تاخیر در اعلام خبر، پنهانکاری نبوده است؟!

تاخیر در اعلام خبر، پنهانکاری نبوده است؟!

در نتیجه این حمله بسیاری از بالگرد‌های پیشرفته، پهپاد‌ها و مرکز فرماندهی آمریکایی‌ها مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفت که این هدف‌گیری دقیق و نقطه‌زن بود و سبب شد تا همه پرنده‌های آمریکایی به آشیانه خود بازگردند.

کد خبر : ۷۵۹۴۰
بازدید : ۷۹۸
تاخیر در اعلام خبر علت سقوط هواپیما پنهانکاری نبوده است؟!
سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: تاخیر در اعلام خبر علت سقوط هواپیمای اوکراینی به دلیل پنهانکاری نبوده است بلکه بلافاصله ستاد کل نیرو‌های مسلح و سپاه تیمی را جهت تسریع در روشن شدن علت این حادثه تشکیل دادند.
اسدالله عباسی در تشریح نشست غیرعلنی امروز (یکشنبه ۲۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پس از ترور حاج قاسم سلیمانی در یک شرایط جنگ ناشناخته‌ای قرار گرفتیم و آمریکا نیز تهدید کرده بود که اگر ایران عکس العملی نشان دهد، ۵۲ نقطه کشور را مورد هدف قرار می‌دهد. هدف ما فقط انتقام نبود، بلکه عوامل بازدارندگی را نیز باید در نظر می‌گرفتیم.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با اتخاذ تاکتیک مناسب و تکنولوژی‌هایی که در اختیار داشتیم، یک استراتژی تعریف شد و بر مبنای آن پایگاه عین الاسد مورد هدف قرار گرفت که البته فقط تجهیزات نظامی آمریکا را مورد هدف قرار دادیم.
در نتیجه این حمله بسیاری از بالگرد‌های پیشرفته، پهپاد‌ها و مرکز فرماندهی آمریکایی‌ها مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفت که این هدف‌گیری دقیق و نقطه‌زن بود و سبب شد تا همه پرنده‌های آمریکایی به آشیانه خود بازگردند.

وی افزود: بعد از حمله ایران به پایگاه آمریکا در عراق، حادثه‌ای رخ داد و آن مورد اصابت قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی بود. از آنجایی که بعد از هدفگیری پایگاه عین الاسد همه نیرو‌های نظامی کشور در حالت آماده باش کامل بودند، به صورت همزمان هواپیمای اوکراینی نیز از مقابل سامانه حرکت کرده و متاسفانه مامور پدافند به دلیل آنکه از پیش اعلام شده بود که احتمالا موشک‌های کروز نقاطی از ایران را نشانه گیری می‌کنند، به اشتباه هواپیمای مسافری اوکراینی را به تصور اینکه موشک کروز است، مورد اصابت قرار می‌دهد.

عباسی با بیان اینکه تاخیر در اعلام خبر علت سقوط هواپیمای اوکراینی به دلیل پنهانکاری نبوده است، ادامه داد: بعد از این حادثه، ستاد کل نیرو‌های مسلح و سپاه تیمی را تشکیل دادند تا همه جوانب سقوط هواپیمای اوکراینی را مورد بررسی قرار دهند، زیرا اگر جعبه سیاه را بررسی می‌کردند، روشن شدن موضوع مدت‌ها طول می‌کشید و به همین دلیل متخصصان ستاد کل و سپاه با سرعت مسئله را بررسی کردند و مشخص شد که علت مورد اصابت قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی خطای انسانی بوده و به همین جهت عذرخواهی کردند.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در راستای وظایف خود بحث تقویت دفاعی کشور و تلاش برای عدم تکرار اتفاقات اینچنینی را در دستور کار قرار می‌دهد و بر مبنای اصل سوم قانون اساسی در زمینه اقتدار کشور تلاش می‌کند.
همچنین مقصرین و مسببین حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و علت آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم و با خانواده قربانیان این حادثه نیز همدردی می‌کنیم. قوه قضائیه و دستگاه‌های مسئول نیز باید وضعیت مقصرین مورد اصابت قرار دادن هواپیمای اوکراینی را بررسی کنند.

عباسی در پاسخ به این سوال که چه کسی شلیک موشک‌های کروز را اطلاع داده بود، گفت: پیش از مورد اصابت قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی، اعلام شده بود که تمام پایگاه‌های آمریکا موشک‌های کروز خود را در حالت آماده باش قرار داده‌اند و نیروی پدافند نیز بر مبنای همین خبر، تصور کرده بود که هواپیمای اوکراینی موشک کروز است و به همین جهت آن را هدف قرار داده بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید