مبتلا شدن "سگ" هنگ کنگی به کرونا

مبتلا شدن "سگ"  هنگ کنگی به کرونا

از زمانی که شیوع بیماری کرونا آغاز شد، برخی از دارندگان حیوانات خانگی مثل سگ و گربه، از ترس آن که مبادا حیوانات‌شان به ویروس کرونا آلوده شوند، به منظور احتیاط و حفاظت از آن‌ها برای‌شان ماسک درست کرده‌اند.

کد خبر : ۷۷۵۹۳
بازدید : ۵۱۰۷
مبتلا شدن
به گفته مقامات هنگ‌کنگ روز جمعه، نتیجه آزمایش ویروس کرونای یک سگ در این شهر که صاحبش به این ویروس مبتلا بود، «مثبت ضعیف» بوده است. در بیانیه سخنگوی سازمان کشاورزی، ماهیگیری و حفاظت (ای‌اف‌سی‌دی) آمده است که این سگ را سازمان بهداشت در روز ۲۶ فوریه به آن‌ها فرستاده است.

سازمان ای‌اف‌سی‌دی نمونه‌های برگرفته از دهان، بینی و مقعد این سگ را مورد آزمایش ویروس قرار داد که نتیجه آن مثبت بود، اما علایم بیماری را نداشت.

در بیانیه سخنگوی ای‌اف‌سی‌دی آمده است: «سازمان ای‌اف‌سی‌دی این سگ را از نزدیک تحت نظر دارد و نمونه‌گیری‌های بیش‌تری انجام خواهد داد تا مشخص شود که آیا واقعاً آلوده به ویروس کرونا است یا آن که دهان و بینی این سگ از محیط اطراف آلوده شده است.»
سخنگوی ای‌اف‌سی‌دی افزود هنوز شواهدی ندارند که نشان دهد «حیوانات خانگی» هم به ویروس کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند یا آن را به انسان انتقال می‌دهند. در این بیانیه همچنین آمده است: «در حال حاضر این سگ تنها سگ تحت قرنطینه در مرکز نگه‌داری حیوانات بندر هنگ‌کنگ در منطقه پل هنگ‌کنگ-ژوهای- ماکائو است.»

اگر این سگ به راستی به ویروس کرونا مبتلا باشد، نخستین مورد انتقال بیماری از انسان به حیوان خواهد بود. سازمان ای‌اف‌سی‌دی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا که حیوان خانگی دارند، توصیه کرده است که برای قرنطینه کردن حیوان خانگی‌شان با این سازمان تماس بگیرند.

حیوانات خانگی متعلق به بیماران را به مراکز اختصاصی تحت نظارت دام‌پزشکی تحویل می‌دهند و ۱۴ روز در آن جا می‌مانند.

از زمانی که شیوع بیماری کرونا آغاز شد، برخی از دارندگان حیوانات خانگی مثل سگ و گربه، از ترس آن که مبادا حیوانات‌شان به ویروس کرونا آلوده شوند، به منظور احتیاط و حفاظت از آن‌ها برای‌شان ماسک درست کرده‌اند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد ویروس کرونا از حیوانات خانگی به انسان انتقال می‌یابد.

بیش از ۸۳ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ۵۷ کشور جهان شناسایی شده‌اند و ۲۸۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس که به‌شدت مسری است، جان خود را از دست داده‌اند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید