جنجال درخواست‌های "کالدرون" در پرسپولیس

جنجال درخواست‌های "کالدرون" در پرسپولیس

گابریل کالدرون قبل از اینکه ایران را ترک کند، در جلسه‌ای که با اعضای هیأت‌مدیره برگزار کرد، روی این موضوع تأکید داشت که باشگاه باید قید ادامه همکاری با افشین پیروانی مدیر تیم، حسین قدوسی روابط عمومی باشگاه و حسین خبیری معاون اجرایی پرسپولیس را بزند.

کد خبر : ۷۵۸۳۱
بازدید : ۲۲۴۵
جنجال درخواست‌های
فوتبال ایران تنها چند روز است که از بحران و جنجال‌های مربوط به پرونده استراماچونی و استقلال رها شده است. اما حالا نوبت به پرونده پرسپولیس و گابریل کالدرون رسیده است و شواهد و قرائن نشان می‌دهد این مربی به احتمال بسیار دیگر روی نیمکت این تیم نخواهد نشست و از باشگاه به فیفا برای دریافت کل پول قراردادش شکایت خواهد کرد.
این درحالی است که هواداران پرسپولیس هنوز ناراحتی اتفاقات ابتدای فصل و رفتن برانکو ایوانکوویچ را فراموش نکرده‌اند و الان با هیچ منطقی نمی‌پذیرند که مدیریت باشگاه دوباره همان اشتباهی را که درباره برانکو مرتکب شد، این بار برای کالدرون تکرار کند. اما در کمال حیرت همه هواداران عصبانی پرسپولیس این اتفاق رخ داده و کنار هم قرار دادن قطعات پازل بحران‌های تیم و باشگاه به خوبی نشان می‌دهد همه چیز برای نیامدن سرمربی آرژانتینی فراهم است.

درخواست‌های کالدرون، جنجال درست کرد
گابریل کالدرون قبل از اینکه ایران را ترک کند، در جلسه‌ای که با اعضای هیأت‌مدیره برگزار کرد، روی این موضوع تأکید داشت که باشگاه باید قید ادامه همکاری با افشین پیروانی مدیر تیم، حسین قدوسی روابط عمومی باشگاه و حسین خبیری معاون اجرایی پرسپولیس را بزند. ارایه این درخواست، جنجال بزرگی به راه انداخت و عملا باعث ایجاد دو دستگی در طیف هواداران تیم شد.
یک طرف در حمایت از انصاری‌فرد و پیروانی؛ کالدرون و مدیربرنامه‌هایش را متهم به زیاده‌خواهی کردند و طرف دیگر تأکید داشتند مدیران باشگاه می‌خواهند فضایی را به وجود بیاورند که مربی موفق سرخپوشان ایران را ترک کند. البته تا به امروز با وجود اصرار سرمربی آرژانتینی انصاری‌فرد حاضر نشده عذر سهم مدیر مورد نظر را بخواهد. او در مصاحبه‌ای هم تأکید کرده بود سرمربی نباید در مسائل مدیریتی دخالتی داشته باشد و فقط باید در حیطه فنی صحبت کند.
برخی منابع در باشگاه هم معتقدند کالدرون روی قطع همکاری با پیروانی، خبیری و قدوسی بیشتر از دریافت مطالبات خود اصرار دارد. در این میان گابریل کالدرون هم به اعضای هیأت‌مدیره پیام داده، درست است که مدیر تیم را باشگاه انتخاب می‌کند،، اما مدیر عضوی از کادر فنی محسوب می‌شود و در تمام تمرینات و مسابقات کنار تیم حضور دارد، به همین ترتیب شرایط کاری او اتفاقا مربوط به زمین فوتبال و حوزه فنی می‌شود و او نمی‌خواهد دیگر پیروانی در کنار تیم باشد.
دیروز هم که پیروانی در کنار انصاری‌فرد در محل تمرین پرسپولیس حاضر شد، عملا این ذهنیت به وجود آمد که مدیریت این پیام را به باشگاه داده است که با درخواست کالدرون برای قطع همکاری با سه مدیر موافقت نکرده است.

جذب بازیکن خارجی منتفی شد؟
از راهرو‌های باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد موضوع جذب بازیکن خارجی به صورت رسمی منتفی شده است. دیروز یکی از اعضای هیأت‌مدیره باشگاه در گفت‌وگوی کوتاهی که با خبرنگار شهروند داشت، این موضوع را تأیید کرد و گفت: «در هفته‌های اخیر بحث‌های زیادی درباره جذب بازیکن خارجی مطرح بود و باشگاه تمام تلاش خود را داشت تا بازیکنی را که بتواند به تیم کمک کند، جذب کند.
مدیریت هم گویا با یک بازیکن و مدیر برنامه‌هایش مذاکراتی انجام داده بود. البته بعد از اتفاقات اخیر رخ‌داده و شرایط پیش‌آمده سیاسی در منطقه و بحث‌هایی که درباره جنگ احتمالی مطرح‌شده پیغامی به دست‌مان رسید که این بازیکن قید حضور در ایران را زده است و عملا با این شرایط پرونده جذب بازیکن خارجی بسته می‌شود.
هیأت‌مدیره هم وظیفه جذب بازیکنان مدنظر کادر فنی برای تقویت پرسپولیس را به مدیرعامل داده و منتظر اقدامات مقتضی از سوی مدیریت در این زمینه هستیم.»

نارضایتی ادامه‌دار هواداران
هواداران به شدید‌ترین شکل ممکن از عملکرد مدیران باشگاه در حوزه نقل و انتقالات ناراضی هستند. اگر بخشی از وقت خود را صرف مطالعه مطالب منتشرشده در کانال‌ها و گروه‌های هواداری پرسپولیس کنید، آن وقت متوجه عمق این اعتراض‌ها خواهیدشد.
باشگاه در ابتدای فصل که شکستی تلخ در جذب مهاجم و هافبک داشت و خرید جونیور برزیلی هم که با بی‌آبرویی و افتضاحی بزرگ همراه شد. همه امید هواداران به این بود که در فصل نقل و انتقالات زمستانی با جذب دو سه بازیکن خوب هجومی مشکل تیم در خط حمله برطرف شود.
اما انصاری‌فرد و همکارانش با اینکه نزدیک به ١٠ روز دیگر زمان نقل و انتقالات به پایان می‌رسد، هنوز نتوانسته‌اند خواسته‌های کالدرون را اجرا کنند و با هیچ بازیکنی توافق نکرده‌اند. عیسی آل کثیر از صنعت نفت آبادان، شهریار مغانلو از پیکان و دانیال اسماعیلی‌فر از ذوب‌آهن سه بازیکن مدنظر کالدرون هستند که باشگاه‌هایشان به آن‌ها رضایت‌نامه نمی‌دهد.

شرط کالدرون مثل استراما؛ پولم را کامل بدهید
مدیرعامل و اعضای هیأت‌مدیره هنوز نتوانسته‌اند منابع مالی موردنیاز برای تسویه‌حساب با اعضای کادر فنی و بازیکنان را فراهم کنند. بشار رسن و رادوشوویچ ٣٠‌درصد از رقم قرارداد فصل قبل خود را طلب دارند و بسیاری دیگر از بازیکنان ١٥ تا ٢٠‌درصد از سال قبل از پرسپولیس طلب دارند.
امسال هم مجموع پرداختی به بازیکنان بیشتر از ٣٠‌درصد نبوده و این درحالی است که کالدرون یکی از شروط اصلی خود برای بازگشت را تسویه‌حساب کامل باشگاه با بازیکنان تعیین کرده بود. در آخرین پیامی هم که از سوی مدیر برنامه کالدرون به مدیریت باشگاه ابلاغ شده، او تأکید کرده است حتما باشگاه باید مطالبات فصل قبل بازیکنان را پرداخت کند تا این مسأله باعث ایجاد حاشیه در طول فصل برای تیم و ناراحتی شاگردانش نشود.
منتهی تسویه‌حساب کامل قرارداد فصل قبل بازیکنان به تنهایی به چیزی حدود ١٠ تا ١٢‌میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که باشگاه درحال حاضر تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند این مبلغ را تأمین کند. اگر مطالبات بازیکنان در این فصل را هم تا نیم فصل به این بحران اضافه کنیم، آن وقت معلوم می‌شود که باشگاه تا چه اندازه نسبت به اجرایی‌کردن خواسته‌های کالدرون منفعل عمل کرده است.
به‌هرحال در روز‌های اخیر شایعاتی درباره احتمال اعتصاب بازیکنان در رسانه‌ها منتشر شده بود که با درخواست انصاری‌فرد این اتفاق فعلا منتفی شده است.

شروع تمرینات بدون سرمربی
همان‌طور که اشاره شد باشگاه نه‌تن‌ها به هیچ‌کدام از شروط مدنظر کالدرون عمل نکرده، بلکه پرداخت مطالبات این مربی هم دوباره با تأخیر همراه شده است و عملا او می‌تواند قرارداد خود را با پرسپولیس فسخ کند و با شکایت به فیفا کل مبلغ یک‌سال از قرارداد را از باشگاه بگیرد.
انصاری‌فرد و همکارانش ١٠ روز قبل رسما به هواداران اعلام کردند که با مساعدت رسولی‌پناه، رئیس هیأت‌مدیره بخشی از پول کالدرون به حساب او در قطر واریز شده است و برای پرداخت قسط دوم قرارداد هم از این مربی زمان خواسته بودند.
با این حال، از دو روز قبل به صورت رسمی اعلام شد که برخلاف ادعای مدیران باشگاه حتی پول قسط اول قرارداد به صورت کامل به حساب کالدرون واریز نشده و این مربی به شدت از بدقولی‌های صورت‌گرفته ناراحت است. برای تأمین پول قرارداد کالدرون با هماهنگی هیأت‌مدیره، پرسپولیس از شرکتی که هنوز نام آن اعلام نشده، مبلغی را استقراض کرده است، بخشی از آن را هم انصاری‌فرد تأمین کرد و قرار بود دیروز به حساب بانکی کالدرون واریز شود.
منتهی هیچ شفاف‌سازی درستی در این‌باره انجام نشد تا شایعه نیامدن کالدرون قوت بیشتری بگیرد. برخی شایعات هم حکایت از این داشت که این بدقولی‌ها باعث‌شده کالدرون از مدیران باشگاه بخواهد تمام پول قراردادش را به حسابش واریز کنند که مدیریت این خبر را نه تأیید کرد و نه تکذیب.
حالا هم تمرینات تیم در شرایطی شروع شده که آقای سرمربی به تهران نیامده و به علت اجرایی‌نشدن خواسته‌هایش و بی‌احترامی‌هایی که معتقد است باشگاه به او کرده است، خودش را در بن‌بست می‌بیند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید