جنجال بازی سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان؛ ماجرا چه بود؟

جنجال بازی سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان؛ ماجرا چه بود؟

مسئولان سپاهان با استفاده از تصاویر منتشر شده از تجمع تعدادی از هواداران این تیم در مقابل هتل، مدعی شدند که هواداران اجازه خروج به تیم میزبان نداده‌اند. فرمانده یگان ویژه استان اصفهان این ادعا را رد کرد و گفت که همه چیز آماده برگزاری این بازی بوده و کسی برای خروج سپاهانی‌ها از هتل مزاحمت ایجاد نکرده و آن‌ها خودشان دیر از هتل راه افتادند.

کد خبر : ۷۷۳۷۲
بازدید : ۴۳۰۳
جنجال بازی سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی؛ ماجرا چه بود؟
فرادید | دیدار سپاهان و پرسپولیس در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، طبق برنامه قرار بود که از ساعت ۱۶:۱۵ روز یکشنبه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به میزبانی سپاهان برگزار شود. اما پس از تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه سپاهانی‌ها، ناظر بازی دیدار پرسپولیس و سپاهان دستور داد که پرسپولیسی‌ها زمین را ترک کنند و به رختکن بروند.

به گزارش فرادید، پس از ورود ویروس کرونا به کشور، روز شنبه ۳ اسفند ستاد مبارزه با کروناویروس تصمیم به تعطیل کردن لیگ برتر به مدت ۱۰ روز کرد. در پایان این اطلاعیه عنوان شده بود که سه دیدار روز یکشنبه بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و لیگ از دوشنبه به مدت ۱۰ روز تعطیل خواهد شد
.
پس از انتشار این خبر باشگاه سپاهان مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرد و خواستار به تعویق افتادن این بازی شد. هواداران سپاهان هم در فضای مجازی خواستار به تعویق افتادن بازی و یا تجدیدنظر در زمان برگزاری این مسابقه برای حضور تماشاگران در این دیدار شدند.

البته بنا به گفته مسئولان باشگاه سپاهان، کار هواداران معترض این تیم از فضای مجازی به هتل محل اقامت بازیکنان سپاهان کشیده شد. قبل از آغاز دیدار، برخی از هواداران تیم سپاهان با تجمع روبه‌روی هتل کوثر اصفهان مانع خروج بازیکنان این تیم به سمت ورزشگاه نقش جهان شدند که با دخالت نیروی انتظامی پایان یافت و سپس بازیکنان سپاهان با هماهنگی نیروی انتظامی به بیرون هتل هدایت شدند.

رضا فتاحی سرپرست تیم سپاهان هم پیش از بازی عنوان کرده بود که همچنان تصمیمی برای حضور در ورزشگاه نداریم و منتظر تصمیم باشگاه هستیم.

با این وجود بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۱۴:۱۵ در ورزشگاه نقش جهان حضور پیدا کردند.

مسئولان این دیدار نیز طبق مقررات ساعت بازی را از ۱۶:۱۵ به ۱۶:۴۵ تغییر دادند، اما علی رغم این مساله نیز همچنان سپاهانی‌ها به درون زمین نیامدند و در نهایت پرسپولیسی‌ها ساعت ۱۶:۵۰ محوطه درون زمین را به سمت رختکن ترک کردند. در نهایت نیز اتوبوس پرسپولیسی‌ها ورزشگاه نقش جهان را ترک کرد.
جنجال بازی سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی؛ ماجرا چه بود؟ حمله هواداران سپاهان به اتوبوس حامل تیم پرسپولیس
البته خروج پرسپولیسی‌ها بی حاشیه هم نبود. درحالی که کاروان تیم فوتبال پرسپولیس قصد ترک ورزشگاه نقش جهان اصفهان را داشت، تعدادی از هواداران سپاهان به اتوبوس حامل کاروان پرسپولیس سنگ پرنی کردند. در این حین یکی از سنگ‌ها به شیشه انتهای اتوبوس برخورد کرد و باعث تخریب شیشه اتوبوس شد.

واکنش فرمانده یگان ویژه استان اصفهان

مسئولان سپاهان با استفاده از تصاویر منتشر شده از تجمع تعدادی از هواداران این تیم در مقابل هتل، مدعی شدند که هواداران اجازه خروج به تیم میزبان نداده‌اند. فرمانده یگان ویژه استان اصفهان این ادعا را رد کرد و گفت که همه چیز آماده برگزاری این بازی بوده و کسی برای خروج سپاهانی‌ها از هتل مزاحمت ایجاد نکرده و آن‌ها خودشان دیر از هتل راه افتادند.

این ادعا اگر صحت داشته باشد، سپاهان طبق سناریوی از پیش تعیین شده قصد بازی نکردن در این دیدار را داشته چرا که فرمانده یگان ویژه می‌گوید هواداران مزاحمتی برای این تیم نداشتند.

مدیران عامل دو باشگاه چه گفتند؟

درحالی که انصاری فرد مدیرعامل پرسپولیس گفته که سپاهانی‌ها نمی‌خواستند بازی کنند و حتی خودشان را هم به ما نشان ندادند، برخی از کادر تیم پرسپولیس هم گفته اند که سه امتیاز این بازی باید برای این تیم ثبت شود. با این حال مسعود تابش مدیرعامل سپاهان هم در مورد حواشی این بازی گفت که " تیم ما اگر برای دیدار با پرسپولیس آماده نبود به اردوی آمادگی نمی‌فت و ما بر اساس این بازی تمرین نمی‌کرد. تیم ما به طور کامل آماده بازی بود و حتی ناظر بازی گفت، بازی کنید، ولی تیم پرسپولیس زمین را ترک کرد و بازیکنانش رفتند. "

وی با اشاره به این که خواستار به تعویق بازی بودیم خاطرنشان کرد: "برای این کار هم دلایل خود را داشتیم که شامل شرایط میزبانی، حضور چهل تا پنجاه هزار نفر هوادار درورزشگاه است. "

تابش حضور تماشاگران را برای تیمش نیروی مضاعفی توصیف کرد و گفت: "وقتی موضوع ویروس کرونا مطرح شد سلامتی مردم برای مال اولویت اول بود و ما به هیچ وجه راضی به مخاطره افتادن سلامت مردم نیستیم و درخواست ما لغو این دیدار بود. "

وی با بیان این که تیم برای برای رسیدن به ورزشگاه در بازی امروز دچار مشکلاتی شد، گفت: "پیش از این دیدار تیم ما با استقلال تهران به دلیل آلودگی هوا در تهران لغو شد. "

به گفته وی تکلیف این سه امتیاز را فدارسیون مشخص می‌کند.
جنجال بازی سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی؛ ماجرا چه بود؟

تکلیف بازی پرسپولیس و سپاهان چه می‌شود؟

پرسپولیسی‌ها از جمله گل‌محمدی می‌گویند سپاهان دقایقی قبل از سوت آغاز بازی به ورزشگاه رسید، اما وارد زمین نشد تا بعد از چند دقیقه گرم کردن آماده مسابقه شود.

این ادعایی است که سپاهانی‌ها هم آن را رد نمی‌کنند و می‌گویند در تونل ورزشگاه حاضر شدند. در واقع تیم میزبان به جای ورود به زمین مسابقه یا گرم کردن در زمین چمن، به گفته مدیرعامل باشگاه، راهرو‌های ورزشگاه نقش جهان را برای این کار انتخاب کرد تا کماکان در زمین آفتابی نشود.

اکنون تصمیم با کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است. آن‌ها تصمیم می‌گیرند که بازی تکرار یا ۳ بر صفر به سود تیم مهمان شود.

ابوالفضل حسن‌زاده محمدی، سرپرست کمیته انضباطی درباره عدم برگزاری دیدار دو تیم فوتبال سپاهان و پرسپولیس گفت که "با دریافت گزارش مربوط بازی سپاهان و پرسپولیس، به صورت فوق العاده جلسه تشکیل و طبق مقررات، ظرف مدت یک هفته تعیین تکلیف می‌کنیم. "

وی افزود: "بر این اساس، دفاعیات هر دو باشگاه اخذ و بر اساس گزارش و دفاعیات تصمیم نهایی را خواهیم گرفت. "

سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ هم گفت: " باید منتظر گزارش ناظر مسابقه باشیم تا کمیته انضباطی و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال درباره نتیجه این دیدار تصمیم گیری کنند. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید