آگهی‌های عجیب در سایت‌های خرید و فروش آنلاین

آگهی‌های عجیب در سایت‌های خرید و فروش آنلاین

آگهی فروش شهاب سنگ تنها به اپلیکیشن‌های خرید و فروش محدود نمی‌شود، بلکه تبلیغات این سنگ‌ها در اینستاگرام هم دیده می‌شود. شروع قیمت این سنگ‌ها از ۲ میلیون تومان است. البته آن‌هایی که اعتماد به نفس بالاتری دارند، رقم‌ها را تا ۵۰ میلیارد تومان هم می‌رسانند. بعضی هم سنگ‌ها را گرمی و آن هم به دلار می‌فروشند. مثلا در یک آگهی نوشته که "هر گرم این سنگ ۲ هزار دلار است و با ۲۵۰ گرم وزنی که دارد، تقریباً چیزی در حدود ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت می‌خورد، البته از این بابت نگران نباشید، چون نیاز مالی دارم به پایین‌تر از این قیمت هم می‌فروشم. "

کد خبر : ۷۶۵۱۴
بازدید : ۸۴۹۰
آگهی‌های عجیب در سایت‌های خرید و فروش آنلاین؛ از فروش گنجشک و سکه عتیقه تا شهاب سنگ
فرادید | کافی ست در سایت‌های خرید و فروش آنلاین عجیب‌ترین مواردی که در فضای حقیقی کمتر اتفاق می‌افتد را جستجو کنید، آن وقت می‌بینید که این آگهی‌ها به وفور وجود دارد و انگار دراین فضا برای خیلی‌ها عجیب هم نیست.
به گزارش فرادید، خرید وفروش گنجشک، سکه‌های عتیقه مربوط به دوره‌های مختلف و شهاب سنگ‌هایی که با قیمت‌های میلیاردی برای فروش آگهی شده اند، از جمله مواردی ست که با یک جستجوی ساده و به شکل متعدد قابل دسترس هستند.

یکی از این آگهی‌ها که برای فروش گنجشک منتشر شده، قیمت ۲ هزار و ۴۰۰ تومان برای هر عدد تعیین کرده و در تعریف گوشت گنجشک نوشته است که " گوشت گنجشک یکی از مقوی‌ترین غذا‌های سنتی بوده و از نظر خواص داروئی بسیار ارزشمند است. "

در ادامه این آگهی آمده است که حداقل سفارش ۵۰ عدد می‌باشد و تحویل آخر هفته درب منزل شما انجام می‌شود. آگهی دهنده در توجیه قیمت پائین گنجشک نوشته است، ارزانی بدلیل پخش عمده در کلیه شهر تهران می‌باشد.

آگهی دهنده دیگری نوشته که هر گنجشک ۱۵۰۰ تومان، تازه و تمیز است و به همه نقاط ارسال می‌کنیم. این درحالی ست که خرید و فروش پرنده و حیوانات وحشی تخلف و جرم محسوب می‌شود.

بازار داغ خرید و فروش سکه عتیقه

آگهی خرید و فروش سکه‌های طلا، نقره و مفرغ قدیمی و عتیقه به وفور در سایت دیوار منتشر شده است. سکه‌ها هم انواع ایرانی دارد و هم خارجی؛ از عصر ساسانی پیش از اسلام و پس از اسلام گرفته تا سکه قجری و پهلوی در میان آگهی‌ها موجود است.

در یک آگهی تصویر تعداد زیادی سکه منتشر شده و آگهی دهنده مدعی شده که سکه‌ها مربوط به عصر مغول، ساسانی و حمله اعراب به ایران و قیمت کلی سکه‌ها را هم ۱۵ میلیون تومان تعیین کرده است.

یک آگهی دهنده یک سکه طلای عثمانی را به قیمت ۳۱ میلیون تومان با تصاویر آن برای فروش منتشر کرده است.
آگهی‌های عجیب در سایت‌های خرید و فروش آنلاین؛ از فروش گنجشک و سکه عتیقه تا شهاب سنگ
آگهی دهنده دیگری، یک سکه نقره مظفری، دوره قاجار را به قیمت ۳۲۰ هزار تومان منتشر کرده و گفته است که تلفنی پاسخگو نیست و تنها با ارسال عدد یک به شماره تلفنی خاص جوابگوست.

آگهی دهنده‌ای هم نوشته "سکه دیمیتریوس وهرکول مربوط به ۲ هزار سال قبل است. جنس شان از طلاونقره است و زیرقیمت گذاشته ام تابه فروش برسند. "

این سکه‌های تاریخی هم در حالی خرید وفروش می‌شوند که هرگونه خرید وفروش اشیاء تاریخی وباستانی در ایران ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود.

شهاب سنگ‌های میلیاردی

آگهی فروش شهاب سنگ تنها به اپلیکیشن‌های خرید و فروش محدود نمی‌شود، بلکه تبلیغات این سنگ‌ها در اینستاگرام هم دیده می‌شود. شروع قیمت این سنگ‌ها از ۲ میلیون تومان است. البته آن‌هایی که اعتماد به نفس بالاتری دارند، رقم‌ها را تا ۵۰ میلیارد تومان هم می‌رسانند. بعضی هم سنگ‌ها را گرمی و آن هم به دلار می‌فروشند.

مثلا در یک آگهی نوشته که "هر گرم این سنگ ۲ هزار دلار است و با ۲۵۰ گرم وزنی که دارد، تقریباً چیزی در حدود ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت می‌خورد، البته از این بابت نگران نباشید، چون نیاز مالی دارم به پایین‌تر از این قیمت هم می‌فروشم. "

یکی از این فروشندگان که مدعی است شهاب سنگش گواهی دارد، درگفتگو با ما گفت که "این شهاب سنگ کندریتی است و در اطراف کوه‌های آذربایجان شرقی پیدایش کرده و قیمتی در حدود یک میلیارد تومان دارد. از او می‌پرسیم که گواهی را کجا گرفته است. می‌گوید که یکی از عتیقه شناسان تبریز که متخصص این امور است پای این گواهی را امضا کرده، البته به تعدادی از اساتید زمین شناسی و برخی دانشگاه‌ها هم مراجعه کرده ام و آن‌ها هم این موضوع را تایید کرده اند. "
آگهی‌های عجیب در سایت‌های خرید و فروش آنلاین؛ از فروش گنجشک و سکه عتیقه تا شهاب سنگ
این سنگ‌ها درحالی با قیمت‌های میلیاردی در سایت‌های خرید وفروش آنلاین وفضای مجازی منتشر شده اند که امکان شناسایی دقیق و طبقه بندی شهاب سنگ در ایران امکان پذیر نیست.

دکتر حامد پورخرسندی، پژوهشگر پسادکترای شهاب‌سنگ‌شناسی و شیمی کیهانی در دانشگاه بروکسل در این باره گفته است: "برای شناسایی قطعی شهاب‌سنگ‌ها، در حال حاضر با امکانات موجود در دانشگاه‌های ایران، امکان انجام آزمایش‌های تخصصی برای تشخیص سنگ عادی از شهاب‌سنگ وجود دارد. اما تعیین نوع شهاب‌سنگ و طبقه‌بندی آن نیاز به ابزار‌های پیشرفته‌تری دارد که در حال حاضر در آزمایشگاه‌های کشور موجود نیست. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید