احتمال ابتلای دوسوم جهان به کرونا

احتمال ابتلای دوسوم جهان به کرونا

علاوه بر چین، موارد ابتلا به این بیماری در ۲۳ کشور دیگر مشاهده شده است. سازمان بهداشت جهانی شیوع بیماری کرونا ویروس را یک وضعیت اورژانس بین المللی در جهان تشخیص داده است.

کد خبر : ۷۷۳۸۲
بازدید : ۶۵۳۹
احتمال ابتلای دوسوم جمعیت جهان به کرونا
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد احتمال ابتلای دوسوم جمعیت جهان به ویروس کرونا وجود دارد. آیرا لونجینی، مشاور سازمان جهانی بهداشت که زیست شناس و متخصص بیماری‌های واگیر است، اعلام کرد که احتمال مبتلا شده دو سوم جمعیت جهان به نوع جدید ویروس کرونا (COVID-۱۹) وجود دارد.

مدل ارائه شده توسط لونجینی براساس شواهد مبنی بر اینکه هر فرد مبتلا دو یا سه نفر را مبتلا می‌کند، بنا شده است. این دانشمند ادعا می‌کند، در عین حال، حتی اگر راهی برای کاهش سرعت انتشار ویروس پیدا شود، حدود ۳۰ ٪ از افراد در کره زمین در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند.

اقدامات قرنطینه می‌تواند باعث کاهش سرعت ویروس شود. با این حال، این کارشناس خاطرنشان می‌کند که کرونا ویروس می‌تواند نه تنها در چین بلکه در خارج از کشور نیز گسترش یابد و مقامات چین نتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاه لونجینی تاز سوی گابریل لنگ، استاد دانشگاه هنگ کنگ تأیید شد، او نیز معتقد است که ویروس کرونا می‌تواند دو سوم بشریت را مورد تهدید قرار دهد. نیل فرگوسن از امپریال کالج لندن محاسبه کرد که ممکن است فقط در چین روزانه ۵۰، ۰۰۰ نفر به این ویروس مبتلا شوند.

شیوه مؤثر درمان
به گزارش خبرگزاری شین هوا با استناد به پزشکان چینی، روش مورد استفاده پزشکان این کشور که از پلاسما به بیماران مبتلا به ویروس کرونا COVID-۱۹ تزریق می‌کنند، ثمربخشی خود در معالجه بیماران را ثابت کرده است. همانطور که کارشناسان توضیح دادند، در پلاسما برخی افراد که توانسته اند بر این بیماری غلبه کنند، آنتی بادی‌هایی یافته شده اند که به مبارزه با ویروس کرونا کمک می‌کنند.

به گفته روزنامه گلوبال تایمز، در درمان ده بیمار دچار وضعیت وخیم با استفاده از روش جدید توفیق حاصل شده است.

ویروس از مادر به جنین منتقل نمی‌شود
براساس مقاله‌ای که توسط مجله پزشکی Lancet منتشر شده است، نتایج مقدماتی حاصله از مطالعات دانشمندان چینی نشان می‌دهد که زنان باردار که به نوع جدیدی از کرونا ویروس مبتلا شده اند، احتمالاً آن را به جنین منتقل نمی‌کنند.

دانشمندان چین وضع ۹ زن آلوده به کرونا ویروس را مورد بررسی قرار دادند. همه آن‌ها فرزندان سالم به دنیا آوردند. محققان سواب‌های حاصل از نازوفارنکس نوزادان، مایع آمنیوتیک، خون بند ناف و نمونه شیر مادران را مورد مطالعه قرار دادند. هیچکدام از نمونه‌ها وجود ویروس کرونا در نوزادان را نشان ندادند.

کمیته بهداشت کشور چین قبلاً تصمیم گرفته بود نوزادانی را خانم‌های مبتلا به کروناویروس یا مظنون به آلودگی به ویروس به دنیا می‌آورند، حداقل برای دو هفته از مادران جدا کند.

بیماری همه گیر ذات الریه ویروسی
یادآور می‌شود در ۳۱ دسامبرسال گذشته، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع نوع ناشناخته‌ای از ذات الریه در شهر ووهان، استان هوبی آگاه کردند. دیرتر کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را نوع جدید ویروس کرونا شناسایی کردند.
تاکنون دو مورد ازابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در روسیه کشف شده است که هر دو بیمار، شهروند چین بودند.. این ویروس در حال حاضر از مرز‌های چین به بقیه نقاط جهان گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهر‌هایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می‌کند.
بیشتر کشور‌ها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می‌دهند. باید توجه داشت که هیچ کدام از ماسک‌ها اطمینان قطعی در عدم انتقال عفونت یا ویروس را تضمین نمی‌کنند؛ بنابراین در شرایط شیوع بیماری‌ها، رعایت و افزایش بهداشت شخصی مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم تماس دست‌ها با دهان، بینی و چشم و استفاده از دستمال کاغذی و نظیر آن در هنگام عطسه و سرفه بسیار موثر بوده و اکیدا توصیه می‌شود.
علاوه بر چین، موارد ابتلا به این بیماری در ۲۳ کشور دیگر مشاهده شده است. سازمان بهداشت جهانی شیوع بیماری کرونا ویروس را یک وضعیت اورژانس بین المللی در جهان تشخیص داده است. به دنبال شیوع گسترده این ویروس جدید، دولت ایران چندی پیش تصمیم گرفت پرواز‌های بین چین و ایران را متوقف کند.

از ۱۳ فوریه، بیش از ۶۳ هزار مورد تایید شده از این بیماری در چین ثبت شده است و ۱۳۸۰ نفر جان باختند.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید