ویروس جدید در چین؛ هشدار مقام‌های چینی نسبت به «جهشِ» ویروس

ویروس جدید در چین؛ هشدار مقام‌های چینی نسبت به «جهشِ» ویروس

۴۴۰ مورد ابتلا به ویروس گزارش شده که خاستگاه آن یک بازار فروش مواد غذایی دریایی است که در آن «معامله غیرقانونی حیوانات وحشی» صورت می‌گرفته است.

کد خبر : ۷۶۲۹۵
بازدید : ۲۱۸۹۲۶
هشدار مقام‌های چینی نسبت به «جهشِ» ویروس جدید و احتمال درگیر شدنِ «مناطق وسیع‌تر»
فرادید | ویروسِ جدیدی که تاکنون ۹ نفر را از پای درآورده است، به گفته مسئولانِ بهداشت و سلامت در چین، می‌تواند جهش پیدا کند و مناطق وسیع‌تری را درگیر نماید.

به گزارش فرادید به نقل از بی‌بی‌سی ورلد ، ۴۴۰ مورد ابتلا به ویروس گزارش شده که خاستگاه آن یک بازار فروش مواد غذایی دریایی است که در آن «معامله غیرقانونی حیوانات وحشی» صورت می‌گرفته است.

این ویروس از ووهان، یکی از شهرهای چین آغاز شد و به استان‌های دیگر در این کشور و بعد از آن به آمریکا، تایلند و کره جنوبی وارد شد.

مسئولانِ چین پذیرفته‌اند که کشورشان در «بحرانی‌ترین مرحلۀ» پیشگیری و کنترل ویروس است.

چین پیشتر اعلام کرده بود که انتقالِ ویروس از انسان به انسان نیز گزارش شده است.

این ویروس که همچنین آن را به نام ۲۰۱۹-nCoV می‌شناسند، یک نوع ویروسِ کرونا است که پیش از این شناسایی نشده بود.

علائم تنفسی، تب، سرفه، تنگی نفس و سخت نفس کشیدن از نشانه‌های این بیماری است.

گفته می‌شود با شروع تعطیلات سالِ نو چینی امکانِ وخیم‌تر شدنِ شدتِ ابتلا به ویروس بیشتر می‌شود؛ زیرا در این فصل میلیون‌ها چینی در سراسر چین جا به جا می‌شوند.

مقام‌های چینی همچنین هشدار داده‌اند تعطیلات و جشن‌های سال نو میلادی پیشگیری از بیماری را نیز مختل خواهد کرد.
تلاش‌های بین‌المللی
با گزارش موارد مشکوک در سراسر آسیا و همینطور آمریکا و استرالیا، تلاش‌ها برای محدود کردنِ گسترش ویروس در سطح بین‌المللی و در مراکز گردشگری آغاز شده است.

ووهان با ۶۰ مقصد گردشگری از طریق فرودگاه بین‌المللی در ارتباط است؛ پکن، شانگ‌های و شنزن نیز که در آن‌ها مواردی از ابتلا به ویروس گزارش شده با صد‌ها منطقه دیگر مرتبط هستند.
هشدار مقام‌های چینی نسبت به «جهشِ» ویروس جدید و احتمال درگیر شدنِ «مناطق وسیع‌تر»

فرودگاه‌ها در سراسر آسیا و در شهر‌های سانفرانسیسکو، نیویورک و لس آنجلس در آمریکا، دمای بدنِ مسافرانِ ورودی را اندازه‌گیری می‌کنند. با توجه به اینکه ویروس دورانِ نهفتگی دارد، این اقدامات کافی به نظر نمی‌رسد.

برندان مورفی، افسر پزشکی در استرالیا، می گوید: «شما نمی‌توانید از ورود افراد به کشوری که درگیر بیماری است جلوگیری کنید. دوران نهفتگی بیماری یک هفته است. این کار فقط برای شناسایی افرادی که در معرض خطر بالا هستند صورت می‌گیرد و برای اطمینان یافتن از این مسئله است که آن‌هایی که در معرض خطر هستند به مراقبت‌های پزشکی دسترسی پیدا می‌کنند.»
این بیماری با سرماخوردگی معمولی اشتباه گرفته می‌شود.

آمریکا و چین در تلاش برای ساخت واکسنی برای مقابله با بیماری هستند، اما ساخت آن ماه‌ها طول می‌کشد.

منبع: BBC World
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید