راه‌های سریع برای لاغر شدن؛ چگونه لاغر شویم؟

راه‌های سریع برای لاغر شدن؛ چگونه لاغر شویم؟

زود خوابیدن که برای بعضی‌ها آنقدر ساده است که آن را انجام نمی‌دهند!  اگر فقط ۴۰ روز زود بخوابید دیگر بدن شما به آن عادت می‌کند دقیقا مثل مسواک زدن که از بچگی ما را تا یک ماه مجبور می‌کردند و بعد از آن دیگر خودمان مسواک می‌زدیم بدون اینکه کسی ما را مجبور کند، زیرا یک عادت شده بود. طبق پژوهش‌های مختلف اگر ما کمتر از ۷ تا ۸ ساعت بخوابیم روند سوخت و ساز ما کم می‌شود پس اگر از امروز کمتر از ۷ ساعت خوابیدید دیگر هرگز نگویید که چگونه لاغر شویم.

کد خبر : ۷۷۴۲۵
بازدید : ۴۳۳۰۳

راه‌های سریع برای لاغر شدن؛ چگونه لاغر شویم؟

فرادید | چگونه لاغر شویم؟ یا چگونه در یک هفته ۴ کیلو لاغر شویم؟ این‌ها مهم‌ترین سوال‌هایی ست که در حال حاضر شما با آن‌ها مواجه هستید. اما به طور کلی لاغری در یک مدت زمان کوتاه، فکر خوبی نبوده و ممکن است آسیب‌های جدی به بدن و سلامتی وارد کند، اما برخی رژیم‌ها و حرکت‌های ورزشی در کاهش وزن سریع و سالم بسیار موثر هستند. گاهی یک مهمانی مهم در پیش دارید یا مراسم ازدواج تان نزدیک است و دوست دارید لباس به تن تان زیبا باشد و چربی‌های اضافه فرم بدن تان را داخل لباس تغر ندهد، عکس‌های خوبی از مهمانیتان داشته و خاطره خوبی برایتان باقی بماند.

به گزارش فرادید، از کم کردن ۵ تا ۱۰ درصد از وزنتان شروع کنید. به خودتان زمان بدهید و انعطاف پذیری لازم را برای رسیدن به هدف اصلیتان داشته باشید. به یاد داشته باشید، اکثر مردم بیش از ۶ ماه زمان را برای همین مقدار کاهش وزن صرف می‌کنند.

و اما سه نکته کوچک برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل:

راه‌های سریع برای لاغر شدن؛ چگونه لاغر شویم؟

اهدافتان را کوچک و مشخص شده تعیین کنید.

به جای گفتن "من باید کمتر شام بخورم و بیشتر ورزش کنم" اهداف مشخص و کوتاه مدت، مثلا روزانه و یا هفتگی، تعیین کنید. به عنوان مثال:

من برای روز یکشنبه یک غذای سالم خواهم خورد و از مصرف مواد خوراکی چاق کننده پرهیز می‌کنم.


من در این هفته حداقل سه روز غذای سالم مصرف می‌کنم و حتی اگر مجبور باشم برای صرف نهار در محیط کار و یا مدرسه بمانم از خانه با خودم غذای سالم خواهم برد.


من در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هفته بعد، با یکی از دوستانم قرار می‌گذارم که در حال گپ زدن با هم قدم بزنیم.


من غذای‌های وسوسه انگیز نمی‌خرم و اگر در خانه دارم، آن‌ها را استفاده نمی‌کنم و از دید خارج می کنم.

مراقب صبحانه خود باشید.

راه‌های سریع برای لاغر شدن؛ چگونه لاغر شویم؟

غلات صبحانه‌ای را انتخاب کنید که در هر وعده حداقل ۶ گرم فیبر به بدن شما برسانند و مواظب باشید که میزان قند موجود در آن در هر وعده از ۱۰ گرم بیشتر نشود. شیر بدون چربی، موز، توت‌ها و چند تکه سیب می‌توانند صبحانه‌ای ایده آل و خوشمزه باشند.

لزومی ندارد صبحانه خود را به غلات با فیبر بالا محدود کنید، اما در هر صورت باید انتخاب‌های عاقلانه‌ای داشته باشید. تکه‌ای نان سیاه سبوس دار با مقداری کره بدون چربی ترانس نرم می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

آهسته‌تر غذا بخورید و غذا را مزه مزه کنید.

سرعت غذا خوردنتان را پایین بیاورید. برای این کار می‌توانید بعد از هر لقمه‌ای که در دهان می‌گذارید قاشق و چنگال را زمین گذاشته و برای لقمه بعد دوباره آن‌ها را بردارید و یا اینکه می‌توانید بعد از هر لقمه، لیوانتان را بردشته و یک جرعه آب بنوشید.

در حالت ایده آل شما باید برای هر وعده غذایی حداقل ۲۰ دقیقه زمان بگذارید (تن‌ها برای خوردن غذا نه آشپزی و یا جمع کردن ظرف‌ها و ...). اگر بسیار سریع غذا می‌خورید بهتر است از همین امروز شروع کنید. منطقی‌تر است که برای شروع از یکی از وعده‌های غذاییتان شروع کنید، نهار یا شام و یا صبحانه. بعد از مدتی هر سه وعده را به آرامی صرف کنید. داشتن یک ساعت کنار میز غذا برای چک کردن زمان می‌تواند به شما کمک کند.

عجله نکنید. یک عادت خوب غذایی را انتخاب کنید و یک هفته تمرین کنید تا به صورتِ بخشی از زندگی شما شود و به صورت روتین انجام شود، سپس سراغ عادت خوب غذایی بعدی بروید و بعد از آن سراغ بعدی.

زود بخوابید تا چاق نشوید

راه‌های سریع برای لاغر شدن؛ چگونه لاغر شویم؟

زود خوابیدن که برای بعضی‌ها آنقدر ساده است که آن را انجام نمی‌دهند! اگر فقط ۴۰ روز زود بخوابید دیگر بدن شما به آن عادت می‌کند دقیقا مثل مسواک زدن که از بچگی ما را تا یک ماه مجبور می‌کردند و بعد از آن دیگر خودمان مسواک می‌زدیم بدون اینکه کسی ما را مجبور کند، زیرا یک عادت شده بود.

طبق پژوهش‌های مختلف اگر ما کمتر از ۷ تا ۸ ساعت بخوابیم روند سوخت و ساز ما کم می‌شود پس اگر از امروز کمتر از ۷ ساعت خوابیدید دیگر هرگز نگویید که چگونه لاغر شویم.
دفترچه یادداشت غذایی!
راه‌های سریع برای لاغر شدن؛ چگونه لاغر شویم؟
هر روانشناس انگیزشی که دیده باشید به شما می‌گوید برای موفقیت کافیست همه کار‌هایی که انجام میدهید را بنویسید و این مورد در بحث لاغری هم عمل می‌کند به اینگونه که شما هر چیزی را که می‌خورید بنویسید و البته مهم‌تر از آن باید مقدار کالری آن را هم جلوی آن نوشته باشید.

اگر هم ورزش کردید مقدار کالری از دست رفته را بنویسید و در نهایت حساب کنید که امروز چقدر کالری سوزاندید یا چقدر به شما کالری اضافه شده و آن عدد را یادداشت کنید پس هدف بعدیتان این خواهد بود که روز بعد کالری بیشتری بسوزانید حتی اگر شده یک کالری بیشتر.

توجه داشته باشید که نباید فشار خیلی زیادی به خود بیاورید، زیرا اینکار برای بدن شما خطرناک است و لاغری باید تدریجی باشد.

بیشتر آب بخورید

راه‌های سریع برای لاغر شدن؛ چگونه لاغر شویم؟

برای دفع موارد اضافی بدن از قبیل: سدیم و اوره باید آب بیشتری بنوشیم که مقدار آن نباید از ۷ لیوان در روز کمتر باشد و هر لحظه که احساس تشنگی کردید سریع یک لیوان آب بنوشید.

علاوه بر آن میوه‌های پر آب را فراموش نکنید مانند گوجه، هندوانه، کرفس، انگور یا اناناس و.... شما حتما باید روزانه حداقل چند عدد از این موارد را مصرف کنید (البته منظورمان از چند عدد برای هندوانه یا آناناس نمی‌باشد و کافیست در روز فقط نصف آن‌ها را مصرف کنید).
به برچسب روی مود غذایی توجه کنیم
راه‌های سریع برای لاغر شدن؛ چگونه لاغر شویم؟
اگر هدف شما لاغری سریع است پس حتما باید موادی را مصرف کنید که بر روی برچسب آن‌ها علامت قرمز یا زرد نبینید! در ایران یک برچسب سازمان غذا و دارو وجود دارد که مقدار قند یا چربی را با رنگ‌های سبز، زرد و قرمز نشان می‌دهد و علاوه بر آن حتما موادی را مصرف کنید که برچسب استاندارد را داشته باشد.
۰
نظرات بینندگان
  • زهرا ارسالی در

    خوب است ولی من فکر میکردم نباید زیاد بخوابم از این به بعد سریع می خوابم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید