رقیه صومعه، خانم گل تورنمنت کافا

رقیه صومعه، خانم گل تورنمنت کافا

به نظرم فوتسال در خون بانوان ایرانی است. عمویم فوتبال را خیلی دوست دارد و او مشوق اصلی من است و همیشه من را به حضور در مسابقات تشویق می‌کند.

کد خبر : ۷۶۶۶۶
بازدید : ۴۱۵۷
رقیه صومعه، خانم گل تورنمنت کافا
محمد محمدی سدهی | پرونده نخستین دوره تورنمنت فوتسال کافا (آسیای مرکزی) با قهرمانی دختران ایرانی بسته شد و آن‌ها یک هفته رقابت جذاب و تنگاتنگ با حضور ۶ تیم را با موفقیت پشت سرگذاشتند. این دوره از مسابقات در تاجیکستان برگزار شد و تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال بانوان ایران با پیروزی در ۵ مسابقه، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.
شاگردان نیلوفر اردلان علاوه بر قرار گرفتن روی سکوی نخست، عناوین مهم انفرادی را هم به دست آوردند. در این بین، رقیه صومعه فوق ستاره نوظهور فوتسال کشورمان ۱۸ گل از مجموع ۵۲ گل تیم ملی در این تورنمنت را به ثمر رساند و عنوان «خانم گل» را کسب کرد.

رقیه صومعه درخصوص این مسابقات گفت: «این نخستین دوره مسابقات فوتسال زیر ۲۰ سال آسیای مرکزی بود که علاوه بر ایران تیم‌های افغانستان، تاجیکستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان حضور داشتند. چند تیم حریفان خوبی برای تیم ملی ایران بودند، اما برخی دیگر اصلاً سطح بالایی نداشتند و تنها هدفشان حضور در مسابقات بود.
اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم، تنها قرقیزستان حریف خوبی برای ما بود. نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید و این نشان دهنده سطح خوب این تیم است. واقعیت این است که فوتسال در آسیای مرکزی پیشرفت زیادی نداشته و تنها قرقیزستان توانسته خود را به سطح خوبی در فوتسال آسیا برساند.»
بازیکن تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال بانوان ایران ادامه داد: «شرایط ایران خیلی بهتر از تیم‌های دیگر بود، چون ما لیگ برتر زیر ۲۰ سال داریم و این لیگ به صورت منظم برگزار می‌شود. برگزاری لیگ باعث می‌شود که همیشه آماده حضور در تیم ملی باشیم، این در حالی است که تیم‌هایی که در این مسابقات شرکت کردند، چنین شرایطی نداشتند. البته ما برای این تورنمنت تمرینات زیادی نداشتیم و تنها با ۲ هفته تمرین به تاجیکستان رفتیم.»

ستاره فوتسال زیر ۲۰ سال بانوان در یک خانواده ۶ نفره به دنیا آمده و پدرش معلم است. او درخصوص زندگی شخصی‌اش هم صحبت کرد: «۳ خواهر دارم که همه آن‌ها ازدواج کرده‌اند و علاقه چندانی به فوتبال و فوتسال ندارند. فرزند آخر هستم و همانند اکثر دختران ایرانی عاشق فوتبال و فوتسال هستم. به نظرم فوتسال در خون بانوان ایرانی است. عمویم فوتبال را خیلی دوست دارد و او مشوق اصلی من است و همیشه من را به حضور در مسابقات تشویق می‌کند.»

این فوتسالیست ۱۸ ساله که اهل گرگان است، می‌گوید که سطح فوتسال بانوان ایران فراتر از آسیاست: «فوتسال بانوان ایران به خودباوری رسیده و قهرمانی در ۲ دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا نشان دهنده کیفیت بالای فوتسال بانوان است.
این قهرمانی‌ها نشان داد که سطح فوتبال ایران بالاتر از قاره آسیاست و تیم ملی ما توان رقابت با تیم‌های بزرگ در مسابقات بین‌المللی را دارد. هدفم حضور در تیم ملی بزرگسالان و قهرمانی با این تیم در جام ملت‌هاست. نخستین قهرمانی تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های ۲۰۱۵ باعث شد تا بانوان زیادی به این رشته علاقه‌مند شوند.»

او که با ۱۸ گل به عنوان خانم گل مسابقات کافا انتخاب شد، اظهارداشت: «گل زدن حس خوبی به من می‌دهد و در کل گل زدن را خیلی دوست دارم. تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران تیم شایسته‌ای است و قطعاً می‌تواند جایگزین خوبی برای تیم ملی بزرگسالان‌مان باشد. حتی برخی از بازیکنان این تیم در مقطعی به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدند. فوتسال بانوان ایران در بخش پایه بازیکنان بسیار خوبی دارد و قطعاً نسل خوبی جایگزین نفرات فعلی در فوتسال خواهند شد.»

سبک بازی رقیه صومعه شباهت زیادی به فرشته کریمی ستاره تیم ملی فوتسال بزرگسالان دارد و تعدادی از کارشناسان معتقدند او می‌تواند در سال‌های پیش رو جانشین فرشته کریمی شود. رقیه صومعه به این قیاس چنین واکنش نشان داد: «فرشته کریمی بهترین بازیکن فوتسال آسیاست، او الگوی من است. این باعث افتخارم است که من را با فرشته کریمی مقایسه می‌کنند.»

ستاره نوظهور فوتسال بانوان پیش از این ۴ سال در تیم ملی زیر ۱۵ سال حضور داشت. بازی‌های خوب او در لیگ فوتسال باعث شد تا نظر کادرفنی تیم ملی جوانان را هم جلب کند و یکی از ستارگان فوتسال بانوان ایران در مسیر کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۸ آرژانتین باشد.
هر چند که سهمیه اشتراکی با تیم ملی پسران و اعزام نشدن تیم ملی فوتسال بانوان به المپیک جوانان، فرصت درخشش در بوینس‌آیرس را از او گرفت. این فوتسالیست ۱۸ ساله افزود: «عدم اعزام‌مان به مسابقات المپیک ۲۰۱۸ اتفاق تلخی بود چرا که ما می‌توانستیم با حضور در این مسابقات خودمان را بیش از این نشان دهیم.»
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید