جنگ صدرنشینی در اصفهان و تهران

جنگ صدرنشینی در اصفهان و تهران

پرسپولیس در امارات مقابل الشارجه با تساوی ۲ بر ۲ متوقف شد و شاگردان قلعه‌نویی نیز مقابل السد قطر تن به شکست سنگین ۳ بر صفر دادند و حالا برای اعاده حیثیت مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

کد خبر : ۷۷۳۱۳
بازدید : ۱۷۴۷
جنگ صدرنشینی در اصفهان و تهران
هفته بیستم لیگ برتر فوتبال عصر امروز با جدال تیم‌های سپاهان مقابل پرسپولیس، شهر خودرو برابر نفت مسجدسلیمان و استقلال مقابل ذوب‌آهن به پایان می‌رسد. از حساس‌ترین دیدار‌های این هفته، جدال دو تیم صدرنشین پرسپولیس و سپاهان در اصفهان است؛ دو تیمی که در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی کسب نکردند.
پرسپولیس در امارات مقابل الشارجه با تساوی ۲ بر ۲ متوقف شد و شاگردان قلعه‌نویی نیز مقابل السد قطر تن به شکست سنگین ۳ بر صفر دادند و حالا برای اعاده حیثیت مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

پرسپولیس که با گابریل کالدرون در پایان نیم‌فصل به مقام قهرمانی رسیده بود، در نیم‌فصل دوم کار را با یحیی آغاز کرد و با کسب دو پیروزی و یک تساوی فاصله ۳ امتیازی را به عدد ۵ افزایش داد.
سپاهان که شانه‌به‌شانه پرسپولیس در حرکت است، به دلیل عدم پیروزی در دو مسابقه پیاپی، تراکتور را در کنار خود می‌بیند، اما زردپوشان اصفهانی می‌توانند از این بابت امیدوار باشند که در اصفهان تا به حال شکست نخورده‌اند. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که پرسپولیس بهترین تیم در دیدار‌های خارج از خانه است؛ شش برد همراه با شش کلین‌شیت آمار نتایج سرخ‌پوشان خارج از ورزشگاه آزادی است.
هواداران فوتبال می‌توانند مطمئن باشند که مسابقه امروز قطعا بدون گل نخواهد بود و پای بازیکنان دو تیم به گل باز می‌شود. آمار که این‌گونه می‌گوید؛ این دو تیم ۳۳ بار در «نصف‌جهان» به مصاف هم رفته و میانگین ۱.۶۶ گل در هر بازی را به ثبت رسانده‌اند.
سپاهان پیروزی بیشتری را داشته، اما نقطه مشترک تمام تقابل‌ها، همان جذابیت و تعداد گل بالایی است که این بازی را یک «شبه‌کلاسیکو» کرده است. نکته جالب این است که آخرین تساوی بدون گل این دو تیم در اصفهان به هشت سال و ۹ ماه قبل برمی‌گردد؛ جایی که علی دایی روی نیمکت پرسپولیس بود و امیر قلعه‌نویی نیز هدایت زردپوشان را برعهده داشت.
از آن زمان تاکنون، اصفهانی‌ها ۹ بار میزبان پرسپولیس بودند که ۲۴ گل در این دیدار‌ها ردوبدل شد تا میانگین نزدیک به سه گل در هر بازی ثبت شود! پرگل‌ترین مسابقه هم با پیروزی ۴ بر۲ تیم سپاهان همراه بود. از نکات مشترک دو تیم آمار خوب خط دفاعی است؛ پرسپولیس با دریافت فقط ۹ گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ برتر را در اختیار دارد و پیام نیازمند، سنگربان سپاهان، با ۱۳ کلین‌شیت از این حیث رکورددار است.
گفتنی است سرخ‌پوشان با ۱۳ برد بیشترین پیروزی را ثبت کردند و سپاهان نیز فقط با یک شکست، در این زمینه رکورددار است. سپاهان در دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با حساب ۲ بر صفر به برتری رسید.

استقلال - ذوب‌آهن؛ ادامه راه شیرین فرهاد
استقلال بعد از رفتن استراماچونی، با آمدن فرهاد مجیدی هم روی نوار پیروزی قرار دارد و همین برد‌های پیاپی، این تیم را در بین تیم‌های مدعی نگه داشته است. در جدال‌های رودرروی دو تیم در لیگ برتر، استقلال یک برد بیشتر از ذوب‌آهن به دست آورده، ولی ذوب‌آهن با ۱۱ بار شکست‌دادن استقلال، رکورددار غلبه بر این تیم در تاریخ لیگ برتر است.
هواداران استقلال با توجه به روند امتیازگیری استقلال در ورزشگاه آزادی می‌توانند امیدوار به کسب سه امتیاز این مسابقه باشند، چراکه نماینده اصفهان در بازی‌های خارج از خانه عملکرد ضعیفی داشته و موفق به پیروزی نشده، ولی استقلال در خانه عالی بوده و در هفت بازی گذشته به شش پیروزی دست یافته است.
گفتنی است ذوب‌آهن با مربی جدید خود؛ یعنی «میودراگ رادولوویچ» ۵۲ ساله که ملیت مونته‌نگرویی دارد، در سه هفته اخیر دو برد خوب مقابل پارس جنوبی و نفت آبادان مدعی به دست آورده و امیدوار است که استقلال دومین تیم مدعی قهرمانی باشد که این تیم آن‌ها را متوقف خواهد کرد. وجه اشتراک دو تیم نیز تعویض مربیانشان است.
استقلال با استراماچونی به دلیل مسائل مالی در میانه راه قطع همکاری اجباری کرد و ذوب‌آهن نیز به دلیل کسب نتایج ضعیف، عذر علیرضا منصوریان را خواست تا حالا دو تیم در نیم‌فصل دوم با مربیان جدید مقابل یکدیگر قرار بگیرند.
از نکات جالب اینکه تقابل دو تیم در ورزشگاه فولادشهر با تساوی ۲ بر ۲ دو تیم به پایان رسید که ارسلان مطهری با گلزنی در آن مسابقه، یک برد شیرین را از استقلالی‌ها گرفت، اما حالا این بازیکن پیراهن استقلال را به تن کرده و امید اول گلزنی برای تیم و هواداران پرشمار آبی‌هاست.
شاگردان فرهاد مجیدی با یک بازی کمتر رتبه چهارم لیگ را در اختیار دارند و ذوب‌آهن اصفهان که یکی از شانس‌های اصلی سقوط به دسته پایین‌تر بود، حالا با حاشیه امنیت مناسب، رتبه دهم را برای خود دارد که با پیروزی در این مسابقه می‌تواند یک پله نیز صعود داشته باشد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید