که متأسفانه در این خصوص با چالش روبه‌رو هستیم. چرا که از یک سو محدودیت‌های کلان ملی در این زمینه مطرح است و از سوی دیگر شبکه‌های مجازی مورد استفاده ما تقریباً برای چینی‌ها کارایی ندارد و این موضوعی است که بسیار مهم بوده و باید برای افزایش حجم توریسم برای آن برنامه‌ریزی کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه طی ۹ ماهه سال‌جاری شاهد ورود ۲۳ هزار گردشگر چینی به اصفهان بوده‌ایم، تصریح می‌کند: این رقم نشان از رشد ۵ برابری ورود مسافران چینی به اصفهان را نسبت به سال گذشته می‌دهد که جای بسیار امیدواری به این صنعت و این کشور را که قطب بزرگ گردشگری است، می‌دهد.

درخشان در پاسخ به اینکه حذف ویزا برای چینی‌ها چقدر در افزایش ورودی آنان به اصفهان مؤثر بوده است می‌گوید: خارج از تبلیغاتی که ما در برنامه‌های مشترک با چین برای جذب آن به شهر اصفهان داشته‌ایم؛ موضوع حذف روادید بسیار در این خصوص نقش داشته است چرا که بنا به شرایط خاص حاکم در سال‌های اخیر حذف مهر و نخوردن آن در پاسپورت باعث می‌شود مسافران چینی دیگردغدغه منع مسافرت به کشور‌های امریکایی را نداشته باشند و با خیال آسوده به ایران سفر کنند.

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد مردم کشور چین برای مسافرت حاضر هستند هزینه زیادی پرداخت کنند، می‌گوید: این یک امتیاز بزرگ برای ما محسوب می‌شود تا روی بازار جذب این مسافران برنامه‌ریزی‌های بیشتری انجام دهیم.

البته سید علی صالح درخشان اولویت را همچنان در جذب توریست اروپایی می‌داند و تصریح می‌کند: جذب مسافران اروپایی همیشه اولویت ما بوده و هست، اما نباید این نکته را فراموش کرد که هر استانی بنا به موقعیت جفرافیایی خود هدف‌های گردشگری خود را مشخص می‌کند، ضمن اینکه نباید از کل کره زمین غافل ماند.

وی با مطلوب خواندن درآمدزایی این صنعت می‌افزاید: در این خصوص با برنامه‌ریزی‌های دولت بخش خصوصی توانسته در جذب و سودآوری این صنعت نقش خود را خوب ایفا کند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید