ستاره‌های بازیگری، برگ برنده "هم‌گناه"

ستاره‌های بازیگری، برگ برنده "هم‌گناه"

ترکیب گروه بازیگران سریال «هم‌گناه» و استفاده از بازیگرانی که مدت‌هاست سریالی بازی نکرده‌اند یا برای اولین‌بار به نمایش خانگی می‌آیند، امتیاز ویژه‌ای برای این سریال است و می‌تواند آن را نسبت به دیگر آثار این مدیوم، در جایگاه متفاوتی قرار دهد.

کد خبر : ۷۷۳۶۲
بازدید : ۲۵۸۱
ستاره‌های بازیگری، برگ برنده
مائده کاشیان | امروز اولین قسمت سریال «هم‌گناه» در نمایش خانگی توزیع می‌شود. گروه بازیگران این سریال چه از نظر تعداد و چه از نظر جایگاه و عیار هنری، جالب و قابل توجه هستند.
سریال «هم‌گناه» ۱۵ بازیگر شناخته شده دارد و علاوه بر پربازیگر بودن، دو ستاره مانند پرویز پرستویی و هدیه تهرانی پس از سال‌ها در آن ایفای نقش کرده‌اند. حبیب رضایی، مهدی پاکدل و هنگامه قاضیانی هم برای اولین بار حضور در مدیوم نمایش خانگی را تجربه می‌کنند. به بهانه انتشار قسمت اول این سریال، درباره ترکیب جدید و متنوع بازیگران «هم‌گناه» نوشته‌ایم.

یک برگ برنده برای «هم‌گناه»
معمولا چه در سینما و چه در نمایش خانگی، کمتر شاهد تنوع چهره‌ها در فیلم‌ها و سریال‌ها هستیم. تعدادی از بازیگران همزمان دو یا سه فیلم روی پرده دارند یا همان بازیگرانی که در طول سال با آثار مختلف روی پرده سینما دیده می‌شوند، در سریال‌های نمایش خانگی هم ایفای نقش می‌کنند.
در چنین شرایطی، ترکیب گروه بازیگران سریال «هم‌گناه» و استفاده از بازیگرانی که مدت‌هاست سریالی بازی نکرده‌اند یا برای اولین‌بار به نمایش خانگی می‌آیند، امتیاز ویژه‌ای برای این سریال است و می‌تواند آن را نسبت به دیگر آثار این مدیوم، در جایگاه متفاوتی قرار دهد.

جبران دوری‌ها و تجربه اولین‌ها
پرویز پرستویی از ابتدای فعالیت هنری خود تا سال ۸۸، در چند سریال تلویزیونی بازی کرد و سینما و تلویزیون را همزمان با یکدیگر پیگیری می‌کرد، اما سریال محبوب «آشپزباشی» ساخته محمدرضا هنرمند، آخرین حضور او در تلویزیون و سریال بود. اکنون پرستویی بعد از ۱۰ سال، با مجموعه «هم‌گناه» دوباره در یک سریال و برای اولین‌بار در نمایش خانگی دیده می‌شود.
سابقه اولین و آخرین حضور هدیه تهرانی در مدیوم نمایش خانگی هم به سال ۹۱ برمی‌گردد. حواشی این مجموعه و ساخت فصل سوم با کارگردان و نویسندگان تازه، آن را به سریالی تبدیل کرد که تنها شباهت اش با فصل اول و دوم «قلب یخی» اسم آن بود و ارتباطی با فصل‌های قبلی نداشت.
مهدی پاکدل، هنگامه قاضیانی و حبیب رضایی هم تا به حال در سریال نمایش خانگی بازی نکرده‌اند و «هم‌گناه» اولین تجربه آن‌ها در این مدیوم است. البته مهدی پاکدل پیش از این در سال‌های ۹۰ و ۹۵، در مقام مجری برنامه شبانه «وقت خواب» ساخته منصور ضابطیان و شرکت‌کننده مسابقه «شام ایرانی»، تجربه حضور در نمایش خانگی را داشته، اما در سریال‌های آن بازی نکرده است.

رونق نمایش خانگی و حضور ستاره‌های سینما
در یکی دو سال گذشته، اوضاع شبکه نمایش خانگی نسبت به سال‌های قبل کاملا تغییر کرده، این مدیوم مخاطبان خودش را پیدا کرده و بازار آن حسابی رونق گرفته است. به طوری که سالانه چند سریال ویژه پخش در نمایش خانگی ساخته و در روز‌های مختلف هفته همزمان چند سریال منتشر می‌شود.
استقبال مردم از نمایش خانگی و افزایش تولیدات آن باعث شد سال گذشته ستاره‌هایی مانند لیلا حاتمی، مهتاب کرامتی، بهرام رادان و نیکی کریمی به نمایش خانگی بیایند و تجربه متفاوتی داشته باشند. رونق این بازار و استقبال مردم همچنان ادامه دارد و این‌بار باعث شده بازیگرانی مانند هدیه تهرانی و پرویز پرستویی پس از سال‌ها حضور در فیلم‌های سینمایی، در سریال بازی کنند و چهره‌هایی مانند مهدی پاکدل، هنگامه قاضیانی و حبیب رضایی، تصمیم بگیرند به نمایش خانگی بیایند.
البته قطعا خود سریال هم در این تصمیم سهم مهمی داشته و آن قدر برای این بازیگران راضی کننده بوده تا بازی در این مجموعه را بپذیرند. به ویژه هدیه تهرانی و پرویز پرستویی بازیگرانی نیستند که پیشنهاد بازی در هر نقشی را بپذیرند و احتمالا شخصیتی که در «هم‌گناه» بازی کرده‌اند، نقش خاصی بوده است.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید