جنجال بازی سپاهان – پرسپولیس به کجا ختم می‌شود؟

جنجال بازی  سپاهان – پرسپولیس به کجا ختم می‌شود؟

وقتی جلال مرادی مراسم پیش از شروع بازی را برگزار می‌کند و یکی از تیم‌ها در زمین نیست، یعنی فرصت تمام شده و باید بازی را ۳ بر صفر به سود پرسپولیس اعلام کند.

کد خبر : ۷۷۳۶۰
بازدید : ۱۶۰۶
جنجال بازی سپاهان – پرسپولیس به کجا ختم می‌شود؟
سپاهان - پرسپولیس؛ دیداری که هرچقدر در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر ایران مهم بوده، حاشیه هم داشته است؛ حاشیه‌هایی که بعضا تصویری زشت از چهره فوتبال ایران مخابره کرده است؛ از زدوخورد‌های هواداران گرفته تا درگیری بازیکنان در زمین یا از صحبت‌های مربیان علیه رقیب گرفته تا رفتار‌های هیجانی مدیران؛ همگی دست به دست هم داده‌اند تا از شروع لیگ برتر ایران، این دیدار حساس و حساس‌تر باشد.
این حساسیت و البته حواشی روز گذشته هم دوباره بر اصل ماجرا چربید و بازی را تحت‌تأثیر قرار داد؛ بازی که نمی‌شود گفت، چون کلا بازی‌ای انجام نشد! عصر روز گذشته قرار بود پرسپولیس و سپاهان در اصفهان به مصاف هم بروند که اتفاقات سریالی منجر به لغو این دیدار شد.

پای کرونا در میان است؟
۲۴ ساعت قبل از اینکه این بازی شروع شود، شایعه شد که مقرر شده این دیدار بدون حضور تماشاگران برگزار شود؛ شایعه‌ای که خیلی سریع مسئولان تیم اصفهانی را به‌هم ریخت. درواقع از آنجا که شیوع بیماری کرونا نگرانی‌های زیادی به بار آورده بود، در نهایت مسئولان برگزارکننده لیگ تصمیم گرفتند این بازی را بدون تماشاگر برگزار کنند.
خبرش را به صورت رسمی شب قبل از مسابقه اعلام کردند، ولی سپاهانی‌ها زیر بار نمی‌رفتند. آن‌ها که جدی‌ترین رقیب پرسپولیس در صدر جدول هستند، نمی‌خواستند این دیدار حساس خانگی را بدون حضور تماشاگرانشان برگزار کنند. به همین دلیل بود که تقاضای آن‌ها لغو دیدار بود؛ مسئولان این باشگاه می‌گفتند نمی‌شود کرونا برای تماشاگران مشکل‌زا باشد، ولی برای بازیکنان و دیگر اعضای حاضر در ورزشگاه خطری نداشته باشد.
درخواست آن‌ها خیلی سریع رد شد تا کار به رایزنی کشیده شود؛ همین روز گذشته محمدرضا تابش، مدیرعامل باشگاه سپاهان، عنوان کرد از طریق مسئولان کشوری سعی کرده راهی برای لغو این دیدار پیدا کند که به نتیجه نرسیده است. این‌طور شد که برگزاری بازی بدون تماشاگر قطعی شد.

درگیری مقابل هتل‌ها
ظهر روز گذشته، اما حاشیه به طور جدی‌تری دامن این بازی را گرفت؛ حاشیه‌ای که از دم در هتل تیم‌ها شروع شد. ابتدا هواداران پرسپولیس که برای دیدن ستاره‌های تیمشان جلوی هتل محل مستقر پرسپولیس رفته بودند، مورد ضرب‌وشتم قرار گرفتند.
در فیلمی که باشگاه پرسپولیس منتشر کرده، مدعی شده هواداران این باشگاه توسط هواداران باشگاه سپاهان مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته‌اند. کمی بعد، اما خبر رسید که هواداران سپاهان هم جلوی در محل استقرار بازیکنان این تیم جمع شده و مانع از حرکت اتوبوس آن‌ها به سمت ورزشگاه شده‌اند. باشگاه سپاهان هم فیلمی منتشر کرد تا صحت این موضوع را نشان دهد.
به عقیده مسئولان باشگاه سپاهان، هواداران این تیم باخت «۳ بر صفر» را به بازی بدون حضور تماشاگر ترجیح می‌دادند. این اتفاق در حالی رخ داده بود که بازیکنان پرسپولیس به ورزشگاه رسیده و منتظر شروع بازی بودند، ولی تیم اصفهانی خبر داده بود که به‌موقع به این دیدار نمی‌رسد. این‌طور شد که مسئولان برگزارکننده این مسابقه با تعویق این دیدار به مدت نیم‌ساعت موافقت کردند و گفتند بازی به‌جای ساعت ۱۶:۱۵ در زمان ۱۶:۴۵ برگزار شود.
این موضوع را افشین پیروانی، سرپرست باشگاه پرسپولیس، هم اعلام کرد، ولی خبر داد بعد از این تایم دیگر حاضر به بازی‌کردن نخواهند بود. سپاهانی‌ها بالاخره به ورزشگاه رسیدند، ولی نه در زمان اعلام‌شده و نه حتی بعد از آن نفری از آن‌ها در زمین مسابقه حاضر نشد تا بازی لغو شود.

تقصیر شما بود!
لغو بازی در حالی صورت گرفت که هر دو طرف، رقیب را به عدم حضور در زمین مسابقه متهم کرده‌اند. یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس، بعد از اینکه بازیکنانش سوار بر اتوبوس شده بودند تا ورزشگاه را ترک کنند، گفت: «آماده برگزاری بازی بودیم و به ما گفتند که نیم‌ساعت به آن‌ها فرصت دهیم.
حتی این نیم‌ساعت را هم به آ‌نها فرصت دادیم. سپاهانی‌ها ۲۰ دقیقه برای گرم‌کردن فرصت داشتند و حتی تعدادی از بازیکنان این تیم می‌توانستند به صورت نمادین تمرین کنند، اما حتی تدارکات تیمشان هم به صورت نمادین به ورزشگاه نیامدند.
ما بیش از ۳۰ دقیقه برای آن‌ها صبر کردیم، اما آن‌ها به زمین نیامدند و این باعث تعجب من بود». انصاری‌فرد، مدیرعامل این باشگاه هم صحبت‌های گل‌محمدی را تکمیل و به این موضوع اشاره کرد که سپاهانی‌ها نمی‌خواستند این بازی سر بگیرد: «تیم فوتبال سپاهان اصلا قصد نداشت تیمش بازی کند و با اینکه ۲۰ دقیقه زودتر به ورزشگاه آمده بودند، نه تدارکاتی به زمین آورده بودند و نه بازیکنی به زمین آمده بود.
آن‌ها نمی‌خواستند بازی کنند و حتی خودشان را هم به ما نشان ندادند». در سوی دیگر، اما سپاهانی‌ها به چنین رفتاری معترض بودند؛ آن‌ها اعتقاد داشتند چطور برای بازی فینال جام حذفی سال گذشته دو ساعت تأخیر صورت گرفت، ولی برای این بازی خیلی سریع تیم پرسپولیس اعلام کرده حاضر به برگزاری دیدار نیست.
محمدرضا تابش، مدیرعامل سپاهان، با رد این موضوع که تیمش نمی‌خواسته در این مسابقه حاضر باشد، گفت: «تلاش زیادی کردیم که این بازی با توجه به حساسیت آن به تعویق بیفتد و با استانداری و نهاد‌های مربوطه نامه‌نگاری کردیم، اما به ما گفتند این بازی باید برگزار شود.
ما می‌خواستیم این دیدار به تعویق بیفتد و بحث منافع ملی مطرح شد که ممکن است نتوانیم برابر بحرین و عراق میزبانی کنیم و به‌ناچار مجبور شدیم به‌خاطر منافع ملی بازی را برگزار کنیم تا بهانه به دست عربستانی‌ها ندهیم. در فینال جام حذفی، این مسابقه چهار ساعت به تأخیر افتاد و باعث‌وبانی آن هم هواداران پرسپولیس بودند که تمام ورزشگاه را اشغال کردند و باعث شدند در بازی تأخیر به وجود بیاید. سپاهان می‌خواست بازی کند و حتی اگر پرسپولیسی‌ها برگردند، بازی می‌کنیم».

رأی نهایی چه می‌شود؟
جنجال این دیدار با لغوشدنش حالا وارد فاز تازه‌تری شده است؛ فازی که به نظر می‌رسد کار را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بکشاند. البته که از همین حالا پرسپولیسی‌ها خودشان را برنده این رأی می‌دانند و اعتقاد دارند با توجه به اینکه بازی سر وقت شروع نشده، باید آن‌ها ۳ بر صفر برنده شوند. عصر روز گذشته یکی، دو کارشناس هم درباره این موضوع اظهارنظر کردند که به زعم آن‌ها هم این دیدار باید ۳ بر صفر به سود پرسپولیس شود.
نوید مظفری، کارشناس داوری، یکی از آن‌ها بود که به ایسنا گفت: «وقتی جلال مرادی مراسم پیش از شروع بازی را برگزار می‌کند و یکی از تیم‌ها در زمین نیست، یعنی فرصت تمام شده و باید بازی را ۳ بر صفر به سود پرسپولیس اعلام کند. اعلام این موضوع هم دست ناظر بازی است و داور تنها زیرمجموعه‌ای از نماینده فدراسیون است و تصمیم‌گیری با جلال مرادی است».

استقلال به رتبه سوم صعود کرد
در ادامه رقابت‌های لیگ برتر از هفته بیستم، تیم‌های شهرخودرو و استقلال با نتایج مشابه ۲ بر یک از سد رقبای خود، یعنی نفت مسجدسلیمان و ذوب‌آهن اصفهان عبور کردند. در مشهد، شاگردان سرآسیایی در دیداری تماشایی توانستند یک بازگشت جذاب داشته باشند و در شرایطی که با حساب یک بر صفر از شاگردان تارتار عقب بودند، در نهایت با درخشش قاسمی‌نژاد با حساب ۲ بر یک به پیروزی رسیدند.
استقلال تهران نیز بعد از شکست ۲ بر یک مقابل الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا، به دنبال جبران در لیگ برتر بود که توانست در دیداری بدون تماشاگر در ورزشگاه آزادی (به دلیل شیوع ویروس کرونا) با گل‌های محمد دانشگر و وریا غفوری (از روی نقطه پنالتی) با حساب ۲ بر یک از سد نماینده اصفهان عبور کند تا برخلاف تقابل حساس پرسپولیس و سپاهان، این دیدار با سوت داور به پایان برسد. استقلال با این پیروزی، ۳۶‌امتیازی شد و در کنار سپاهان در رتبه سوم قرار گرفت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید