مرگ دو مسافر کشتی تفریحی بر اثر کرونا

مرگ دو مسافر کشتی تفریحی بر اثر کرونا

دولت ژاپن برای تصمیمش در نگاه داشتن مسافران «دایموند پرنسس» در کشتی، با سوال‌هایی مواجه شده است، زیرا برخی کارشناسان می‌گویند که کشتی محلی ایده‌آل برای ازدیاد و شیوع ویروس است.

کد خبر : ۷۷۲۳۷
بازدید : ۳۳۳۵
مرگ دو مسافر کشتی تفریحی بر اثر کرونا
از ۳۷۱۱ مسافر کشتی تفریحی «دایموند پرنسس»، تاکنون ۶۲۱ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند

دو بیمار مبتلا به کرونا که در کشتی تفریحی «دایموند پرنسس» در ساحل ژاپن به آن ویروس آلوده شده بودند، جان سپرده‌اند. قربانیان، یک زوج ژاپنی هشتاد و چند ساله بودند که هفته گذشته پس از آلودگی به ویروس کرونا، از کشتی به بیمارستان منتقل شده بودند.

به گزارش رسانه‌های محلی، آنان هر دو به بیماری‌های دیگری نیز دچار بوده‌اند. یکی از آن‌ها از عوارض کرونا، و دیگری از ذات‌الریه درگذشته است.

تاکنون سه نفر در ژاپن از عوارض کرونا جان سپرده‌اند.

یک منبع وزارت بهداشت ژاپن به خبرنگاران گفته است که دو مقام دولتی نیز که یکی در استخدام وزارت بهداشت و دیگری کارمند دفتر نخست وزیری بوده است، پس از حضور در آن کشتی، به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

پیش از این، آزمایش کرونا روی سه مقام دیگر وزارت بهداشت و دفتر قرنطینه بیماران، نیز مثبت بوده است. از ۳۷۱۱ مسافر «دایموند پرنسس»، تاکنون ۶۲۱ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

از روز چهارشنبه، به مسافرانی که نتیجه آزمایش کرونا روی آنان منفی بوده است، اجازه داده شده است که در پایان ۱۴ روز قرنطینه در بندر یوکوهاما در نزدیکی توکیو، از کشتی خارج شوند.

روز پنجشنبه نیز صد‌ها مسافر دیگر در ترتیباتی که تا روز جمعه طول خواهد کشید، «دایموند پرنسس» را تخلیه خواهند کرد، اما برخی دیگر از مسافران تا مشخص شدن نتیجه آزمایش‌هاشان، باید در کشتی بمانند.

پیش از پایان مدت قرنطینه کشتی، ایالات متحده بیش از ۳۰۰ شهروند آمریکایی را از «دایموند پرنسس» به آمریکا منتقل کرد و آنان را ۱۴ روز دیگر، در قرنطینه دیگری قرار داد.

کره جنوبی، استرالیا و هنگ کنگ نیز شهروندانشان را تخلیه کرده‌اند و در قرنطینه خود قرار داده‌اند، و کانادا و ایتالیا هواپیما‌هایی برای انتقال شهروندانشان به کشور اعزام کرده‌اند.

دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا، گفته است که ۷۴ مسافر بریتانیایی «دایموند پرنسس» روز جمعه با هواپیما از توکیو به بریتانیا منتقل می‌شوند و ۱۴ روز دیگر در آن کشور در قرنطینه نگاه داشته خواهند شد. راب از بریتانیایی‌های دیگری که خواهان ترک ژاپن هستند، خواست تا با وزارت خارجه تماس بگیرند.

دولت ژاپن برای تصمیمش در نگاه داشتن مسافران «دایموند پرنسس» در کشتی، با سوال‌هایی مواجه شده است، زیرا برخی کارشناسان می‌گویند که کشتی محلی ایده‌آل برای ازدیاد و شیوع ویروس است.

تاکنون ویروس کرونا که نخست از شهر ووهان چین شیوع یافت، جان بیش از ۲۱۱۰ نفر را گرفته است و ۷۵ هزار نفر را در چین مبتلا کرده است.

بخش اعظم تلفات در چین و به ویژه ایالت هوبی گزارش شده است، اما در سطح بین‌المللی بیش از ۱۰۰۰ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید