آرماندو دوپلانتیس؛ ورزشکاری که نمی‌خواهد امریکایی باشد

آرماندو دوپلانتیس؛ ورزشکاری که نمی‌خواهد امریکایی باشد

دوپلانتیس معروف به موندو، پیش از این جواز حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ را به دست آورده بود و در توکیو برای کسب مدال طلا خواهد جنگید.

کد خبر : ۷۶۹۰۳
بازدید : ۲۷۶۹
آرماندو دوپلانتیس؛ ورزشکاری که نمی‌خواهد امریکایی باشد
آرماندو دوپلانتیس، ورزشکار ۲۰ ساله سوئدی- امریکایی روز شنبه با پرشی معادل ۶.۱۷ متر موفق شد رکورد جهانی ماده پرش با نیزه را بشکند. این ورزشکار در مسابقات داخل سالن لهستان تنها با یک سانتی‌متر اختلاف نسبت به رکورد رنو لاویلینی فرانسوی که در سال ۲۰۱۴ به ثبت رسیده بود، موفق شد رکورد جهانی را به نام خودش ثبت کند.
رنو لاویلینی همان کسی است که در المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز مدال طلا گرفته بود. دوپلانتیس معروف به موندو، پیش از این جواز حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ را به دست آورده بود و در توکیو برای کسب مدال طلا خواهد جنگید. البته او به جای پوشیدن پیراهنی با رنگ‌های قرمز و آبی و سفید (پرچم امریکا) پیراهن آبی و طلایی سوئد را خواهد پوشید؛ رنگ پرچم سرزمین مادرش.

دوپلانتیس از خانواده‌ای ورزشکار و نخبه که همگی در دانشگاه ایالتی لویزیانا حضور داشتند، به ورزش معرفی شد. او تابستان‌ها را با مادرش در سوئد گذرانده است. او در ۷ سالگی به یک باشگاه پیست دوومیدانی رفت و از همان‌جا به ورزش پرش با نیزه روی آورد.
مادرش هلنا آن زمان عضو تیم والیبال L.U.S بود. این ورزشکار ۲۰ ساله که در انتخاب میان ورزشکار امریکا یا سوئد بودن، سوئد را انتخاب کرده است و در کارنامه‌اش مدال نقره مسابقات جهانی نیز به چشم می‌خورد، بعد از ثبت رکورد جهانی گفت: «این چیزی است که من از ۳ سالگی می‌خواستم. امسال سال بزرگی برای من است و این شروع خوبی برای راهی است که آغاز کرده‌ام.»

گئورگ دوپلانتیس، پدر و مربی آرماندو در مورد تصمیم پسرش برای بازی زیر پرچم کشور مادرش گفت: «او پا جای پای مادرش گذاشته است. اکثر افرادی که با موندو روبه‌رو می‌شوند با تصمیم او خوب برخورد می‌کنند. اگرچه همیشه چند نفر ناراضی هم پیدا می‌شود.»
سم کندریکس، برنده دو طلای جهان و مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ در رابطه با تصمیم موندو گفت: «دوپلانتیس روشی بسیار حرفه‌ای را در پیش گرفته است. من می‌دانم که افراد زیادی می‌پرسند تو چرا با اینکه در امریکا به دنیا آمدی برای این کشور بازی نمی‌کنی؟ اما این مساله موندو نیست. نکته این است که ورزش را بالا ببریم.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید