نکات بسیار مهم انتخاب نوع مبلمان اداری که باید از آن مطلع باشید!

نکات بسیار مهم انتخاب نوع مبلمان اداری که باید از آن مطلع باشید!

مبلمان اداری جزو ثابت محیط کار می باشد و می توان گفت مهمترین اجزای تشکیل دهنده دفتر کار به شمار می رود.

کد خبر : ۷۶۱۲۶
بازدید : ۲۰۹۸

مبلمان اداری جزو ثابت محیط کار می باشد و می توان گفت مهمترین اجزای تشکیل دهنده دفتر کار به شمار می رود. در نظر داشته باشید که انتخاب مناسب مبلمان اداری هم بر روی کارمندان و هم ارباب رجوع تاثیر مستقیمی دارد. از طرفی بسته به نوع مکان و دفتر و همچنین کار شما می توان از انواع مختلف آن استفاده کرد. انتخاب مبلمان اداری به ظاهر کار راحتی است ولیکن با دیدن مدل های متنوع و جدید اینکار دشوار می شود.

برای انتخاب درست و مناسب باید نکاتی را رعایت کنید که در این مطلب به شما آنها را توضیح می دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

استفاده از انواع مبلمان اداری کلاسیک و مدرن

پس از ورود به هر اداره و شرکتی اولین چیزی که در نظر افراد جلوه کرده و به چشم می خورد وسایل دکوری و تجهیزات اداری است که همگی در دسته مبلمان اداری قرار دارند.

مدل مبلمان اداری و راحتی و زیبایی آن ها

امروزه اکثر افراد بیشتر ساعات شبانه روز را در محل کار خود سپری می کنند و تقریباً می توان گفت محیط کار خانه دوم آن ها تلقی می شود. به همین منظور باید فضا و دکوراسیون محیط کاری افراد دارای زیبایی و راحتی توام با آرامش باشد. وجود مبلمان اداری راحت و زیبا در اداره می تواند محیطی روح بخش و آرام را برای افراد به وجود آورد. مدل مبلمان اداری و همچنین طرح آن ها می تواند تغییری اساسی را در فضای اداری ایجاد کند.

از آنجا که کارکنان بیشترین وقت خود را روی مبل ها و صندلی اداری می نشینند به همین جهت باید سبکی از مبل ها را انتخاب کنید تا در عین زیبایی، راحتی را برای افراد فراهم آورد. حتی طرح مبلمان اداری وقتی همراه با رنگ های شاد و سر زنده باشد نتیجه بهتری را برای افزایش آرامش کارکنان به دنبال خواهد داشت.استفاده از محصولات مبلمان اداری کلاسیک و مدرن تنها به سلیقه شخصی ختم نمی شود، شما باید ابتدا به فضای کاری خود نگاه کرده و سپس انتخاب نمایید.

استفاده از مبلمان اداری کلاسیک

بعضی از افراد در محیط منزل یا محیط کاری شان هم از دکوراسیون مدرن و هم از دکوراسیون کلاسیک استفاده می کنند. همین کار نادرست باعث می شود که دکوراسیون چیده شده توسط آن ها زیبایی و جذابیتی نداشته باشد و به شکلی درهم آمیخته و متضاد به نظر برسد. از این رو بهتر است با توجه به سبک فضای اداری و با کمک طراح داخلی ماهر و حرفه ای مبلمان اداری خود را انتخاب کرد. استفاده از مبلمان کلاسیک فاکتورهای مهمی را دارد که حتماً باید به آن ها دقت شود. به طور مثال اگر مشتری شما برای طراحی مبلمان اداری فردی مسن بود می توانید مبلمان اداری کلاسیک را برای محیط کاری او پیشنهاد دهید چون این افراد برخلاف جوان ترها کمتر از سبک و مبلمان اداری مدرن استفاده می کنند. البته باید بگوییم که استفاده از مبلمان اداری کلاسیک فضای بزرگتری را می خواهد و علت آن هم شلوغ بودن این نوع مبلمان اداری می باشد.

ویژگی های یک میز مدیریت کلاسیک در مبلمان اداری

اگر برای اداره و محیط کاری خود دکوراسیون کلاسیک و شلوغ را در نظر گرفته باشید، پس باید میز مدیریت را که یکی از اساسی ترین جزء مبلمان اداری به شمار می رود، نیز به سبک کلاسیک انتخاب کنید. اگر بخواهید میز مدیریت کلاسیک را انتخاب کنید باید به داشتن ویژگی هایی که نشان دهنده کلاسیک بودن آن است به خوبی توجه داشته باشید. این ویژگی ها شامل ابهت میز مدیریت و زیبایی خاص آن، اندازه بزرگش، داشتن رنگ تیره، ساخته شده از چوب طبیعی یا چوب خام همراه با رنگ سیلر و کیلر و داشتن صفحه ای ضخیم روی میز است. علاوه بر موارد ذکر شده یکی دیگر از ویژگی های بارز میز مدیریت در مبلمان اداری کلاسیک که زیبایی آن را چند برابر می کند داشتن منبت کاری روی پایه های میز و اطراف صفحه آن می باشد.

انتخاب صحیح صندلی اداری خوب در مبلمان اداری

درست انتخاب کردن صندلی اداری یکی از مسائل مهمی است که با بهره وری و کارآیی بالای کارمندان همراه است. به هنگام انتخاب صندلی اداری خوب در تهیه مبلمان اداری باید شغل افرادی که می خواهند از صندلی و میز اداری استفاده کنند را نیز در نظر گرفت. به عنوان مثال فردی که شغلش کار با کامپیوتر است، بیشتر اوقات کاری، خود را به صندلی تکیه می دهد پس بهتر است صندلی اداری خوب دارای پشتی باشد تا شخص با تکیه دادن به صندلی گردن خود را خم نکند. البته جنس صندلی اداری خوب نباید خیلی نرم باشد و علاوه بر آن باید ارتفاع مناسبی داشته باشد تا شخصی که بر روی آن می نشیند به خوبی پاهایش به زمین برسد.

نکات بسیار مهم انتخاب نوع مبلمان اداری که باید از آن مطلع باشید!

میز کنفرانس خارجی

یکی از انواع میز اداری که در مبلمان اداری به چشم می خورد، میز کنفرانس است. میز کنفرانس اصلی ترین و مرکزی ترین جزء اتاق کنفرانس به شمار می آید. بیشتر میزهای کنفرانس خارجی سبک فانتزی دارند که عموماً به شکل مستطیل، مربع و دایره ساخته و عرضه می شوند. اکثر میزهای کنفرانس فانتزی دارای صفحاتی مات یا برق هستند. میزهای فانتزی کنفرانس نسبت به میزهای کنفرانس طرح کلاسیک از تنوع و زیبایی بیشتری برخوردار هستند و همین مسئله باعث زیبایی دکوراسیون اتاق کنفرانس می شود.

چیدمان وسایل روی میز اداری

میز اداری یکی از زیر مجموعه های مبلمان اداری است که بیشتر فعالیت های کارکنان بر روی آن انجام می پذیرد. نحوه صحیح چیدمان وسایل بر روی میزهای اداری می تواند جلوه آن ها را زیباتر کند و مدل و طرح واقعی آن ها را بیشتر نمایان کند. به عنوان مثال بهتر است بر روی میز کارمندی وسایلی که بیشتر ضروری است قرار بگیرد و وسایلی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند در کشوی میز جای داده شوند. می توانید بر روی میز جلوی مبل در اداره یک گلدان تزئینی بسیار زیبا به همراه کاتالوگ های شرکت قرار دهید و آن را از حالت سادگی بیرون درآورید. مطمئن باشید هیچ کس به اندازه شخصی که قرار است در پشت میز اداری قرار بگیرد نمی تواند چیدمان وسایل روی میز کارش را انجام دهد. منظم و مرتب چیدن وسایل روی میز کار می تواند به نوبه خود سبب ایجاد اعتماد به نفس شود.

ویژگی منحصر به فرد مبلمان اداری مدرن

مبلمان های اداری مدرن علاوه بر ایجاد دکوراسیونی مدرن برای محیط های کاری دارای ویژگی هایی نیز هستند که به طور واقعی آن ها را مدرن می کنند و باعث جذابیت هر چه بیشترشان می شوند. یکی از ویژگی های منحصر به فردی که می توانند این مبلمان های اداری مدرن داشته باشند قابلیت باز و بسته شدن میزهای اداری است. به طور مثال استفاده از میزهای گروهی مدرن این امکان را به وجود آورده است تا با قابلیت تا شدن پس از اتمام جلسه فضای بیشتری را به محیط کاری الحاق کند.

حتی قابلیت این انعطاف پذیری می تواند منجر به جابه جایی برخی وسایل مبلمان اداری مانند پارتیشن ها، صندلی و میزهای اداری شود. حتی در خصوص برخی از میزهای اداری مدرن که ویژگی برتری نسبت به میزهای معمولی دارند میتوان اینطور گفت که آنها استفاده چند منظوره داشته و در واقع می توان از میز کنفرانس به عنوان میز منشی نیز استفاده نمود. البته یکی دیگر از ویژگی های مبلمان های اداری می تواند طراحی به خصوصی برای مخفی کردن سیم ها و کابل های کامپیوتر باشد و زیبایی میز را چند برابر جلوه دهد و نظم و ترتیب خاصی را نمایان کند. استفاده از رنگ های متفاوت و شاد در طراحی مبلمان های مدرن یکی از ویژگی های جذاب این نوع مبلمان می باشد. جزئیات طراحی دفتر کار وکلا مقداری با دفاتر کار دیگر تفاوت دارد، ولیکن می توانید جزئیات و تجهیزات آن را در اکثر فروشگاه ها به راحتی بیابید.

نکات بسیار مهم انتخاب نوع مبلمان اداری که باید از آن مطلع باشید!

مهم ترین نکات انتخاب میز اداری

قطعا مهم ترین عنصر در انتخاب مبلمان اداری علاوه بر میز مدیریت ام دی اف، میز مدیریت و کنفرانس، میز اداری ساده، میز مدیریت مدرن و صندلی اداری و... میز اداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


میز اداری و میز کارمندی اگر با اصول ارگونومی و استاندارد ساخته شوند بدون شک راندمان کاری کارمندان را به اندازه قابل توجهی افزایش خواهد داد. در انتخاب میز اداری علاوه بر رنگ، دکوراسیون، ابعاد و قیمت میز اداری به موارد زیر نیز باید توجه نمایید.

  • معمولا میزهای اداری قرار نیست به زودی تعویض شوند پس باید از جنسی مرغوب و با کیفیت انتخاب شود. انتخاب میز اداری دست دوم معمولا برای مدت زمان طولانی انتخاب درستی نخواهد بود.
    •میز اداری منتخب باید متناسب با نوع کار و مرتبه ای که کارمند دارد انتخاب شود. پیش بینی درست از وسائلی که کارمند استفاده می کند برای انتخاب اندازه میز اداری از اهمیت بالایی برخوردار است.
    •امروزه موس پد از اجزای اداری حذف می شود پس میزی را انتخاب کنید که نیازی به موس پد نداشته باشید.
    •سطح میز تحریر باید طوری طراحی شده باشد که کمی بالاتر از آرنج مشخص باشد و برای تایپ کردن باید بازوها آزاد بوده و به طور عمودی در دو طرف بدن آویزان باشند و ساعدها نیز به طور افقی قرار گیرند.
    شرکت مبلمان اداری فضاگویا با بهره گیری از اصول ارگونومی و استاندارد تولید میز اداری،پارتیشن اداری، کتابخانه و... بهترین کیفیت را در کنار مناسب ترین قیمت فراهم کرده تا بهترین خرید مبلمان اداری را داشته باشید.

در خرید صندلی اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

صندلی اداری یک از اجزای مبلمان اداری است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. باتوجه به اینکه کارمندان به خصوص کسانی که با رایانه کار می کنند نیاز به استراحت دارند به همین دلیل برای استراحت تکیه کاملی به صندلی می زنند در این حالت پشتی صندلی باید به سمت عقب برود برای صندلی هایی که دارای پشت سری (Headrest) نیستند بهترین زاویه 110 درجه است که کمترین بار را به کمر وارد می کند. در صورتی که صندلی دارای پشت سری بود این زاویه میتواند بیشتر نیز باشد.

برای آشنایی بیشتر با نحوه انتخاب صندلی اداری می توانید مقاله صندلی اداری استاندارد باید چگونه باشد؟ مطالعه کرده و قبل از خرید صندلی اداری به نکات مهمی توجه کنید

شرکت تولید مبلمان اداری فضا گویا پیشرو در ساخت انواع میز اداری، میز مدیریت، میز کارمندی، میز کنفرانس و انواع پارتیشن های اداری و کابینت همواره در راستای کارایی و آرامش کارمندان به طراحی مبلمان اداری پرداخته است.

جهت مشاهده محصولات بی نظیر با بهترین قیمت های مبلمان اداری فضاگویا و اطلاعات بیشتر درباره محصولات و تجهیزات اداری می توانید به وبسایت فضا گویا به آدرس: www.fazagooya.com مراجعه نمایید.

نکات بسیار مهم انتخاب نوع مبلمان اداری که باید از آن مطلع باشید!

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید