قطار در حال حركت!

قطار در حال حركت!

عادل فردوسی‌پور همیشه در مظان اتهام بوده است. مشی انتقادی برنامه نود مسلما به مذاق خیلی از مسوولان و صاحب‌منصبان فوتبال ایران خوش نمی‌آید و به همین دلیل طبیعی است که گاه و بیگاه کسانی دست به حملات عجيب علیه عادل و گروهش بزنند.

کد خبر : ۷۵۸۹
بازدید : ۱۴۷۳۰
قطار در حال حركت!
عادل فردوسی‌پور همیشه در مظان اتهام بوده است. مشی انتقادی برنامه نود مسلما به مذاق خیلی از مسوولان و صاحب‌منصبان فوتبال ایران خوش نمی‌آید و به همین دلیل طبیعی است که گاه و بیگاه کسانی دست به حملات عجيب علیه عادل و گروهش بزنند.

این روزها او به‌خاطر مصاحبه با محمدجواد ظريف، وزير امورخارجه در مظان اتهام «سياسي‌كاري» قرار گرفته؛ تا جايي كه بعضا حتي گفتند عادل قصد دارد در دوره آتي انتخابات مجلس ثبت‌نام كند!

به اين بهانه می‌توان نگاهی انداخت به برخی از مشهورترین شایعاتی که در مورد فردوسی‌پور ساختند و البته هرگز تایید نشد. اين قطار در حال حركت است و مسلما همچنان سنگ‌هاي ديگري به سمت آن پرتاب خواهد شد. يا بايد كنار كشيد كه عادل اهلش نيست یا بايد هر از چند گاه، چنين فضاهايي را تحمل كرد.


کار سیاسی می‌کند
اين اولين‌باري نيست كه عادل فردوسي‌پور به سياسي‌كاري متهم مي‌شود. بهار 89 کریم ملاحی مدعی بود که برنامه نود به شکلی نامحسوس باشگاه پاس همدان را تحریم کرده است.

بقیه‌اش را از زبان مدیرعامل اسبق این باشگاه و به نقل از خبرآنلاين بخوانید: «من ایمان دارم که ارزش‌های اعتقادی ما با نظرات سیاسی عادل فردوسی‌پور در تضاد است و این برنامه به همین دلیل تیم ما را بایکوت کرده بود.

مشکل اینجا بود که ما برای نشان دادن اعتقادات‌مان، شعارهایی ارزشی بر روی پیراهن‌های‌مان می‌نویسیم. شعارهایی که سبب شد یک دفعه باشگاه پاس در بایکوت خبری از سوی برنامه نود قرار بگیرد.»

خود عادل به این مورد هیچ پاسخی نداد. واکنش مدیر گروه ورزش شبکه سه هم البته زیاد فرقی نمی‌کرد: «ما بارها درباره این دست اتهامات به نود پاسخ داده‌ایم. موضوع نود و این انتقادها تکراری شده و من جوابی در این‌باره ندارم.»

ماجراي خانه 15 میلیاردی
سه سال پیش ادعای یک سایت اینترنتی در مورد دارایی‌های عادل، حسابی هواداران فوتبال در ایران را شوکه کرد.
این پایگاه خبری نوشته بود: «یکی از مجریان برجسته تلویزیون ایران با وجود اینکه مدعی است یک حقوق کارمندی از سازمانی که در آن کار می‌کند می‌گیرد، دارای خانه‌ای شخصی در تهران است که حداقل ۱۵ میلیارد تومان ارزش دارد.

او در خیابان شهید حسن سیف در شهرک غرب تهران یک منزل ویلایی دارد که البته در حال حاضر پدرش که یک تکنسین ساده برق بود، به همراه مادرش در آن ساکن هستند و خودش در همان حوالی در منزل نسبتا مجلل پدر همسرش سکونت دارد.

نزدیکان به این چهره مطرح تلویزیونی معتقدند که این منزل مسکونی تنها بخش اندکی از دارایی‌های وی است که بعضا به اسم خودش بوده و بخشی از آن نیز به نام والدین اوست.» رقم را داشتید؟ 15 میلیارد تومان! فردوسی‌پور در واکنش به این شایعه بیش از حد ناباورانه اعلام کرد تنها یک خانه 70 متری در تهران دارد.

به برادرش هم رحم نكردند
در يك برهه نقل قولي از يكي از مربيان مشهور كشورمان منتشر شده بود در مورد اينكه برادر عادل فردوسي‌پور كار بازيكنان دو رگه را براي حضور در تيم ملي انجام مي‌دهد.

مجري نود اما در واكنش به اين موضوع گفت: «بايد به عرض اين آقايان برسانم كه برادرم سه چهار سال است از آلمان برگشته و در ايران زندگي مي‌كند. او هيچ نقشي در اين‌باره نداشته و آنهايي را كه اين اتهامات را وارد مي‌كنند به خدا مي‌سپارم. بالاخره خدايي آن بالاي سر هست كه به موقع همه‌چيز را روشن مي‌كند.»

به کی‌روش خط می‌دهد
دو سال پیش حتی همسایه بودن رحمتی و کی‌روش هم برای فردوسی‌پور دردسرساز شد؛ به‌طوری که بعد از افشای حضور عادل در منزل سرمربی تیم ملی توسط سنگربان استقلال، خیلی‌ها مجری نود را به مداخله در مسائل حاکم بر تیم ملی متهم کردند، اما فردوسی‌پور توضیح داد در سال‌های گذشته نیز هر زمان شرایط اقتضا می‌کرده، با مربیان تیم ملی جلسه می‌گذاشته است و این مساله تازگی ندارد.

محرومیت علی کریمی را بخشیده!
رئیس پيشين کمیته انضباطی در یکی از سلسله مشاجراتش با عادل روی آنتن زنده حرفی زد که حسابی فردوسی‌پور را وارد حاشیه کرد.

شریفی گفت «شما خودت به من زنگ زدی و گفتی محرومیت علی کریمی را کاهش بدهم تا او بتواند در بازی استیل‌آذین و سپاهان حاضر شود.» قلعه‌نویی نسبت به این موضوع به‌شدت واکنش نشان داد، اما عادل مدعی شد درخواست مشاوره در مورد این حکم هم مثل سایر احکام از سوی شریفی به وی ارائه شده و او فقط نظرش را گفته است.

مشاور شرکت نفت است؟
بعد از اصرار عادل به منتفی شدن انتقال نفت تهران به اراک که حتی باعث درگیری او با برخی اهالی سیاست هم شد، سايتي كه منسوب به يكي از مقامات دولت قبل بود در گزارشی نوشت: «عادل فردوسی‌پور برای خودش می‌سوزد، نه فوتبال؛ چون او یکی از مشاوران شرکت نفت است و می‌خواستند از این مقام حذفش کنند.

وی برای نگه داشتن مسوولیتش سنگ‌تمام گذاشت تا نفت در تهران ماندنی شود!» اصلا لازم هست توضيح بدهيم كه اين اتهام تا چه حد عجيب و بيراه به نظر مي‌رسد؟
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید