در مهدکودک‌های لاکچری چه می‌گذرد؟

در مهدکودک‌های لاکچری چه می‌گذرد؟

استخر آبگرم سرپوشیده، سالن ورزشی چندمنظوره مجهز به دیواره سنگ نوردی، اتاق تکواندو، ژیمناستیک، اسکیت و شطرنج، آموزش باله، کلاس تخصصی معماری، زبان انگلیسی و فرانسه و آموزش موسیقی با ساز‌ها و مهارت‌های گوناگون از جمله برنامه‌هایی ست که مهدکودک‌های لاکچری برای تبلیغات خود به کار می‌برند.

کد خبر : ۷۷۱۵۵
بازدید : ۲۴۷۷
در مهدکودک‌های لاکچری چه می‌گذرد؟
فرادید | "کودک بدهید، نخبه تحویل بگیرید! " این شعار تبلیغاتی اکثر مهدکودک‌های لاکچری ست که در فضای مجازی اقدام به جذب خانواده‌ها می‌کنند. شعاری که از دور برای پدر ومادر‌ها جذاب است ودرآمد هنگفتی هم برای مهدکودک‌های لاکچری دارد.

به گزارش فرادید، روزنامه ایران در این رابطه نوشته است که " هرچند بهزیستی به مهد‌های کودک اجازه برگزاری چند کلاس محدود آموزشی و کمک آموزشی را داده، اما این روز‌ها مهد‌های کودک به حوزه‌هایی وارد می‌شوند که از نظر بسیاری از کارشناسان و متخصصان نه تنها لزومی ندارد بلکه می‌تواند سنگ بنای بی‌عدالتی آموزشی هم باشد. "

برخی از این کلاس‌ها در حد اسم است برای پز دادن و البته کسب درآمد برای صاحبان مهد‌های کودک لوکس، مانند کلاس معماری که به گفته مسئول یکی از این مهد‌های کودک در آن یک فوق لیسانس معماری هر هفته از بنای قدیمی برای کودکان می‌گوید و ماکت آن را می‌سازد، حالا اینکه یک کودک ۳ یا ۴ ساله و حتی ۵ ساله چقدر معماری بنا‌های قدیمی را درک می‌کند و این اطلاعات تا چه زمانی در ذهنش باقی می‌ماند نه کسی می‌داند و نه کسی در مورد آن گفتگو می‌کند.

حتی مادران کودکان شرکت‌کننده در این کلاس‌ها در پاسخ تنها لبخند می‌زنند. اما حقیقت این است که در کنار بسیاری از شکایات و نارضایتی‌ها از تحمیل چنین آموزش‌هایی، بسیاری گمان می‌کنند شرکت کودکان در کلاس‌های متنوع نه تنها به معنای قربانی شدن کودکی آن‌ها نیست بلکه استفاده از آموزش بهتر و ساختن آینده‌ای ایده آل است.

تبلیغات عجیب وبرنامه‌های عجیب تر!

استخر آبگرم سرپوشیده، سالن ورزشی چندمنظوره مجهز به دیواره سنگ نوردی، اتاق تکواندو، ژیمناستیک، اسکیت و شطرنج، آموزش باله، کلاس تخصصی معماری، زبان انگلیسی و فرانسه و آموزش موسیقی با ساز‌ها و مهارت‌های گوناگون از جمله برنامه‌هایی ست که مهدکودک‌های لاکچری برای تبلیغات خود به کار می‌برند.

یکی دیگر از امکانات عجیب این مهد کودک‌ها که در تبلیغات آن هم نقش مهمی را بازی می‌کند، داشتن باغ وحش است! البته حیوانات این باغ وحش هاکوچک محدود به جانورانی است که بچه‌ها می‌توانند به عنوان حیوان خانگی داشته باشند. لاک‌پشت، همستر، خرگوش و خوکچه هندی از جمله حیواناتی است که در این مرکز نگهداری می‌شود.

برای آن‌ها فرقی نمی‌کند که فرزند شما چند ساله باشد، حتی اگر تاکید کنید که نمی‌خواهید فرزند ٣ ساله‌تان از این سن آموزش ٢ زبانه ببیند و صخره‌نوردی یاد بگیرد، شما را قانع می‌کنند که صلاح کودک‌تان را بهتر از شما می‌دانند.

مهدکودک‌های لاکچری هزینه ثبت نام را بین ۲ تا ۳ میلیون تومان اعلام و البته این نکته را هم یادآوری می‌کنند که کلاس‌های فوق برنامه و ویژه به مبلغ شهریه می‌افزاید. اما در مقابل این وعده را می‌دهند که فرزندتان از ٢سالگی شروع به یادگیری انواع زبان‌ها می‌کند و همزمان تکواندو، ژیمناستیک، شطرنج، اسکیت و صخره‌نوردی هم یاد می‌گیرد و همه فن حریف می‌شود.

علاوه بر این، در این مهد کودک‌ها جشن‌های مختلفی به بهانه پایان سال، شب یلدا، ولنتاین، چهارشنبه‌سوری، هالووین کریسمس و عید نوروز برگزار می‌شود که البته هزینه برگزاری این مهد‌ها بر عهده والدین است و جدا از شهریه حساب می‌شود.
برخی از مهدکودک آنقدر مشهور هستند که نیازی به تبلیغات در جایی ندارند. اگر بخواهید فرزندتان را در این مهد‌های معروف ثبت نام کنید، حتماً باید از چند ماه قبل رزرو کنید تا شرایط تان بررسی شود، چون هر کودکی و البته هر خانواده‌ای نمی‌توانند به راحتی در این مهد ثبت نام کنند. ابتدا باید مشخص شود که شما از چه قشر و طبقه خانوادگی هستید و بعد از آن فرزندتان را برای ثبت نام قبول می‌کنند.

نظر روانشناسان چیست؟

محسن محمد علی لواسانی، روانشناس معتقد است، آموزش پیش از دبستان از نظر متخصصان بسیار مفید است، اما باید حساب شده و برای همه یکسان باشد.

وی می‌گوید: "پژوهش‌ها نشان می‌دهد، ابعاد جسمی و حرکتی، شناختی، عاطفی خلاقیت، اجتماعی شدن و همچنین بحث کلامی باید در سنین قبل از دبستان به کودک آموزش داده شود. اما مشاهده می‌شود در برخی مراکز نگهداری از کودکان بیش از اندازه به این مباحث پرداخته می‌شود. مثلاً موضوع خلاقیت که این روز‌ها در قالب کلاس‌های بسیار متنوع به چشم می‌خورد باید در کودکان زیر ۴ سال به‌صورت غیر مستقیم آموزش داده شود در غیر این صورت کودک یاد می‌گیرد، اما خلاقیت خود را از دست می‌دهد. "

لواسانی با تأکید بر اینکه برخی از مهدکودک‌های شیک تنها نیاز بصری را تأمین می‌کنند اضافه می‌کند: "کودکان زیر ۴ و ۵ سال باید به‌صورت غیر مستقیم و اشباع شده آموزش ببینند. این آموزش‌ها باید شامل توجه به ۵ حس، یعنی حس استقلال، دیده شدن، مفید بودن، آگاهی از رشد و در نهایت حس رابطه باشند تا بتوانیم بگوییم کودکان آموزش‌های مناسبی دیده‌اند در غیر اینصورت آموزش نه تنها مؤثر نخواهد بود بلکه تأثیری عکس خواهد داشت. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید