ویروس مرگبار چینی

ویروس مرگبار چینی

در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود، اما در مواردی باعث سندرم حاد تنفسی یا همان سارس معروف می‌شود. سارس در سال ۲۰۰۲ در چین باعث ابتلای بیش از ٨ هزار نفر و مرگ ۷۷۴ نفر شد.

کد خبر : ۷۶۲۹۳
بازدید : ۱۵۹۶
ویروس مرگبار چینی
تعداد زیادی نمونه از بیماران مبتلا به این ویروس مرموز چینی در آزمایشگاه‌های چین و سازمان جهانی بهداشت بررسی شده و متخصصان این ویروس را از خانواده کروناویروس شناخته‌اند.
پس از آنکه مشخص شد که ویروس عامل این بیماری جدید قابل انتقال از انسان به انسان است ماموران بهداشتی مستقر در ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌های چین مسافرانی را که مشکوک به این بیماری هستند آزمایش می‌کنند تا در صورت وجود علایم ابتلا به این بیماری، آنان را قرنطینه قرار دهند.

آغاز سال نو قمری در چین با تعطیلات عمومی و مسافرت ده‌ها میلیون چینی به نقاط مختلف همراه است و تشخیص افراد مظنون را دشوارتر کرده است.

همچنین در شهر ووهان تدابیر بهداشتی ویژه‌ای به اجرا گذاشته شده است. ابتلای به این کورناویروس جدید برای اولین با در این شهر مشاهده شد.

رسانه‌های دولتی چین گفته‌اند که به دستور مقامات محلی، بازار‌ها بسته شده و از مردم ووهان خواسته شده است به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری، از گردهمایی‌های غیرضروری خودداری ورزند.
ویروس مرگبار چینی

تا کنون مرگ چهار نفر در اثر ابتلای به این بیماری در چین تایید شده و پانزده مامور بهداری شهر ووهان پس از تماس با بیماران، عوارض ابتلای به آن را از خود نشان داده‌اند.

همزمان، مقامات سازمان بهداشت استرالیا گفته‌اند که یک نفر را که دارای علایم مشکوک ابتلا به بیماری سارس بود در خانه‌اش در شهر بریزبین تحت قرنطینه قرار داده‌اند. این شخص به تازگی از شهر ووهان دیدن کرده بود.

مقامات محلی در انتظار نتیجه آزمایش روی این بیماری هستند تا مشخص شود که آیا مبتلا به ویروس جدید است یا نه.

همچنین در برخی دیگر از کشور‌های منطقه از جمله کره جنوبی و ژاپن، تمهیدات ویژه‌ای برای جلوگیری از شیوع بیماری صورت گرفته که از جمله شامل گرفتن دمای بدن افراد مظنون است تا در صورتی که تب داشته باشند، از آن‌ها آزمایش به عمل آید.
ویروس مرگبار چینی

گرفتن دمای بدن افراد در فرودگاه سئول، کره جنوبی - بعضی از کشور‌های تمهیداتی را برای جلوگیری از شیوع بیماری به اجرا گذاشته اند

ویروس مرموز چینی چیست؟
تعداد زیادی نمونه از بیماران مبتلا به این ویروس در آزمایشگاه‌های چین و سازمان جهانی بهداشت بررسی شده و متخصصان این ویروس را از خانواده کروناویروس شناخته‌اند.

کروناویروس یک نوع بیماری از خانواده ویروس‌هاست که تاکنون ۶ نمونه از آن کشف بود و با مورد اخیر به هفت می‌رسد و دچار بروز بیماری در انسان می‌شود.

کروناویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.

در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود، اما در مواردی باعث سندرم حاد تنفسی یا همان سارس معروف می‌شود. سارس در سال ۲۰۰۲ در چین باعث ابتلای بیش از ٨ هزار نفر و مرگ ۷۷۴ نفر شد.

تحقیقات از این ویروس جدید نشان می‌دهد که کد‌های ژنتیکی این ویروس نزدیکی زیادی به ویروس سارس دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید