ترامپ مانع از حضور ظریف در سازمان ملل شد

ترامپ مانع از حضور ظریف در سازمان ملل شد

ظریف قرار بود برای سخنرانی در یکی از نشست‌های سازمان ملل متحد به نیویورک عزیمت کند، که آمریکا روادید برای وی صادر نکرده است. این در حالی است که آمریکا به عنوان میزبان سازمان ملل متحد موظف است، برای تمامی هیات دیپلماتیک عضو این نهاد بین‌الملل روادید صادر کند.

کد خبر : ۷۵۷۶۴
بازدید : ۴۵۶۵
ترامپ مانع از حضور ظریف در نشست سازمان ملل شد
نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» دوشنبه شب در توئیتی گزارش داد که دولت آمریکا ورود محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران به نیویورک به منظور شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل را ممنوع کرد.

به گزارش این نشریه آمریکایی، ظریف قرار بود برای سخنرانی در یکی از نشست‌های سازمان ملل متحد به نیویورک عزیمت کند، که آمریکا روادید برای وی صادر نکرده است. این در حالی است که آمریکا به عنوان میزبان سازمان ملل متحد موظف است، برای تمامی هیات دیپلماتیک عضو این نهاد بین الملل روادید صادر کند.

ترامپ بیم دارد که ظریف در نشست آتی سازمان ملل جنایت او برای فرمان ترور سپهبد قاسم سلیمانی را مطرح کند و مانع از حضور وی در این نشست و فضای رسانه‌ای که علیه اش شکل می‌گرفت، شود. علیرضا میریوسفی رایزن مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: هنوز جوابی در این زمینه به دست نمایندگی نرسیده است.

پیشتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از سفر ظریف به نیویورک خبر داده و گفته بود، در صورت مهیا شدن شرایط (صدور روادید) وزیر امور خارجه ایران اواسط دی‌ماه برای شرکت در اجلاس ویژه شورای امنیت به نیویورک سفر می‌کند.

وی اعلام کرده بود:اواسط ماه جاری (دی ماه) اجلاس ویژه شورای امنیت درباره اهداف "منشور" در ۷۵ امین سالگرد تشکیل سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار می‌شود.

دولت آمریکا روز چهارشنبه ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) در یکی دیگر از رفتار‌های دوگانه خود، ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرد؛ این اقدام واشنگتن که از یک سو تظاهر به تنش زدایی و تمایل به مذاکره می‌کند و از سوی دیگر بر درب دیپلماسی قفل می‌زند، واکنش‌ها و بازتاب گسترده‌ای از سوی کشورها، نهاد‌ها و رسانه‌های بین المللی به دنبال داشت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید