هواشناسی هشدار بارش برف؛ سرمای کم سابقه در برخی مناطق

هواشناسی هشدار بارش برف؛ سرمای کم سابقه در برخی مناطق

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره بارش برف و وضعیت کاهش دما گفت: " روز جمعه (چهارم بهمن ماه) استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، روز شنبه (پنجم بهمن ماه) استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی فارس و خوزستان و روز یکشنبه (ششم بهمن ماه) استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و کرمان کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما را تجربه خواهند کرد. "

کد خبر : ۷۶۳۰۸
بازدید : ۲۲۳۰
پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در روز‌های آینده؛ هشدار سرمای کم سابقه در برخی مناطق کشور
فرادید | سازمان هواشناسی پیش بینی کرده که در روز‌های آینده سرمای کم سابقه برخی مناطق کشور را دربر خواهد گرفت. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ارتباط با وضعیت هوای کشور در روز‌های پایانی هفته واوایل هفته آینده گفت که " از ساعات پایانی روز جمعه نفوذ هوای سرد به کشور رخ خواهد داد که بر این اساس با کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در کشور مواجه خواهیم بود. "
صادق ضیائیان ادامه داد: "عمده این کاهش دما از شمال غرب به مرکز، حاشیه زاگرس و سپس بخش شرقی کشور در جریان است. البته این جریان هوای سرد به‌تدریج از روز دوشنبه از کشور خارج خواهد شد."

سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه‌ای با اشاره به کاهش دما در چند روز آینده نسبت به احتمال سرما زدگی برای برخی محصولات زراعی و باغی هشدار داد.


به باغداران توصیه شده است از انجام عملیات محلول پاشی و سم پاشی خودداری و از پوشش‌های دوجداره و وسایل گرمایشی در گلخانه‌ها استفاده کنند.

هرس نکردن درختان، سرویس و آماده سازی بخاری‌ها و تامین سوخت مورد نیاز در مرغداری‌ها، پوشاندن سر قاب کلنی‌های زنبور عسل، کنترل و تمیز کردن دریچه‌های ورودی و خروجی آب مراکز پرورش ماهی از دیگر توصیه‌های اعلام شده است.

کدام استان‌ها سرمای کم سابقه را تجربه می‌کنند؟

ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور، گفت: " روز جمعه (چهارم بهمن ماه) استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، روز شنبه (پنجم بهمن ماه) استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی فارس و خوزستان و روز یکشنبه (ششم بهمن ماه) استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و کرمان کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما را تجربه خواهند کرد. "

پیش بینی وضعیت بارش‌ها در سه روز آینده

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، از بعدازظهر چهارشنبه در استان‌های فارس، هرمزگان و کرمان افزایش ابر، بارش باران، گاهی با رعد و برق و ورزش باد و در مناطق مرتفع بارش برف پیش‌بینی شده است. همچنین در استان‌های گلستان و شرق مازندران باران خفیف و پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

در روز پنجشنبه برای بارش برف و باران و مه آلودگی جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال غرب چهارمحال وبختیاری، جنوب کهگیلویه وبویراحمد، شمال خوزستان، فارس، شمال خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، البرز، تهران، سمنان، شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان پیش بینی شده است.

روز پنجشنبه همچنین برای شرق هرمزگان، تنگه هرمز، جنوب سیستان و بلوچستان وجنوب کرمان لغزندگی جاده ها، کاهش دید، آب گرفتگی معابر عمومی و تلاطم در دریا پیش بینی شده و به تدریج از میزان ابرناکی در این مناطق کاسته می‌شود.

سازمان هواشناسی در اطلاعیه شماره ۱۴۷ خود در مورد بارش‌ها در روز‌های جمعه و شنبه نوشته است که " بارش برف، کاهش دما و مه آلودگی در روز جمعه برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کردستان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، ایلام، لرستان، ارتفاعات البرز در استان‌های البرز و تهران پیش بینی می‌شود. "

همچنین بارش برف، کاهش دما و مه آلودگی در روز جمعه برای "استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، غرب فارس، ارتفاعات خوزستان پیش بینی شده است. "

در پایان این اطلاعیه آمده است: "بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت نیز در روز شنبه برای شمال و شرق خوزستان، شمال بوشهر پیش بینی می‌شود."
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید