هزینه‌ میلیاردی سرخابی‌ها

هزینه‌ میلیاردی سرخابی‌ها

با هیچ توجیهی قابل قبول نیست که وقتی پرسپولیس و استقلال هرکدام صاحب دو مجموعه ورزشی هستند مجبور باشند برای تمرین‌کردن با هزینه‌های گزاف زمین اجاره کنند.

کد خبر : ۷۷۷۵۰
بازدید : ۱۵۴۳
هزینه‌ میلیاردی سرخابی‌ها
پرسپولیس و استقلال به‌عنوان دو باشگاه مردمی و حرفه‌ای و بزرگ فوتبال ایران هنوز در نوزدهمین دوره لیگ برتر مشکل زمین تمرین دارند. این درحالی است که هرکدام از آن‌ها دو مجموعه ورزشی در سال‌های اخیر در اختیار داشته‌اند تا دیگر شاهد بحران زمین تمرین برای آن‌ها نباشیم، منتهی به دلایلی عجیب این مجموعه‌ها مشکلات تیم را رفع نکرده‌اند.
با هیچ توجیهی قابل قبول نیست که وقتی پرسپولیس و استقلال هرکدام صاحب دو مجموعه ورزشی هستند مجبور باشند برای تمرین‌کردن با هزینه‌های گزاف زمین اجاره کنند.

درفشی‌فر و شهید کاظمی؛ فاقد امکانات لازم
پرسپولیسی‌ها با اینکه از شرایط زمین تمرین در ورزشگاه درفشی‌فر و شهید کاظمی راضی نیستند، اما تا به امروز بی‌زمین هم نمانده‌اند. به این ترتیب موضوع برای آن‌ها تبدیل به یک بحران نشده است، منتهی کیفیت چمن ورزشگاه شهید کاظمی هم زیاد باب میل بازیکنان و مربیان نبوده و نیست.
حسین قدوسی، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس درباره دلیل بی‌کیفیت‌بودن زمین این توضیحات را ارایه داد: «در تابستان زمین چمن ورزشگاه باید دوباره زیر کشت می‌رفت و ترمیم می‌شد که در مدیریت قبلی به هر دلیلی این اتفاق رخ نداد. در زمستان هم به خاطر بارندگی‌های زیاد و فشاری که به زمین به خاطر جلسات تمرینی آمد، کیفیت آن افت کرد و باشگاه بلافاصله زمین خیریه عمل را برای تیم آماده کرد تا تمرینات آنجا برگزار شود.
حالا، اما پیمانکار هماهنگی خوبی با باشگاه دارد و به صورت مداوم چمن را ترمیم می‌کند. تا پایان فصل باید با این وضع کنار بیاییم تا زمان مناسب برای کشت دوباره چمن در تعطیلات برسد». پرسپولیس البته ورزشگاه شهید درفشی‌فر خود را هم در زمان مدیریت قبلی به یک پیمانکار خصوصی اجاره داده و چمن طبیعی این مجموعه در اتفاقی غیرقابل باور برای استفاده تیم‌های پایه به پیمانکار اجاره داده شد.
جالب اینجاست که تیم‌های پایه پرسپولیس هم اجازه برگزاری مسابقات و تمرینات خود را در درفشی‌فر ندارند و برای آن‌ها هم زمین اجاره می‌شود و این مسأله به خاطر قرارداد بدی است که در زمان مدیریت قبلی باشگاه با پیمانکار منعقد شد. به هر صورت تا زمان اتمام قرارداد با پیمانکار درفشی‌فر هم باشگاه نمی‌تواند تصمیم مهمی درباره تغییرات در این مجموعه ورزشی بری بهره‌برداری بهتر اتخاذ کند.

کمپ حجازی قابل استفاده نیست
یکی از مشکلات بسیار بزرگ باشگاه استقلال در سال‌های اخیر در اختیارنداشتن زمین تمرین استاندارد و مناسب برای تیم بزرگسالان بوده که این بحران در نیمه دوم سال و با شدت بارندگی‌ها، بزرگ‌تر هم می‌شود. به این ترتیب هر‌سال شاهد تغییرات مداوم زمین تمرین تیم و اعتراض بازیکنان و مربیان این تیم هستیم.
حالا هم که علی فتح‌الله‌زاده دوباره مدیریت باشگاه را برعهده گرفته، حل‌کردن مشکل زمین تمرین به دغدغه اصلی او طبق درخواست فرهاد مجیدی تبدیل شده است.
فتح‌الله‌زاده در دور قبلی مدیرعاملی کمپ مرحوم ناصر حجازی را ساخت، ولی عمر مدیریتی‌اش به تکمیل این پروژه نرسید. از طرفی ورزشگاه امام رضا که شهرداری در اختیار استقلال قرار داد، چمن مصنوعی دارد و عملا امکان بهره‌برداری از آن برای تمرینات تیم‌ملی بزرگسالان فراهم نیست.
حالا هم چمن کمپ حجازی وضعیتی بحرانی دارد و حتی امکان راه‌رفتن در آن وجود ندارد. پس استقلالی‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه تا پایان فصل یک زمین تمرین خوب برای خودشان پیدا کنند.

تحمیل هزینه زیاد به سرخابی‌ها
استقلال و پرسپولیس هم‌اکنون هرکدام دو ورزشگاه در اختیار دارند که می‌توانند با تجهیز آن‌ها و از همه مهم‌تر ترمیم چمن‌هایشان بدون اینکه هزینه‌ای بپردازند، از آن‌ها استفاده کنند، اما آن‌ها مدت‌هاست برای برگزاری تمرینات خود در تهران زمین اجاره می‌کنند.
از آنجایی که اجاره زمین‌های استاندارد در تهران هزینه‌ای حدود یک‌میلیون و ٥٠٠‌هزار تومان برای هر جلسه دوساعته در بردارد، می‌توان به‌طور تقریبی حدس زد چه هزینه گزافی از جیب استقلال و پرسپولیس می‌رود. هزینه‌ای که در طول سال برای هرتیم حدود ٥٠٠‌میلیون تومان می‌شود و این رقم می‌تواند بسیاری از مشکلات دو باشگاه را حل کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید