مبلغ واریزی سود سهام عدالت چقدر است؟

مبلغ واریزی سود سهام عدالت چقدر است؟

لزگی، معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت که ارزش سهام افراد متغیر است و دریافت سود به ارزش سهام بستگی دارد برای مثال اگر ارزش سهام فردی ۵۳۲ هزار تومان باشد، حدود ۱۰۵ هزار تومان سود عملکرد ۹۷ را دریافت می‌کند.

کد خبر : ۷۷۳۱۲
بازدید : ۸۳۹۹
مبلغ واریزی سهام عدالت چقدر است؟
فرادید | رئیس سازمان خصوصی‌سازی روز‌های گذشته از واریز سود سهام عدالت از ساعت ۸ صبح روز شنبه، سوم اسفند به حساب مشمولان خبر داده بود. با این حال از روز گذشته بسیاری از مردم مبالغ متفاوتی را دریافت کرده اند.

به گزارش فرادید، علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی درمورد میزان سود سهام عدالت گفت: به افرادی که یک میلیون سهم دارند، ٢٥٠ هزار تومان سود تعلق می‌گیرد. وی در پاسخ به این پرسش که "اولویت پرداخت به کدام مشمولان است؟ " پاسخ داد: «قبلا قول داده بودیم سود تا پایان اسفندماه واریز شود، اما در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که زودتر به دست مشمولان برسد تا قدرت خرید بالاتری داشته باشند.»

رئیس سازمان خصوصی سازی پیش از این گفته بود که "تعداد زیادی از مشمولان سهام عدالت در حد ۵ میلیون نفر تاکنون شماره شبای حساب بانکی خود را به سامانه سازمان خصوصی اعلام نکرده‌اند که باید در فرصت باقی‌مانده، شماره شبای خود را اعلام کنند، زیرا سود سهام هر فرد به شماره شبای خودش و نه سرپرست خانوار واریز می‌شود. "

لزگی، معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین هم اعلام کرد که ارزش سهام افراد متغیر است و دریافت سود به ارزش سهام بستگی دارد برای مثال اگر ارزش سهام فردی ۵۳۲ هزار تومان باشد، حدود ۱۰۵ هزار تومان سود عملکرد ۹۷ را دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: افرادی که هنوز اقدام به ثبت شماره شبا در سامانه نکرده‌اند در صورت ثبت شماره شبا علاوه بر دریافت سود عملکرد سال ۹۷ می‌توانند سود دو سال گذشته سهام عدالت خود را نیز دریافت کنند؛ همچنین افرادی که تمایل به تغییر شماره شبا داشته باشند نیز می‌توانند در سامانه شماره شبا جدید اعلام کنند.

به طور کلی جمع کل مشمولان سهام عدالت بیش از ۴۹ میلیون نفر است که از این میزان بیش از ۴۶ میلیون نفر در قید حیات هستند. در سال ۱۳۹۵ نیز به ازای هر سهم یک میلیون تومانی، ۱۵۰ هزار تومان سود پرداخت شد و در سال ۱۳۹۶ نیز به این میزان سهام، ۱۷۵ هزار تومان سود تعلق گرفته بود.

ارزش پرتفوی سهام عدالت در گذشته ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که طی سال گذشته این عدد به حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان رسید. به این ترتیب ارزش پرتفوی سهام عدالت در این مدت بیش از شش برابر شده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید