آزادی صد‌ها زندانی داعش

به دنبال عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه، یگان‌های کرد صد‌ها تن از داعشی‌ها و خانواده‌های آن‌ها را آزاد کرده یا فرار آن‌ها را نادیده گرفتند.

کد خبر : ۷۵۷۷۴
بازدید : ۴۷۹۱
یگان‌های مسلح کرد صد‌ها داعشی و خانواده‌های آن‌ها را از اردوگاه الهول در شمال شرقی سوریه آزاد کردند. منابع محلی موثق به خبرگزاری آناتولی گفتند، یگان‌های مسلح کرد ۴۰۰ داعشی و خانواده‌های آن‌ها را که در اردوگاه الهول واقع در استان حسکه تحت بازداشت بودند، آزاد کردند.

به گفته این منابع، عملیات آزادسازی پس از آن صورت گرفته که عشایر عرب این منطقه مسوولیت بازداشتی‌ها را برعهده گرفتند. به دنبال عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه، یگان‌های کرد صد‌ها تن از داعشی‌ها و خانواده‌های آن‌ها را آزاد کرده یا فرار آن‌ها را نادیده گرفتند و از طرفی هم آزاد کردن داعشی‌ها را وسیله‌ای برای اخاذی از آمریکا و کشور‌های غربی قرار دادند تا ترکیه را مجبور به توقف این عملیات کنند.
پیش از این وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، گروه تروریستی «ی پ. گ» (یگان‌های مدافع خلق کرد) و «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان ترکیه) دست کم ۸۰۰ داعشی را از زندان شهر تل‌ابیض آزاد کردند. این گروه‌های تروریستی بیش از هزار داعشی و خانواده‌های آن‌ها را هم طی دو ماه اخیر آزاد کرده بودند.
یگان‌های کرد مسلح در کنار غیرنظامیانی که از درگیری‌هایی که با داعش در استان دیرالزور رخ داده بود، فرار کرده بودند، برخی از وابستگان داعش و خانواده‌های آن‌ها را ۱۷ آوریل ۲۰۱۷ در اردوگاه الهول بازداشت کردند. طبق آمار سازمان ملل بیش از ۷۰ هزار تن در این اردوگاه که تنها برای ۱۰ هزار تن ظرفیت دارد، زندگی می‌کنند و ۹۰ درصد این اشخاص زن و کودک هستند.
این اردوگاه از نظر بهداشتی، وجود غذای مناسب و دارو و دیگر نیاز‌های اولیه زندگی در فقر کامل قرار دارد. در اردوگاه الهول علاوه‌بر سوری‌ها و عراقی‌ها چند هزار مسلح از تقریبا ۵۰ کشور حضور دارند.
منبع: آناتولی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید