ماجرای تهدید آمریکایی‌ها به ترور سردار قاآنی چیست؟

ماجرای تهدید آمریکایی‌ها به ترور سردار قاآنی چیست؟

رایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پاسخ به سردار قاآنی و در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط مدعی شد: اگر قاآنی، جانشین (سپهبد شهید) سلیمانی بخواهد راه او را ادامه دهد به همان سرنوشت سلیمانی دچار خواهد شد. ترامپ همواره در این سال‌ها کاملا شفاف گفته است که هرگونه حمله به آمریکایی‌ها یا منافع آمریکا با پاسخی سخت مواجه خواهد شد. "

کد خبر : ۷۶۳۳۵
بازدید : ۳۴۵۲
ماجرای تهدید آمریکایی‌ها به ترور سردار قاآنی چیست؟
فرادید | دوشنبه هفته جاری بود که سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، اعلام کرد که راه سردار شهید سلیمانی را ادامه خواهد داد. اما چند روز پس از این گفته، آمریکایی‌ها سردار قاآنی را تهدید به ترور کردند.

به گزارش فرادید، سردار قاآنی در مراسم معارفه فرمانده نیروی قدس گفت: "آنان مرد میدان جنگ نبودند که در میدان با حاج قاسم درگیر شوند؛ در اوج ناجوانمردی سردار عالی مقام ما را به شهادت رساندند، اما به لطف الهی و به همت همه آزاد مردانی که در سرتاسر عالم خونخواه او هستند، جوانمردانه دشمن او را خواهیم زد. "

وی ادامه داد: "راه و مسیر روشنی که حاج قاسم در آن با اقتدار و صلابت گام برمی داشت، همانگونه که در حکم فرماندهی معظم کل قوا تصریح شده است، با قدرت استمرار خواهد یافت. "

اما پس از این سخنان، رایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط مدعی شد: "اگر قاآنی، جانشین (سپهبد شهید) سلیمانی بخواهد راه او را ادامه دهد به همان سرنوشت سلیمانی دچار خواهد شد. ترامپ همواره در این سال‌ها کاملا شفاف گفته است که هرگونه حمله به آمریکایی‌ها یا منافع آمریکا با پاسخی سخت مواجه خواهد شد. "

وی در ادامه مدعی شد: "کمک‌های بسیاری برای اقدام خود در دفاع از نظامیان و دیپلمات‌های خود دریافت کردیم. اقدام ما مانع حمله‌ای قریب الوقوع شد که سلیمانی برای آن طرح ریزی کرده بود."
ماجرای تهدید آمریکایی‌ها به ترور سردار قاآنی چیست؟

واکنش‌ها به تهدید سردار قاآنی به ترور

پس از تهدید سردار قاآنی به ترور توسط آمریکا، کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به این ادعا واکنش نشان دادند. یک کاربر در واکنش به این موضوع در توئیتر نوشت: "آمریکایی‌ها از به دست گرفتن ابتکار عمل رزمندگان بدون مرز در هراس هستند تا جایی که از ترس انتقام سخت، سردار «قاآنی» را به صورت رسمی به ترور تهدید کردند. "

کاربر دیگری در توئیتر نوشت: "با تهدید امریکا علیه سردار قاآنی متوجه شدم که جانشین سردار به اندازه سردار قدرتمند است. "

کاربری هم نوشت است: "ناجوانمردانه زدند، جوانمردانه می‌زنیم. ظاهرا این جمله سردار به مذاق آمریکایی‌ها خوش نیومده! "

حوالی ساعت یک بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه بود که سردار قاسم سلیمانی به همراه ابو مهدی المهندس، جانشین رئیس سازمان حشد الشعبی، درجریان حمله هوایی نیرو‌های آمریکایی در حوالی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

۵ روز بعد، نیروی هوافضای سپاه پاسداران در پاسخ به اقدام آمریکا، پایگاه آمریکایی عین الاسد را مورد هدف موشک‌های خود قرار داد. پس از این عملیات، سپاه پاسداران در مورد جزئیات این حمله، اعلامیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده بود: "عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» در هم کوبیده شد. "
۰
نظرات بینندگان
  • فرهاد ارسالی در

    اینجاست که باید گفت سیاست خارجی آمریکا مرده است و برای همین چنین اظهارات احمقانه ای می کنند تا ایران را تحریک کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید