تب کرونا در دنیای تکنولوژی

تب کرونا در دنیای تکنولوژی

کسب و کار‌ها و شرکت‌هایی که حضور پررنگی در چین دارند، حالا برای سفر کارمندانشان به چین و از آن کشور محدودیت‌های جدی وضع کرده‌اند تا به این ترتیب از ایجاد شرایط بحرانی جلوگیری کنند.

کد خبر : ۷۶۵۴۸
بازدید : ۱۰۴۵۸
تب کرونا در دنیای تکنولوژی
وحشت ویروس جدید کرونا زودتر از خود این ویروس به سرتاسر جهان رسیده و در میان مردم کشور‌های مختلف شیوع پیدا کرده است. با این اوصاف است که این روز‌ها محدودیت‌های متفاوتی برای مسافران و پرواز‌هایی با مبدا و مقصد چین وضع می‌شود. در چنین شرایطی تعجبی ندارد که شرکت‌های بزرگ تکنولوژی هم با این روند همراه شده و سفر کارمندانشان به چین و از این کشور را محدود کرده‌اند.
این در حالی است که «جک ما» موسس غول تجارت الکترونیکی چین یعنی شرکت علی‌بابا از اهدای ۵/ ۱۴ میلیون دلار کمک مالی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا خبر داده است. بنیاد بیل و ملیندا گیتس، شرکت‌های چینی Tencent و ByteDance مالک اپلیکیشن تیک‌تاک هم برای کمک به این اقدامات اعلام آمادگی کرده‌اند.
ویروس کرونا تا حالا بیش از صد نفر را کشته و دست‌کم به ۱۸ کشور جهان گسترش پیدا کرده و رسیده است. همین آمار‌ها کافی است تا سازمان بهداشت جهانی هم شرایط اضطراری اعلام کند و در نهایت شرکت‌های بزرگ هم برای رعایت شروط احتیاط، عطای بازار بزرگ چین را به لقای آن ببخشند.
تا حالا شرکت‌های اپل، آمازون، گوگل و چند شرکت بزرگ دیگر در حوزه تکنولوژی از ترس شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی را برای سفر به چین و از این کشور اعلام کرده‌اند. کسب و کار‌ها و شرکت‌هایی که حضور پررنگی در چین دارند، حالا برای سفر کارمندانشان به چین و از آن کشور محدودیت‌های جدی وضع کرده‌اند تا به این ترتیب از ایجاد شرایط بحرانی جلوگیری کنند.

آمازون: غول تجارت الکترونیک دنیا جزو اولین شرکت‌های تکنولوژی بوده است که این محدودیت را برای سفر کارمندانش اعمال کرده است. یکی از سخنگویان این شرکت به مجله آنلاین بیزینس اینسایدر گفته است: «ما ارزش زیادی برای رفاه و امنیت کارمندان‌مان قائل هستیم. صرف‌نظر از هشدار‌های مختلف، ما سفر کارمندان‌مان به چین و از آنجا را تا اطلاع ثانوی محدود کرده‌ایم. از طرف دیگر کارمندان‌مان را به دنبال کردن الگو‌های سلامتی و ایمنی بهتر که توسط سازمان بهداشت جهانی ارائه شده‌اند، تشویق می‌کنیم.»
با این حال، اما این شرکت با پذیرش احتمال بعضی سفر‌های ضروری به کارمندانش که به مناطق آلوده به ویروس کرونا در چین سفر می‌کنند، گفته است که از دو هفته مانده به بازگشت‌شان به دفتر کار حتما از خانه دورکاری کرده و در صورت مشاهده بعضی علائم ابتلا به این ویروس، قبل از هر چیز به مراکز پزشکی مراجعه کنند.

اپل: تیم کوک، مدیرعامل اپل در نشست اعلام نتایج مالی این شرکت در روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که این شرکت برای جلوگیری از آنچه «شرایط بحرانی تجاری» نامید، سفر کارمندانش را به چین و از آنجا محدود کرده است. او گفت: «ما مراقبت‌های بیشتری انجام می‌دهیم، فروشگاه‌های خودمان را مرتبا تمیز و همچنین دمای بدن کارمندان‌مان را به‌صورت مداوم کنترل می‌کنیم.»

جالب است بدانید شرکت اپل در واکنش به شیوع ویروس کرونا در چین، تا حالا دست‌کم سه فروشگاه خودش را بسته است.

فیس‌بوک: گزارش‌های منتشر شده از سوی بلومبرگ نشان می‌دهد مقامات شرکت فیس‌بوک هم اعلام کرده‌اند که از سفر‌های غیرضروری کارمندانشان به چین و از این کشور، جلوگیری می‌کنند. این در حالی است که قرار شده کارمندان فیس‌بوک که در چین مستقر هستند، از خانه و به شکل دورکاری، وظایف روزانه خودشان را انجام بدهند. یکی از سخنگویان فیس‌بوک در این مورد گفته است: «صرف‌نظر از هشدار‌های مختلف در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ما قدم‌هایی در جهت حفاظت از سلامتی و ایمنی کارمندان‌مان هم برداشته‌ایم.»

شرکت فیس‌بوک همچنین از آن دسته از کارمندانش که اخیرا به چین سفر کرده‌اند، خواسته تا برای احتیاط مدتی را به دفتر کار نیامده و کارهایشان را از خانه انجام بدهند.

گوگل: یکی از سخنگویان گوگل به مجله ورج گفته است که غول موتور جست‌وجوی اینترنتی جهان هم سفر‌های تجاری کارمندانش را به چین به‌طور موقت، ممنوع و فروشگاه‌هایش در این کشور را تعطیل کرده است. گوگل همچنین اعلام کرده که طبق دستور دولت چین، تمام دفاتر کاری این شرکت را در چین بسته و به کارمندانش در چین یا آن‌هایی که به تازگی به این کشور سفر کرده بودند، اعلام کرده است که دست‌کم تا دو هفته در خانه بمانند و وظایف روزمره‌شان را از آنجا انجام بدهند.

مایکروسافت: سخنگوی این شرکت به مجله فوربس گفته است: «بر اساس ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناسان و مقامات سازمان بهداشت جهانی، شرایط شیوع ویروس کرونا در مرز هشدار قرار گرفته است. به همین دلیل به کارمندان‌مان در چین توصیه کرده‌ایم که در خانه بمانند و از آنجا دورکاری کنند. همچنین سفر‌های غیرضروری به این کشور و از آنجا را هم برای کارمندان‌مان محدود کرده‌ایم.»

Airbnb: این شرکت که در زمینه سفر و گردشگری فعالیت می‌کند و از شناخته‌شده‌ترین ارائه‌دهندگان مراکز اقامتی در دنیاست، روز پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد که مهمانان و میزبانانی که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، امکان لغو کردن رزرو خودشان بدون هیچ هزینه‌ای را در اختیار خواهند داشت.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که به شکلی جدی و از نزدیک تمام اخبار مربوط به شیوع این ویروس را دنبال می‌کند و تمام راهنمایی‌هایی رسمی برای جلوگیری از شیوع و ابتلا به این بیماری را در نظر می‌گیرد و رعایت می‌کند. مقامات Airbnb اعلام کرده‌اند: «بر اساس راهنمایی‌ها و توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی، دولت چین و دیگر مقامات محلی و بهداشتی مربوطه، ما سیاست‌های تخفیفی و تشویقی خودمان را برای امکان لغو رزرو‌های مربوط به افرادی که احتمالا تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته‌اند، فعال و ارائه کرده‌ایم. به این ترتیب این افراد می‌توانند به راحتی و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای رزرو‌های خودشان را لغو کنند.»

با این حال مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند که اخبار را دنبال کرده و جدیدترین توصیه‌های ارائه شده در این زمینه را به‌کار می‌بندند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید