۶ پیشنهاد برای کسب و کار‌های متضرر از کرونا

از اسفندماه امسال تا زمان عادی شدن فرایند فعالیت‌های تجاری در کشور مطابق اعلام رسمی وزارت بهداشت نسبت به استمهال اقساط بانکی این بخش از واحد‌های صنفی اقدام لازم صورت گیرد.

کد خبر : ۷۷۶۲۳
بازدید : ۵۲۸۱
حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با ارسال نامه‌ای به محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا شش پیشنهاد را برای جبران بخشی از آسیب‌ها و دل‌نگرانی‌های کسب و کار‌های خرد آسیب‌دیده متأثر از شیوع بیماری کرونا مطرح کرد.
وی در این نامه نوشت: با اشاره به نتایج زیانبار شیوع بیماری کرونا در کشور برای فعالان اقتصادی و کسب و کار‌های خرد صنفی تولیدی، خدماتی و خدمات فنی پیشنهاد‌های زیر ارائه می‌شود:

۱- مالیات کلیه صنوف (کسب و کار‌های خرد مشخص) در اسفندماه بخشوده شود.
۲- در اسفندماه صنوف مزبور از پرداخت بیمه خویش و کارگران تحت پوشش معاف شوند.
۳- از اسفندماه امسال تا زمان عادی شدن فرایند فعالیت‌های تجاری در کشور مطابق اعلام رسمی وزارت بهداشت نسبت به استمهال اقساط بانکی این بخش از واحد‌های صنفی اقدام لازم صورت گیرد.

۴- تخصیص تسهیلات و اعتبارات بلاعوض و کم بهره بانکی به این گونه فعالیت‌های تجاری.
۵- معافیت پرداخت عضویت و شارژ این گونه فعالیت‌ها از اسفند امسال تا اطلاع ثانوی در تشکل‌های دولتی یا غیردولتی و ...
۶- معافیت از پرداخت هرگونه هزینه‌های جانبی در حوزه‌های شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها نظیر پسماند و... برای این‌گونه فعالیت‌های اقتصادی.

در همین حال عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی نیز در یادداشتی با اشاره به شرایط ناشی از شیوع کرونا خطاب به مدیران بانک‌ها خواستار تمدید زمان برای دریافت اقساط تسهیلات بانکی شد. در یادداشت همتی آمده است: با توجه به تعطیلی یا کاهش فعالیت برخی از کسب و کار‌های کشور که ممکن است کاهش عایدی برخی واحد‌ها و صنوف و حتی اشخاص حقیقی را درپی داشته باشد، به مدیران بانک‌ها توصیه می‌کنم، شرایط امروز اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این بابت دچار وقفه درآمدی می‌شوند، در نظر بگیرند و در خصوص تمدید زمان و نحوه وصول اقساط وام‌ها، همراهی لازم را با مشتریان داشته باشند و مراعات وضعیت آن‌ها را بکنند.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید