حمله هکری به وب‌سایت دولتی آمریکا

حمله هکری به وب‌سایت دولتی آمریکا

به دنبال افزایش تنش بین ایران و امریکا بار‌ها تحلیلگران بر احتمال حمله سایبری ایران به امریکا هشدار دادند و حالا هم بسیاری معتقدند اقدام تلافی جویانه ایران به‌دنبال شهادت سردار سلیمانی بیشتر در حوزه سایبری رخ خواهد داد.

کد خبر : ۷۵۷۴۸
بازدید : ۲۱۳۹۶
حمله هکری به وب سایت دولتی امریکا
میترا جلیلی | ‌با هک شدن یک وب سایت دولتی در امریکا به‌دنبال شهادت سردار قاسم سلیمانی در بغداد، بازهم انگشت اتهام به سوی هکر‌های ایرانی نشانه رفت و بسیاری از تحلیلگران امریکایی، آن را کار یک گروه هکری ایرانی دانستند.

وب سایت Federal Depository Library Program) FDLP) که به منظور دسترسی دائمی و رایگان مردم به اطلاعات دولت فدرال ازجمله لوایح و اساسنامه، نظرات دادگاه و طیف گسترده‌ای از مطالب تولید شده توسط دولت طراحی شده بود عملاً از دسترس خارج شد.

روی صفحه اصلی این وب سایت، عکس خون آلود ترامپ به نمایش درآمده است درحالی که از سپاه پاسداران مشت می‌خورد. علاوه بر عکس ترامپ، جمله‌ای هم توسط هکر‌ها نوشته شده است: «این صفحه توسط گروه هکر‌های امنیت سایبری ایران (Iran Cyber Security Group Hackers) هک شده است. این تنها بخشی از توان سایبری ایران است. ما همیشه آماده هستیم.»

وب سایت‌ها و نشریات امریکایی در گزارش‌های خود آورده‌اند که هنوز هیچ کشور یا گروه هکری مسئولیت این حمله را به طور مستقیم به عهده نگرفته است، اما با توجه به وضعیت موجود احتمال می‌دهیم این حمله کار هکر‌های ایرانی باشد.
اما این تنها یک بخش ماجراست و ازسوی دیگر متخصصان حوزه امنیت سایبری امریکا اعلام کردند با اینکه تاکنون فعالیت هکر‌ها را در جهان رصد کرده‌ایم، ولی پیش از این هرگز از وجود چنین گروه هکری آگاه نشده بودیم به همین دلیل هم نمی‌توانیم وابستگی این حمله را به ایران به طور رسمی تأیید کنیم.

ازطرف دیگر با توجه به اینکه میزان آسیب این هک نسبتاً کم است و حتی می‌توان آن را یک اقدام نمادین دانست، برخی نیز آن را تنها یک شیطنت می‌دانند تا جایی که یک مقام ارشد ایالات متحده در امور امنیت سایبری ضمن تأیید این حمله، آن را موضوعی خطرناک و جدی ندانست. وی با اشاره به توان سایبری بالای هکر‌های ایرانی گفت: معتقدم این حمله هکری نه چندان بزرگ احتمالاً فقط برای ابراز همدردی با ایران بوده، ولی احتمالاً اصلاً ربطی به ایران و هکر‌های این کشور نداشته باشد.

این هک دو روز پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی در حمله تروریستی امریکا رخ داد. با توجه به اینکه ایران بار‌ها بر اقدام تلافی جویانه تأکید کرده، وزارت امنیت کشور امریکا (DHS) احتمال داد که این حمله هکری از ناحیه ایران صورت گرفته باشد.

DHS همچنین در حساب توئیتری رسمی خود نوشت: ایران یک برنامه سایبری محکم دارد و می‌تواند حملات سایبری سازمان یافته علیه امریکا انجام دهد. ایران حداقل می‌تواند حملات مخرب موقت علیه زیرساخت‌های حیاتی امریکا داشته باشد نه اینکه به چنین حمله نمادینی بسنده کند. به همین دلیل هم گمان نمی‌کنیم این حمله هکری از سوی ایران صورت گرفته باشد.

به دنبال افزایش تنش بین ایران و امریکا بار‌ها تحلیلگران بر احتمال حمله سایبری ایران به امریکا هشدار دادند و حالا هم بسیاری معتقدند اقدام تلافی جویانه ایران به‌دنبال شهادت سردار سلیمانی بیشتر در حوزه سایبری رخ خواهد داد؛ موضوعی که مقامات امریکا را بسیار نگران کرده است تا جایی که یکی از مقامات بلندپایه امریکا دراین باره هشدار داد و گفت: اهداف سایبری احتمالی هکر‌های ایرانی، زیرساخت‌های تولید، کارخانه‌های نفت و گاز و سیستم‌های ترانزیت خواهند بود به همین دلیل هم آژانس‌های دولتی و تجاری باید بیش از گذشته هوشیار باشند و بر افزایش امنیت سایبری خود تمرکز بیشتری داشته باشند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید