گیشه‌ را کدام بازیگران گرم می‌کنند؟

با اکران چند فیلم جدید در اولین روزهای زمستان، بازیگران تازه‌ای روی پرده نقره‌ای می‌روند و سینماگران امیدوارند گیشه نه چندان گرم سینما، در سردترین ماه سال، گرمای دوباره‌ای بیاید.

کد خبر : ۷۷۸۴
بازدید : ۱۵۷۷
با اکران چند فیلم جدید در اولین روزهای زمستان، بازیگران تازه‌ای روی پرده نقره‌ای می‌روند و سینماگران امیدوارند گیشه نه چندان گرم سینما، در سردترین ماه سال، گرمای دوباره‌ای بیاید.

به گزارش ایسنا، با اکران فیلم‌هایی چون "کوچه بی‌نام"،"شکاف"، "فی مدت معلوم"، "نزدیکتر"، "بوفالو"، "بچگیتو فراموش نکن"، "سایه روشن"، "خبر خاصی نیست"،"حکایت عاشقی" و ... گروهی گسترده از طیف‌های مختلف بازیگری میهمان پرده سینما می‌شوند تا آخرین روزهای باقی مانده به جشنواره فیلم فجر با حضور پر شمار بازیگران سینما در نسل‌های گوناگون سپری شده باشد.

بر اساس این گزارش، بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، پانته‌آ بهرام، نیکی کریمی، علی مصفا،سحر دولتشاهی، بابک حمیدیان، پارسا پیروزفر، باران کوثری، فرشته صدر عرفایی، طناز طباطبایی، محمدرضا فروتن، صابر ابر، پگاه آهنگرانی، هانیه توسلی، جواد عزتی ، ویشکا آسایش ، هومن سیدی و ... در کنار نسل دیگری از بازیگران شامل پرویز پرستویی، رضا کیانیان، قطب الدین صادقی، رویا تیموریان، افسانه بایگان، شیرین یزدان بخش و ... از جمله بازیگرانی هستند که روزهای زمستانی سینما را رونقی دوباره می‌بخشند.

از آنجاکه در اکران زمستانی، تعدادی از فیلم‌های پر بازیگر به نمایش در می‌آیند، تعدادی از این بازیگران با دو یا سه فیلم میهمان سینماها می‌شوند.

پانته‌آ بهرام، پارسا پیروزفر، محمدرضا فروتن، بابک حمیدیان، سحر دولتشاهی، باران کوثری،... از بازیگرانی هستند که هر کدام بیش از یک فیلم روی اکران دارند.

پانته‌آ بهرام با دو فیلم " مرگ ماهی" روح الله حجازی و "کوچه بی نام" هاتف علیمردانی حضور خواهد داشت. هر دو فیلم سال گذشته در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شدند.

پارسا پیروزفر نیز با دو فیلم "شکاف" و "نزدیکتر" میهمان سینماهاست. "شکاف" دومین ساخته بلند کیارش اسدی‌زاده است و "نزدیکتر" نیز اولین فیلم بلند مصطفی احمدی است که سال گذشته هر دو فیلم در جشنواره سی و سوم فجر نمایش داشتند.

بابک حمیدیان که سال گذشته جزو پرکارترین بازیگران حاضر در جشنواره فجر بود، با دو فیلم "شکاف" کار کیارش اسدی زاده و "مرگ ماهی" روی پرده است. هانیه توسلی همبازی او در "شکاف" است که در خلاصه داستان آن آمده است: «حواستون نیست، اون کسی که توی این شکاف غرق میشه،بی‌گناه‌ترینه».

سحر دولتشاهی نیز همچون بابک حمیدیان در هر دو فیلم "مرگ ماهی" و "شکاف" حضور دارد تا یکی دیگر از بازیگران دو فیلمه‌ی فصل زمستان باشد. دولتشاهی پیش از این با بازی در فیلم "عصر یخبندان" روی پرده بود، فیلمی که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را برایش به همراه داشت.

محمدرضا فروتن نیز که این روزها با فیلم "شیفت شب" کار نیکی کریمی روی پرده است ، حضور خود را با دو فیلم "خنده های آتوسا" کار علیرضا فرید و "سایه روشن" فرزاد موتمن ادامه خواهد داد.

"خنده های آتوسا" در انتظار اکران است و "سایه روشن" نیز مدتی است اکران خود را در گروه هنر و تجربه آغاز کرده است. فروتن در این فیلم با شقایق فراهانی همبازی است. "سایه روشن" تریلری عاشقانه‌ است که روایتی غیر خطی دارد و داستان مرد میانسالی به نام رامین را روایت می‌کند که دچار فراموشی شده و خانمی به او کمک می‌کند که حافظه‌اش را به دست آورد.

باران کوثری دیگر بازیگر پرکار امسال، دو فیلم "کوچه بی نام" و "خنده های آتوسا" را پیش رو دارد. او که برای بازی در "کوچه بی نام" سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را گرفت، در حال حاضر نیز فیلم "جامه دران" را روی پرده دارد.

اما پرویز پرستویی دیگر بازیگری است که بزودی با فیلم "بوفالو" روی پرده می‌رود. این بازیگر که در چند ماه گذشته، حضور نسبتا کمرنگی داشته، با فیلمی از کاوه سجادی حسینی روی پرده می‌رود و همبازی‌های او در این فیلم، سهیلا گلستانی و پانته‌آ پناهی‌ها هستند.

فرهاد اصلانی نیز دیگر بازیگر پر کار جشنواره گذشته است که با فیلم "کوچه بی نام" حضوری دوباره روی پرده سینماها خواهد داشت. فرشته صدر عرفایی و ستاره پسیانی دیگر همبازی‌های او در این فیلم هستند.

اما علی مصفا که بهار امسال با فیلم "در دنیای تو ساعت چند است؟" حضور داشت، بزودی با فیلم "مرگ ماهی" روی پرده می‌رود. او همچینن فیلم "چاقی" ساخته راما قویدل را نیز در انتظار اکران دارد.

صابر ابر نیز بزودی با فیلم "نزدیکتر" حضور دوباره‌ای در سینما خواهد داشت. ستاره اسکندری، پگاه آهنگرانی و شیرین یزدان بخش دیگر همبازی‌های او در اولین ساخته بلند مصطفی احمدی هستند.

بهرام رادان نیز دیگر بازیگری است که اولین روزهای زمستان در سینما حضور دارد. او در فیلم "حکایت عاشقی" کار احمد رمضان‌زاده بازی دارد.

با اکران فیلم "خبر خاصی نیست" کار مصطفی شایسته بازیگرانی چون افسانه بایگان، رویا تیموریان و رضا کیانیان روی پرده می‌روند، البته کیانیان در این فیلم حضوری کوتاه دارد.

نیکی کریمی در حال حاضر فیلم "شیفت شب" را در مقام کارگردان و بازیگر روی پرده دارد و بزودی هم با فیلم "مرگ ماهی" روی پرده می‌رود. این در حالی است که هنوز اکران فیلم قبلی او "چهارشنبه 19 اردیبهشت" کار وحید جلیلوند ادامه دارد.

ویشکا آسایش که امسال فیلم‌هایی چون "من دیگو مارادونا هستم" و " نهنگ عنبر" را روی پرده داشت، زمستان را هم با فیلم "فی مدت معلوم" سپری می‌کند؛ فیلمی از وحید امیرخانی که بزودی اکران خود را آغاز می‌کند.

در کنار بازیگران فعال سینما بازیگران دیگری هم از نسلی دیگر حضور دارند که شاید خیلی در سینما حضور پررنگی نداشته باشند. قطب الدین صادقی یکی از این بازیگران است که برغم حضور تاثیرگذارش به عنوان کارگردان و مدرس تئاتر، در سینما چندان پر کار نیست. او هرچند در کارنامه هنری‌اش بازی ماندگاری در نقش "پیرایش" در سریال "کیف انگلیسی" دارد، در حوزه بازیگری سینما چندان پرکار نیست. با این حال با فیلم "حکایت عاشقی" روی پرده رفته است. بهمن زرین‌پور که بیشتر به عنوان کارگردان مجموعه‌های تلویزیونی شناخته می‌شود، دیگر همبازی صادقی و رادان در "حکایت عاشقی" است.

به گزارش ایسنا، هومن سیدی دیگر بازیگر پر کار سال گذشته که علاوه بر کارگردانی فیلم "اعترافات ذهن خطرناک من" در فیلم "من دیگو ماردونا هستم" هم بازی کرده بود، با فیلم "فی مدت معلوم" میهمان سینماها شده است.

طناز طباطبایی نیز دیگر بازیگری است که زمستان امسال روی پرده سینما حاضر است. او بزودی با فیلم "مرگ ماهی" روی پرده نقره‌ای خواهد رفت.

پزمان بازغی که این روزها با فیلم "ناهید" روی پرده سینماست، بزودی با فیلم "خنده های آتوسا" حضور خود را روی پرده نقره‌ای تداوم خواهد بخشید.

اما ریما رامین فر که جزو بازیگران گزیده کار سینما به حساب می‌آید، با بازی در فیلم "مرگ ماهی" دیگر بازیگری است که در آخرین روزهای باقی مانده تا جشنواره فجر، حضور دوباره‌ای در سینما دارد.

بابک کریمی دیگر همبازی رامین فر در "مرگ ماهی" است. او علاوه بر این، همچنان فیلم "خانه دختر" را در انتظار اکران دارد.

رصا عطاران هم اگر فیلمی چون "من سالوادور نیستم" رنگ پرده را به خود ببیند، برپرده نقره‌ای سینما خواهد آمد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید