حبس مسافران یک کشتی در سواحل ایتالیا

حبس مسافران یک کشتی در سواحل ایتالیا

او پنج روز پیش وارد رم شده و در بندر «ساوُنا» واقع در شمال ایتالیا وارد کشتی کاستا اسمرالدا شد، اما چند روز بعد ضمن سفر دریایی عوارض آنفولانزا و تب در او مشاهده شد.

کد خبر : ۷۶۵۴۷
بازدید : ۱۵۷۷
حبس مسافران یک کشتی در سواحل ایتالیا
کشتی تفریحی با شش هزار مسافر در ۷۰ کیلومتری شمال رم،۳۰ژانویه ۲۰۲۰

حدود شش هزار نفر مسافران یک کشتی تفریحی در ایتالیا به خاطر نگرانی از آلودگی آن‌ها به ویروس کرونا در داخل کشتی محبوس شده اند. این در حالی است که آزمایشات روی یک زن ۵۴ ساله اهل ماکائو و همسرش که به ظن ابتلا به بیماری در کشتی «کاستا اسمرالدا» از سایرین جدا شده اند، ادامه دارد.

کشتی تفریحی که متعلق به شرکت «کاستا کروزِز» است، در حال حاضر در ساحل «چیویتا وِکیا» در شمال رم لنگر انداخته است. هزاران گردشگر در کشتی نگاهداشته شده اند تا آزمایشات نشان دهد آیا زن مذکور حامل ویروس کرونا بوده یا نه.

او پنج روز پیش وارد رم شده و در بندر «ساوُنا» واقع در شمال ایتالیا وارد کشتی کاستا اسمرالدا شد، اما چند روز بعد ضمن سفر دریایی عوارض آنفولانزا و تب در او مشاهده شد. کاستا اسمرالدا در یک برنامه تفریحی هفت روزه در بنادر مارسی، بارسلون و پالما در مایورکای اسپانیا لنگر انداخته است.

شرکت کاستا کروزِز در بیانیه‌ای گفته که تیم پزشکی کشتی به محض احتمال آلودگی مسافر به ویروس کرونا، او را از سایر مسافران جدا کردند. کاستا می‌گوید از مقررات اداره بهداشت منطقه‌ای و نیز راهنمای سازمان بهداشت جهانی و مراکز کنترل امراض واگیردار تابعیت خواهد کرد.

این موسسه افزود: «اولویت قاطعانه ما حفظ سلامت مسافران و خدمه کشتی است.» این ویروس مرگبار که از شهر ووهان در چین سرچشمه گرفته تاکنون جان ۱۷۰ نفر را گرفته است. در این میان، اغلب شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان به خاطر نگرانی از سرایت ویروس پرواز‌های خود را به چین لغو کرده اند.

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز، در گرماگرم شیوع بیماری در چین، پرواز‌های روزانه خود را به شانگ‌های و پکن متوقف کرده است. شرکت‌های بزرگ هواپیمایی «اس آ. اس» و لوفت هانزا نیز خطوط پرواز خود را به چین لغو کرده و دیگر شرکت‌ها از جمله کِی ال ام، یونایتد، دلتاو کره از تعداد پروازهایشان به چین کاسته اند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید