انتقال ویروسِ جدیدِ کرونا از طریقِ چشم‌ها

انتقال ویروسِ جدیدِ کرونا از طریقِ چشم‌ها

«بنابراین انتقال ویروس از طریق چشم‌ها غیرمعمول نیست. شما از طریق چشم می‌توانید عفونت‌های تنفسی هم بگیرید.» آن‌ها همچنین هشدار دادند این ویروس، که تصور می‌شد از طریق سرفه و عطسه گسترش پیدا می‌کند، می‌تواند در تمام بدن گسترش یابد و خودش را به چشم‌ها برساند.

کد خبر : ۷۶۳۶۸
بازدید : ۹۵۹۱
انتقال ویروسِ جدیدِ کرونا از طریقِ چشم‌ها، استفاده از عینک ضروری است
فرادید | دانشمندان هشدار دادند، ویروس مرگبارِ کرونا که به سرعت در حال گسترش در سطح جهان است، می‌تواند از طریق چشم نیز منتقل شود.

به گزارش فرادید به نقل از دیلی میل، یک دکتر چینی پیش از این گفته بود، می‌ترسد عفونتِ شبه-سارس گرفته باشد؛ زیرا از عینک‌های محافظتی استفاده نکرده است؛ و حالا کارشناسان تأیید کرده‌اند که انتقال ویروس از طریق چشم‌ها «قطعاً امکان‌پذیر است» و چنانچه دستان فردی آلوده به ویروس باشد از طریقِ لمسِ چشم‌ها ویروس را وارد بدنِ خود می‌کند.

آن‌ها همچنین هشدار دادند این ویروس، که تصور می‌شد از طریق سرفه و عطسه گسترش پیدا می‌کند، می‌تواند در تمام بدن گسترش یابد و خودش را به چشم ها برساند؛ بنابراین لمس چشم ها هم می تواند باعث انتقال ویروس به دیگران شود.
انتقال ویروسِ جدیدِ کرونا از طریقِ چشم‌ها، استفاده از عینک ضروری است

پاول کِلام، استادِ مطالعاتِ ژنتیکِ ویروس در کالج امپریالِ لندن، درباره گسترش ویروسِ جدید کرونا از طریق چشم‌ها گفت: «اگر کسی روی بدنِ شما عطسه کند، قطرات حاصل از عطسه می‌تواند از طریق بینی به چشم‌ها راه پیدا کند. بینی و چشم از طریقِ مجرای لاکریمال به هم متصل هستند.»
بیشتر بخوانید:

«برای همین است که وقتی فردی حساسیت چشمی دارد، آبریزش بینی و چشمی را توأمان تجربه می‌کند؛ و اگر داخل چشمتان قطره بریزید، مزه آن را ته گلوی خود احساس می‌کنید.»

«بنابراین انتقال ویروس از طریق چشم‌ها غیرمعمول نیست. شما از طریق چشم می‌توانید عفونت‌های تنفسی هم بگیرید.»
انتقال ویروسِ جدیدِ کرونا از طریقِ چشم‌ها، استفاده از عینک ضروری است

پروفسور کلام تأکید کرد به همین دلیل افرادی که در بخشِ بهداشتی کار می‌کنند حتماً باید از عینک‌های محافظتی استفاده کنند؛ و اگرچه ماسک‌های دهان و بینی مؤثر هستند، اما از چشم‌ها محافظت نمی‌کنند.

دکتر ماکیل هی، محقق ارشد در دانشگاه ساوتهمپتون، با تأیید اظهاراتِ دکتر کلام گفت: انتقال از طریقِ لمس چشم‌ها توسط دست رخ می‌دهد و به این ترتیب انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر را آسان‌تر می‌سازد.
انتقال ویروسِ جدیدِ کرونا از طریقِ چشم‌ها، استفاده از عینک ضروری است

ویروسِ کرونای جدید تا روز جمعه ۲۶ نفر را در چین از پای درآورده و ۹۰۰ نفر را در ۱۰ کشور دیگر آلوده کرده بود.
سازمان جهانی بهداشت همچنان از اعلامِ «وضعیتِ اضطراری جهانی» خودداری می‌کند، اما گفته شکی نیست که این وضعیت می‌تواند «به بحرانِ جهانی تبدیل شود.»

منبع: DailyMail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید