بهترین مشاغل تکنولوژی در سال ۲۰۲۰

بهترین مشاغل تکنولوژی در سال ۲۰۲۰

نزدیک به نیمی از فهرست بهترین مشاغل سال ۲۰۲۰ که توسط این موسسه تهیه شده، شامل مشاغل تکنولوژی است و در صدر آن موقعیت شغلی «مهندس کاربری وب» قرار دارد.

کد خبر : ۷۶۰۷۶
بازدید : ۱۴۸۱۵
بهترین مشاغل تکنولوژی در سال ۲۰۲۰
سال جدید شروع شده است و با وجود همه اتفاقات و وقایع ناخوشایند، اما تقویم تازه با خودش امید‌ها و رویا‌های تازه می‌آورد. تغییر شغل و موقعیت کاری هم یکی از این تحولات است که می‌تواند اهداف و آرزو‌های جدید را به دنبال خودش بیاورد.
با این اوصاف است که موسسه Glassdoor به سیاق هر سال به بررسی مشاغل مختلف در حوزه تکنولوژی پرداخته و بهترین موقعیت‌های شغلی برای کار در سال جدید میلادی را انتخاب و معرفی کرده است. هر چه باشد صنعت تکنولوژی همچنان صنعت پردرآمدی است.
با این حال، اما طبیعتا این به معنای آن نیست که همه مشاغل تکنولوژی درآمد یکسانی دارند. Glassdoor که در زمینه مشاغل، استاندارد‌های شغلی و رضایتمندی افراد از کارشان فعالیت می‌کند، به تازگی فهرستی از بهترین مشاغل را منتشر کرده است که در صدر آن‌ها مشاغل مربوط به صنعت تکنولوژی قرار دارند.

این بررسی‌ها با سه فاکتور مهم و تاثیرگذار متوسط درآمد پایه سالانه، رضایتمندی کلی از شغل و تعداد فرصت‌های شغلی آن، انجام شده است. نزدیک به نیمی از فهرست بهترین مشاغل سال ۲۰۲۰ که توسط این موسسه تهیه شده، شامل مشاغل تکنولوژی است و در صدر آن موقعیت شغلی «مهندس کاربری وب» قرار دارد.
این شغل حالا جایگزین شغل پرطرفدار این فهرست یعنی «پژوهشگر داده» شده است که از سال ۲۰۱۶ در صدر این فهرست قرار داشت. شغل مهندس کاربری وب در واقع شامل مدیریت بخش تصویر عمومی یک وب‌سایت یا اپلیکیشن است.
این مهندسان معمولا با رابط کاربری یک وب‌سایت یا اپلیکیشن سر و کار دارند و ملزومات کار آن‌ها بسته به خود آن فرد، می‌تواند متغیر باشد. «آماندا استانسل» تحلیلگر تحقیقات اقتصادی Glassdoor در این مورد می‌گوید: «در حالی که پژوهشگری داده همچنان شغل پرطرفدار و روبه‌رشدی است، اما شاهد تقاضای چشمگیر برای مهندسی کاربری وب هستیم که انتظار می‌رود در سال جدید میلادی بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی در آن ایجاد شود و این میزان دو برابر فرصت‌های شغلی ایجاد شده برای پژوهشگران داده است.
علاوه بر فرصت‌های شغلی متعدد، درآمد خوب و رضایتمندی بالا از این شغل عوامل دیگری برای انتخاب آن به‌عنوان بهترین شغل تکنولوژی در سال جدید میلادی هستند.

کارشناسان و تحلیلگران Glassdoor شواهد بیشتری دارند که نشان می‌دهد مشاغل تکنولوژی متقاضیان بیشتری نسبت به دیگر مشاغل دارند. فهرست منتشرشده اداره کار آمریکا از محبوب‌ترین مشاغل هم بسیاری از مشاغل حوزه تکنولوژی در زمینه‌های توسعه نرم‌افزار و امنیت اطلاعات را در خودش دارد.
«مایکل الیسون» موسس و مدیرعامل بنیاد غیردولتی آموزش علوم کامپیوتری CodePath.org در این مورد می‌گوید: «با این همه اگر در حال بررسی مشاغل تکنولوژی به‌عنوان شغل جدیدتان هستید، مطمئن شوید که آن را به دلایل منطقی و زیادی انتخاب می‌کنید نه فقط به خاطر درآمد بالای آن. اگر یک شغل را بر اساس علاقه‌مندی‌تان انتخاب کنید، قطعا بیشتر در آن دوام خواهید آورد و رشد بیشتری هم می‌کنید.»

مهندس کاربری وب: این شغل که به‌عنوان «توسعه‌دهنده وب کاربرمحور» هم شناخته می‌شود، در واقع وظیفه طراحی، انتخاب، نصب و آزمایش عناصر مختلف رابط کاربری یک وب‌سایت یا اپلیکیشن را به عهده دارد. در واقع او روی چهره ظاهری وب یا اپلیکیشن متمرکز است و از این نظر کارش اهمیت زیادی دارد. میزان رضایتمندی کارمندان در این موقعیت شغلی ۹/ ۳ از ۵ امتیاز است و درآمد سالانه نسبتا بالای ۱۰۵ هزار و ۲۴۰ دلار دارند. این در حالی است که انتظار می‌رود در سال جدید بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی در این زمینه وجود داشته باشد.

توسعه‌دهنده جاوا: آن‌ها با توجه به کد‌های متنوع و گسترده‌ای که به سرعت به‌روز شده و تغییر می‌کنند، اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های پویایی را طراحی می‌کنند و در عین حال کار‌هایی مانند طراحی رابط کاربری را هم در پشت صحنه انجام می‌دهند. میزان رضایتمندی از این شغل ۹/ ۳ بوده و با متوسط درآمد سالانه ۸۳ هزار و ۵۸۹ دلاری، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۶ هزار فرصت شغلی در این زمینه ایجاد شود.

پژوهشگر داده: او به شکل کاملا حرفه‌ای مسوول جمع‌آوری، تحلیل و تفسیر داده‌ها و اطلاعات است و نقش مهمی در ارائه آمار‌های فنی، ریاضی و عملی دارد. ظاهرا کارمندان شاغل در این کار رضایت خوبی از جایگاهشان دارند و امتیاز ۴ از ۵ را به آن داده‌اند. متوسط درآمد سالانه این کار ۱۰۷ هزار و ۸۰۱ دلار است و انتظار می‌رود در سال جدید بیش از ۶۵۰۰ فرصت شغلی در این زمینه ایجاد شود.

مدیر محصول: او مسوول نظارت بر روند توسعه محصولات یک سازمان است و استراتژی تجاری پشت یک محصول را در اختیار دارد. او به خوبی بر تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های یک محصول نظارت می‌کند. میزان رضایتمندی از این کار ۸/ ۳ از ۵ است و پیش‌بینی می‌شود در سال جدید بیش از ۱۲ هزار فرصت شغلی در این زمینه ایجاد شود. درآمد سالانه مدیران محصول به‌طور متوسط برابر ۱۱۷ هزار و ۷۱۳ دلار است.

مهندس DevOps: او با توسعه‌دهندگان و کارمندان بخش آی‌تی به‌طور مستقیم کار کرده و بر روند ارائه کد‌ها نظارت می‌کند. آن‌ها در واقع توسعه‌دهندگانی هستند که به استفاده از عملیات شبکه و کدنویسی علاقه‌مندند. میزان رضایتمندی آن‌ها از شغل‌شان ۹/ ۳ از ۵ است و متوسط درآمد سالانه‌شان به ۱۰۷ هزار و ۳۱۰دلار می‌رسد. کارشناسان تخمین می‌زنند که در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۶۰۰ فرصت شغلی در این زمینه ایجاد شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید