افراد ۶۰ سال به بالای مبتلا به کرونا درمان می‌شوند!

افراد ۶۰ سال به بالای مبتلا به کرونا درمان می‌شوند!

همین طوری پیش خود می‌گوییم هر کسی که پیر باشد و دچار این ویروس بشود آفتاب لب بام است به هیچ وجه این طور نیست. اکثریت بالایی از مبتلایان به این ویروس بهبود می‌یابند حتی اگر بالای ۸۰ سال داشته باشند.

کد خبر : ۷۷۸۴۶
بازدید : ۶۴۷۹
افراد ۶۰ سال به بالای مبتلا به کرونا درمان می‌شوند!
مقامات بهداشتی احتمال وخیم‌تر بودن بیماری کرونایی کهن‌سالان و مبتلایان به بیماری‌های دیگر مثل تنگی نفس، بیماری قند و ... هشدار داده‌اند
پزشک حاذق انگلیسی می‌گوید: کهن‌سالانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند «آفتاب لب‌بام نیستند و «اکثریت بالایی» از آن‌ها حتی ۸۰ ساله هم که باشند بهبود پیدا می‌کنند. مقام ارشد پزشکی انگلستان و استاد ارشد دانشگاه کریس ویتی به مردم اطمینان داد که احتمال بهبود یافتن افراد ۶۰ سال به بالای مبتلا به کووید ۱۹ زیاد است.

مقامات بهداشتی هشدار داده‌اند احتمال وخیم‌تر بودن بیماری کرونایی کهن‌سالان و مبتلایان به بیماری‌های دیگر مثل تنگی نفس، بیماری قند و ... بیش‌تر است.

اما آقای ویتی می‌گوید: حتی طبق اکثر داده‌های منتشره در جایی مثل استان هوبئی چین که درخواست برای خدمات بهداشتی بیش از ظرفیت بود همه نه، ولی اکثریت بالایی از آسیب‌پذیرترین و سال‌مندترین گروه‌های مبتلا به این ویروس بهبود یافتند. اکثریت بالا یعنی بیش از ۹۰ درصد.

«همین طوری پیش خود می‌گوییم هر کسی که پیر باشد و دچار این ویروس بشود آفتاب لب بام است به هیچ وجه این طور نیست. اکثریت بالایی از مبتلایان به این ویروس بهبود می‌یابند حتی اگر بالای ۸۰ سال داشته باشند.»

او افزود: هر چه از دست‌مان برمی‌آید انجام می‌دهیم تا کهن‌سالان کم‌تر از همه مبتلا شوند.»

اظهارات آقای ویتی در پاسخ به جرمی هانت رییس کارگروه بهداشت و مراقبت‌های بهداشتی مجلس نمایندگان انگلستان بود که از دولت چین نقل کرده بود «۸۰ درصد تلفات در میان افراد بالای ۶۰ سال بوده است.»

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بریتانیا که در روز پنج‌شنبه به ۹۰ رسید کارگروه بهداشت این مقام ارشد بهداشتی را مورد سوال قرار داده است.آقای ویتی پیش از این گفته بود که بریتانیا تا حد زیادی وارد مرحله «تأخیری» طرح مقابله چهار مرحله‌ای برای رویارویی با ویروس کرونا شده است.

او گفت: در این دومین مرحله از طرح مذکور اقدامات جدیدی را برای کاهش دادن شیوع کرونا مد نظر قرار خواهند داد. دولت بریتانیا گفته است وارد شدن به مرحله دوم مقابله با ویروس کرونا را به اطلاع عموم خواهد رساند.

احتمال دارد که دولت دورکاری را تشویق کند، گردهمایی‌های بزرگ را لغو کند و شاید مدارس را تعطیل کند تا شیوع بیماری کند شود و اوج شیوع آن تا تابستان به تأخیر بیفتد که تقاضا برای دریافت خدمات بهداشتی کم‌تر است.

بیش از ۹۵۳۰۰ نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این بیماری جان بیش از ۳۲۰۰ نفر را گرفته است. دانش‌مندان چینی که در حال تحقیق در مورد این بیماری هستند می‌گویند این ویروس دارای دو گونه اصلی است که وارد بدن انسان می‌شوند.

این محققان می‌گویند گونه تهاجمی‌تر ویروس کرونای جدید که ابتدا در شهر ووهان چین شیوع یافت عامل ابتلای حدود ۷۰ درصد از بیماران مورد آزمایش قرار گرفته است و ۳۰ درصد بقیه را هم گونه‌ای که حالت تهاجمی کم‌تری دارد مبتلا کرده است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید