بهترین زمان برای سفر به مشهد

بهترین زمان برای سفر به مشهد

بهترین زمان سفر به مشهد از جهات متنوع، متفاوت است چرا که در بخش‌های مختلف پاسخ گوناگون است. بهترین زمان از نظر آب و هوا، بهترین زمان از نظر مناسب‌های خاص، بهترین زمان از نظر خلوتی و... با هم فرق دارند.

کد خبر : ۷۵۷۱۴
بازدید : ۷۴۶۱

مشهد، شهری است که جایگاه همه عاشقان امامت و ولایت است. شهری برای سبک شدن از تمام دغدغه‌ها و مشکلات. حال برای رفتن به این سفر عاشاقانه، مشتاقان علاقه‌مند هستند که بدانند کدام زمان مناسب‌تر است.

بهترین زمان سفر به مشهد از جهات متنوع، متفاوت است چرا که در بخش‌های مختلف پاسخ گوناگون است. بهترین زمان از نظر آب و هوا، بهترین زمان از نظر مناسب‌های خاص، بهترین زمان از نظر خلوتی و... با هم فرق دارند.

بهترین زمان از نظر آب و هوا

بهترین زمان برای بازدید از مشهد زمانی خواهد بود که بتوانید در یک آب و هوای معتدل از این مکان مقدس بازدید کنید و نگران دردسرهایی مانند باران و برف و این گونه مسائل نباشید. اگر فکر می‌کنید که چه زمانی باید به مشهد بروید این مقاله را مطالعه کنید.

اگرچه که تور مشهد در زمان‌های گوناگون برگزار می‌شود اما شما می‌توانید در میان این زمان‌ها، خرید تور مشهد را در مناسب‌ترین زمان انتخاب کنید.

با تورهای مشهد علی بابا تمامی راهنمایی‌ و مشاوره‌هایی که در این زمینه نیاز دارید به شما ارائه خواهد شد.

بهترین زمان برای سفر به مشهد

آب و هوای مشهد در ماه‌های سال

آب و هوای مشهد در فروردین: دمای هوای معتدل و دلپذیر روز، همراه با میزان مناسب رطوبت هوا، فرودین را بهترین زمان برای بازدید از مشهد تبدیل می‌کند. روزها آفتابی است و میانگین دما 60 ℉ است که برای پوشیدن لباس سبک و گشتن در تمام شهر بهترین زمان است.

آب و هوای مشهد در اردیبهشت: اگرچه هوای خشک باعث می‌شود بیشتر اوقات به سمت مرطوب کننده‌ها بروید، اما درجه حرارت مخصوصا در انتهای اردیبهشت در نقطه معتدل برای مسافرت قرار دارد. متوسط ​​ دما 80 است. حداکثر دمای دوره 104 ℉ است. این ماه، زمان بسیار خوبی برای بازدید از مشهد و یک فصل پر گردشگر نیز هست.

آبا و هوای مشهد در خرداد: زمان مطلوبی برای حضور در مشهد ، است اگرچه درجه حرارت کمی بالا رفته است. در این فصل هوا کاملاً خشک است و رطوبت آن به حداقل 20 ٪ می‌رسد، اگر قصد بازدید از گشت و گذار را دارید، حتما ضد آفتا استفاده کنید چرا که روزهای آفتابی طولانی دارد.

بهترین زمان برای سفر به مشهد

آب و هوای مشهد در تیر: بی‌شک در این ماه گرمای تند شروع می‌شود. اگر گرمایی هستید این ماه برای سفر به مشهد به شما توصیه نمی‌شود چرا که با گرمای خاصی روبرو خواهید شد همچنین به دلیل شروع تعطیلات بی گمان یکی از شلوغ‌ترین زمان‌های زیارت خواهد بود.

آب و هوای مشهد در مرداد و شهریور: این دو ماه به هیچ وجه برای سفر توصیه نمی‌شود اگرچه که بسیاری از افراد در این ماه فراغت پیدا می‌کنند و دانش‌آموزان و معلمان در تعطیلات تابستانی قرار دارند. این دو ماه، مشهد بسیار گرم است و علاوه بر گرمی بسیار شلوغ و پرترافیک است. ضمنا برای خرید تور مشهد در این ماه‌ها، احتمالا باید هزینه بیشتری هم بپردازید.

بهترین زمان برای سفر به مشهد

آب و هوای مشهد در مهر، آبان، آذر: اگر شما انتظار یک سفر رویایی و خاطره انگیز دارید و از روحیه رومانتیکی برخوردار هستید، پاییز بهترین گزینه است. پاییز با باران‌های گاه و بی‌گاه شما را غافلگیر خواهد کرد اگرچه که کار گردشگری شما را کمی با سختی مواجه می‌کند.

آب و هوای مشهد در دی: درجه حرارت بین 3 درجه سانتیگراد به 10 درجه سانتیگراد تغییر می‌کند و میانگین آن 39 درجه سانتیگراد است. هوا کمی رطوبت دارد و باعث می‌شود سردتر از دمای واقعی باشد. در این فصل لباس گرم توصیه می‌شود.

آب و هوای مشهد در بهمن: با مرطوب بودن هوا (رطوبت 80 ٪ ) درجه حرارت آن به 10 درجه می‌رسد، در ماه بهمن می توانید در بازدید از مشهد هوای سرد را انتظار داشته باشید. متوسط ​​ دما 37 ℉ است.

آب و هوای مشهد در اسفند: با دمای متوسط ​​ 49 درجه و رطوبت کمی بیشتر هوا باعث می‌شود بعد از ظهرها سردتر شود. اطمینان حاصل کنید که لباس‌های گرم استفاده می‌کنید زیرا عصر کمی سرد می‌شود.

با این اوصاف اگر تور مشهد را برای فصل زمستان انتخاب می‌کنید، به همراه داشتن لباس گرم را فراموش نکنید.

بهترین زمان مسافرت از نظر مناسبات مذهبی و تاریخی

علاوه بر نکاتی که در بالا در مورد آب و هوا گفته شد، یکسری زمان‌های خاص از نظر مناسبت‌های تاریخی است که مشهد شاهد شلوغی بسیار است از جمله ماه رمضان، تولد و شهاد امام رضا(ع)، ماه محرم و صفر و تعدادی دیگر از ایام مذهبی.

برنامه‌ریزی برای سفری کوتاه و سریع به مشهد

با تمام تفاسیر شما خوانندگان گرامی می‌توانید محاسبه کنید که چه روزهایی از سال بهترین آب و هوا را دارد و از نظر خلوتی مناسب‌ترین زمان برای مسافرت است. حال با دانستن این اطلاعات معطل نکنید و با خرید تور مشهد سفر خود را شروع کنید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید